تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816915510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بعد از اعلام شاخص‌هاي كتاب مفيد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بعد از اعلام شاخص‌هاي كتاب مفيد
خبرگزاري فارس: معاونت امور فرهنگي وزارت ارشاد فهرستي مشتمل بر ده كتاب را به عنوان كتب مفيد به مخاطبان اعلام كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس، چندي پيش معاونت فرهنگي وزارت ارشاد در اقدامي ويژه و با تاسي از رهنمودهاي مقام معظم رهبري براي گسترش و ترويج كتابخواني در جامعه و ترغيب مردم به خريد و مطالعه كتب ارزشمند و مفيد درنظر دارد، طرح آزمايشي معرفي كتاب‌هاي شاخص در گونه‌هاي مختلف را به اجرا در ‌آورد.
در همين راستا اين معاونت ده كتاب مفيد را معرفي كرده كه عناوين كتاب‌ها به شرح ذيل است:

1-پله پله تا ملاقات با خدا/ مؤسسه نشر شهر/مخاطبان: دانشجويان و طلاب

«پله پله تا ملاقات با خدا» طرحي نوين از تعاليم و آموزش‌هاي اخلاقي است. در اين طرح با تأملي بر وجوه روان‌شناختي رذايل اخلاقي، براي پالايش و تهذيب اخلاق، كلماتي از قرآن كريم، حكمت‌هايي از معصومين (ع) و حكايتها و توصيه‌هايي از بزرگان علم و اخلاق ارائه شده است. جز اين لحن صميمانه اثر بر جذابيت و اثرگذاري آن افزوده است.
اين كتاب به اهتمام مؤسسه فرهنگي هنري سيل‌السلام در قالب كلا سوري منتشر شده و به صورت برگه‌هاي مجزا عرضه گرديده است. مخاطبان اصلي اين كتاب طلاب و دانشجويان علوم اسلامي هستند؛ يعني كساني كه هم از نظر علمي وارد وادي دينداري شده‌اند و نسبت به واجبات و محرمات نوعي التزام دارند و هم از نظر علمي، با معارف اسلامي آشنايي مؤثري دارند. همچنين مي‌توان اميدوار بود اين كتاب براي ديگر دانشجويان مسلمان و احتمالاً دانش‌آموزان سالهاي آخر دبيرستان مفيد باشد. البته استفاده افرادي همچون ائمه جماعت و مربيان تربيتي از محتواي اين كتاب و انتقال شفاهي آن به مخاطبان كه طبعاً همراه با در نظر گرفتن اقتضائات مختلف خواهد بود، بدون اشكال و بلكه قابل توصيه است.
«پله پله تا ملاقات با خدا» چند نيم سال تحصيلي در دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان متن مكتوب درس اخلاق دانشجويان در كنار جلسات موعظه عرضه شده و در فرايند شكل‌گيري آن بسياري از استادان و دانشجويان آن دانشگاه نيز سهيم بوده‌اند.

2-اول مظلوم عالم؛ فتنه‌ها، توطئه‌ها و كج‌روي‌هاي پس از سقيفه/ نويسنده: محمد تيجاني /مترجم: مرتضي رحيمي‌نژاد/مخاطبان: عمومي / قم ـ‌ تلفن پخش: 7732009ـ0251 ـ 0912774572

اين كتاب كه با حمايت معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به زيور طبع آراسته شده به تازگي به بازار كتاب راه يافته است. متن عربي كتاب مجموعه‌اي كوچك از بحث‌ها و گفتگوهاي استاد دكتر محمد تيجاني تونسي است كه در اقصي نقاط دنيا به مناسبت‌هاي مختلف بيان شده است و كتابي است ارزشمند، تحليلي و استدلالي كه با قلمي روان و تأثيرگذار به خوبي از عهده مباحث مربوطه برآمده، حق مطلب را ادا نموده و توانسته از لابه‌لاي كتاب‌هاي مهم تاريخي و روايي اهل سنت و شيعه، ماجراي سقيفه و حوادث پس از آن و بازگشت به جاهليت و از همه مهمتر، مظلوميت حضرت علي (ع) را از دل متون تاريخي بيرون كشيده و به صورت منصفانه خوانندگان را از توطئه‌ها و حوادث پشت پردة آن روزگار آگاه سازد. مطالعه كتاب به همه علاقه‌مندان به تاريخ اسلام در مقطع پس از رحلت پيامبر اكرم (ص) و نيز شيعيان و برادران اهل سنت توصيه مي‌شود.

3-عاشورا در آيينه‌ شعر معاصر/نويسنده: نرگس انصاري/ناشر: مجتمع فرهنگي عاشورا/مخاطبان: عمومي (به‌ويژه دانشجويان رشته ادبيات عرب و فارسي)

كتاب حاضر كه به بررسي و تحليل شعرهاي عاشورايي (فارسي و عربي) مي‌پردازد با حمايت معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به بازار كتاب راه يافته است.
بر اين كتاب به جاي ناشر دكتر محمدعلي آذرشب مقدمه كوتاهي نگاشته است و به اين نكته قابل تامل اشاره كرده كه «كليه‌ شعراي عاشق و غزلسراي درجه‌يك به امام حسين (ع) و به اهل بيت علاقه وافري از خود نشان مي‌دهند و اين كتاب گام مهمي در معرفي اين اشتراك فرهنگي ميان مسلمين ايران و عرب است. براي تأكيد بر وحدت حوزه‌ فرهنگ و تمدن جهان اسلام نياز به مطالعات و تحقيقات گسترده‌اي داريم تا ثابت كنيم ما يك امت «متعارف»ايم نه افرادي «متعدد و متنازع» البته نقد و تطبيق اين بخش از ادبيات اسلامي در داخل و خارج از كشور سابقه‌اي نداشته و تنها مورد ادبيات تطبيقي، كتاب «كربلا بين شعراء الشعوب الاسلاميه» است كه در آن تنها به گردآوري آثار منظوم فصيح و عاميانه از چهار زبان پرداخته و گاه برخي از ابيات را نيز شرح مي‌كند.»
پژوهش‌ حاضر با اعتنا به اشعار سيدحسن حسيني، علي موسوي گرمارودي، علي معلم دامغاني، قيصر امين‌پور، جلال‌الدين همايي، عليرضا قزوه، أدونيس، احمد دحبور، جواد جميل، العلايلي، جواهري، سياب، سيدرضا هندي و مصطفي جمال الدين در چهار فصل تدوين شده است كه مطالعه آن را به پژوهشگران و علاقه‌مندان به ادبيات اسلام و ايران بويژه دانشجويان رشته ادبيات عرب و فارسي توصيه مي‌كنيم. همچنين توصيه مي‌شود هر فصل از كتاب حداقل در چهار روز متوالي خوانده شود (هر روز يك ساعت) و برخي از اشعار دوباره مطالعه گردد و يا اشعار فارسي در دفترچه يادداشت شخصي درج شود. مي‌توان خلاصه‌اي از مباحث كتاب را نيز حداكثر در 8 صفحه به رشته تحرير درآورد كه مطالعه آن مي‌تواند تداعي كننده و يادآور مطالب پرحجم كتاب باشد.

4-دغدغه‌هاي فرهنگي/نويسنده: گروهي/ناشر: مؤسسه جهادي؛ مركز صهبا/مخاطبان: عمومي (‌ويژه مديران، مربيان، معلمان، دانشجويان و طلاب)

كتاب حاضر شرح مَزجي يكي از بيانات محوري مقام معظم رهبري در سال 1373 با استفاده از ديگر بيانات معظم‌له است. مزجي به معناي تركيب و آميختگي است و وقتي متن با شرح متن به گونه‌اي در هم بياميزند كه متني جديد به وجود بيايد به اينگونه شرح «مزجي» مي‌گويند. كتاب‌هاي زيادي وجود دارد كه به اين روش نوشته شده‌اند. معروف‌ترين آن، كتاب «شرح لمعه» است. كتاب لعمه شهيد اول از مشهورترين كتب فقهي شيعه است. اين كتاب به خاطر محدوديت زماني، ظرف مدت يك هفته نوشته شده و پس از شهادت او شهيد ثاني شرحي بر اين كتاب مي‌نويسد به روش مزجي. كتاب حاضر بسيار خواندني و تأثيرگذار و داراي 113 پي‌نوشت مناسب و منسجم است. شرح فصل‌هاي كتاب نيز بگونه‌اي است كه خواننده با با عناوين مباحث به سهولت آشنا مي‌كند.
كتاب داراي 9 فصل است كه عبارتند از: طرح دغدغه/ منشأ انقلاب اسلامي/ فرهنگ و هنر ايران و انقلاب/ جريان روشنفكري بيمار/ جريان روشنفكري و انقلاب / تهديدات و تهاجمات بيروني/ توقع انقلاب از جبهه فرهنگي/ استنتاج.
توصيه مي‌شود كه علاقه‌مندان ابتدا متن كتاب را بدون مراجعه به پي‌نوشت‌ها مطالعه كنند. چرا كه كثرت پي‌نوشت‌ها و حجم آنان باعث مي‌شود كه نتوانيد به خوبي از متن كتاب بهره ببريد. بعد از مطالعه‌ كامل بيانات مجدداً به ابتداي بيانات رفته و اين بار به محض رسيدن به هر كلمه كه شامل توضيحات بود به قسمت مربوطه مراجعه كرده و پس از مطالعه‌ي توضيحات آن كلمه، ادامه بيانات را مطالعه نماييد.
يادآوري اين نكته ضروري است كه همه كساني كه اين كتاب را مطالعه مي‌كنند، مي‌توانند خود را حاضر در جلسه و ناظر به كلام مبارك رهبري ببينند. اين كلمات راه‌گشا امروز چراغ راه رويش‌هاي مبارك جبهه‌ فرهنگ است كه همه بايد اين بيانات را تطبيق دهيم با شرايط فردي، جمعي و جامعه‌ خودمان. از همين رو كتاب حاضر از سوي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مورد حمايت با خريد 1000 نسخه‌اي قرار گرفته است.

5-گفتارهايي در اخلاق اسلامي/تأليف: استاد شهيد مرتضي مطهري/ناشر: انتشارات صدرا/مخاطبان: عمومي (ويژه طلاب و دانشجويان)

به تازگي كتاب «گفتارهايي در اخلاق اسلامي» درباره توكل، رضا، صبر و طول اثر متفكر شهيد استاد مرتضي مطهري به بازار كتاب راه يافته است. كتاب حاضر مشتمل است بر پنج جلسه بحث و انتقاد انجمن پزشكان درباره برخي مفاهيم اخلاقي اسلام كه مورد اعتراض مخالفان بوده است. سبك برنامه به اين صورت بوده كه استاد شهيد موضوعي را مورد بحث قرار مي‌داد و سپس حضار و سئوالات خود را مطرح و استاد پاسخ مي‌داد.
كتاب در چهار بخش تنظيم شده است: بخش اول به «توكل» اختصاص يافته. در بخش دوم درباره «رضا و تسليم» بحث شده است. بخش سوم به «صبر» پرداخته است و در بخش چهارم كه حجم كمي دارد « طول امل» يا «آرزوهاي طولاني» مورد بحث قرار گرفته است.
استاد شهيد در مقدمه كتاب «انسان و سرنوشت» آنجا كه برخي علل انحطاط مسلمين را فهرست كرده و تحقيق درباره آنها را لازم مي‌شمرد. از جمله به «سيستم اخلاقي اسلام» اشاره مي‌كند. مباحث اين كتاب در راستاي همان نظريه و در تكميل آن طرح بزرگ تحقيقاتي است. مطالعه اين كتاب را به طلاب، دانشجويان، مربيان امور تربيتي و دانش‌آموزان سال آخر دبيرستان كه برخي از كتابهاي ساده استاد را پيش‌تر خوانده توصيه مي‌كنيم. البته اگر علاقه‌منداني كه هنوز موفق نشده‌اند آثار ساده فهم استاد را مطالعه كنند بهتر است ابتدا كتاب‌هاي كم حجم ايشان را بخوانند و سپس اين كتاب را مطالعه كنند. همچنين توصيه مي‌كنيم براي بهره‌برداري و اثربخشي مناسب، هر بخش را در وعده‌اي مجزا مطالعه كنند و براي هر بخش چند سطر به‌عنوان چكيده در دفترچه يادداشت شخصي خود بنويسند. بنابراين مي‌توان اين كتاب را در چهار روز مطالعه كرد.
اين كتاب از سوي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مورد حمايت با خريد 100 نسخه قرار گرفته است.

6-ساواك شاگرد موساد/گردآوري و تدوين: موزه عبرت/ناشر: موزه عبرت ايران/مخاطبان: عمومي

كتاب «ساواك شاگرد موساد» اسناد منتشر نشده‌اي از آموزش‌هاي سرويس اطلاعاتي رژيم اسرائيل (موساد) به سرويس اطلاعاتي رژيم پهلوي (ساواك) را عرضه كرده است كه براي علاقه‌مندان به تاريخ معاصر كشورمان خواندني است.
موضوع همكاري سرويس‌هاي اطلاعاتي رژيم پهلوي با رژيم صهيونيستي همواره در كانون توجه تحليل‌گران سياسي امنيتي جهان قرار داشت و به مناسبت‌هاي مختلف، مخالفين و موافقين در اين رابطه مقالات و مصاحبه‌هايي را ارايه مي‌دادند ولي هميشه دربين آزادي‌خواهان و جويندگان عدالت و تشنگان آزادي از اين همكاري‌ها با نفرت ياد مي‌شد.
ـ اسناد موجود در اين كتاب به روشني سطح تعامل و همكاري‌هاي موساد و ساواك در زمينه‌هاي آموزش‌هاي اطلاعاتي را به خوانندگان ارائه مي‌دهد. موزه عبرت ايران علاوه بر ارائه آثار موزه‌اي به جاي مانده از رژيم پهلوي و به تصوير كشيدن جنايات اين رژيم در راستاي فرهنگ مكتوب نيز تلاش كرده است تا مدارك واسناد منتشر نشده‌اي را براي بهره‌برداري علاقه‌مندان منتشر نمايد. مطالعه اين كتاب علاوه بر پژوهشگران براي مخاطبان عمومي نيز مناسب است.

7-هشت سال اين گونه گذشت/تأليف: جعفر شيرعلي‌نيا/ناشر: انشارات سوره مهر (دفتر ادبيات و هنر مقاومت)/مخاطبان: عمومي

ايراني‌ها در انتظار ماه مهر و شنيدن زنگ آغاز تحصيلي مدارس بودند كه زنگ ناخواسته نواخته شد. جنگ، ايراني‌ها را از كلاس درس به كلاس جنگ كشاند؛ هم دانش‌آموزان، هم معلمان و هم ديگران را.
و اما بعد: پنج ايران كوچك براي ما بهتر از يك ايران بزرگ است. اين را طارق عزيز معاون رئيس جمهور عراق قبل از شروع جنگ گفت. حوادث بعد از جنگ، حاكمان عراق را از گفته‌هايشان پشيمان كرد؛ سخت مي‌كوشيدند تا جلوي سقوط حكومت‌شان را بگيرند.
هنوز دردنيا بازار فيلم‌هايي كه از جنگ‌هاي جهاني ساخته مي‌شود پر رونق است و رمان‌هايي كه روزهاي جنگ را تصوير مي‌كنند پر فروش. دولت‌ها پول‌هاي زيادي خرج موزه‌هاي جنگ و ياد بودهاي جنگيشان مي‌كنند و حتي برخي كه جنگي درخشان در سابقه تاريخشان ندارند افسانه‌ مي‌سازند و جنگي را نبوده روايت مي‌كنند. ايراني‌ها هشت سال يكي از سخت‌ترين جنگ‌هاي دنيا را تجربه كردند، متحدي نداشتند و بسياري عليه‌شان متحد بودند. سي ويك سال از آغاز جنگ و بيست و سه سال از پايان دفاع مقدس مي‌گذرد. فيلم‌ها، كتابها و‌آثار بسياري خلق شده‌اند و موزه‌هاي جنگي بسياري در گوشه و كنار ايران برپا شده است اما هنوز بسياري در ايران تصويري واضح و شفاف از هشت سال دفاع مقدس ندارند. توصيه ما خواندن و ديدن روايت آغاز تا پايان هشت سال مقاونت و پايداري است كه كتاب حاضر آن را تصوير كشيده است.
اگر مي‌خواهيد با نيم ساعت صرف وقت، تاريخ پرفراز و نشيب هشت سال مقاومت و پايداري را مرور كنيد كتاب حاضر را حتماً بخوانيد.

8-بيداري اسلامي/به كوشش: مهدي يزدان‌پناه (مجموعه‌ مقالات كوتاه دانشجويي)/ناشر: دفتر مطالعات فرهنگي و برنامه‌ريزي وزارت علوم/مخاطبان: عمومي

در اين كتاب 30 مقاله كوتاه درباره بيداري اسلامي آمده است كه هريك از مقالات از منظر گوناگون و متفاوتي به اين موضوع روز پرداخته‌اند كه در مجموع تحليل بسيار جامعي را از فضاي بيداري اسلامي در جهان شكل مي‌دهد. بيداري اسلامي از ديدگاه حضرت امام خميني (ره)، مقام معظم رهبري، فقه اسلامي، بيداري اسلامي و انقلاب اسلامي، نقش گروه‌هاي مقاومت در بيداري اسلامي، نقش علما در انقلاب اسلامي، نقش دانشگاهيان و انديشمندان در بيداري اسلامي، نقش رسانه‌ها در بيداري اسلامي و دهها مقاله خواندني و داراي اطلاعات روز درباره مردمسالاري ديني و بيداري اسلامي در خاورميانه و در كشورهاي فلسطين، ‌تونس، مصر، يمن، بحرين، ليبي، عربستان و اردن از جمله مقالات اين كتاب است كه توصيه مي‌كنيم علاوه بر دانشجويان، دانش‌آموزان سال آخر دبيرستان و معلمان و مديران نيز آن را مطالعه كنند.

9- دعا از منظر حضرت آيت‌اله العظمي سيدعلي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي

اين كتاب كه در پنج فصل و در 150 صفحه از سوي انتشارات انقلاب اسلامي وابسته به مؤسسه پژوهشي فرهنگي انقلاب اسلامي منتشر شده است به كوشش عليرصا برازش با استفاده از كتاب نرم‌افزار جديدالانتشار (حديث ولايت) از منشورات مشترك «مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي» و مؤسسه حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌اله العظمي خامنه‌اي گردآوري شده و با بهاي 2500 تومان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. اين كتاب از سوي معاونت امور فرهنگي با خريد سه هزار نسخه مورد حمايت قرار گرفته است.

10- اسرائيل كانون ناامني: مواضع ضدصهيونيستي رئيس جمهور اسلامي ايران دكتر محمود احمدي‌نژاد

اين كتاب در دو جلد سامان يافته و از سوي حسين عبدلي گردآوري شده و در پنج هزار نسخه توسط انتشارات مضراب به بازار كتاب راه يافته است. اين كتاب كه مشتمل بر تمامي مواضع ضد صهيونيستي رئيس جمهور از سال 84 تاكنون است كامل‌ترين كتاب درباره مواضع رييس جمهور درباره صهيونيسم بشمار مي‌رود و از سوي معاونت امور فرهنگي با خريد هزار نسخه دو جلدي مورد حمايت قرار گرفته است.
انتهاي پيام/و

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 293]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن