تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817372850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت هلال‌احمر خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس مركز پزشكي حج و زيارت هلال‌احمر خبر داد
خبرگزاري فارس: رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر گفت: بيماريهاي تنفسي، عضلاني و گوارشي مهمترين علل مراجعه زوار ايراني در سوريه، عراق و عربستان است. ۱۴ پژوهش نيز از جمله درباره قند خون و علت بستري شدن زائران در حج براي ارتقا سلامت زائران در حال انجام است.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، سيد‌علي رياض در نشست خبري تشريح فعاليت‌هاي مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر در ايام حج تمتع و همچنين برنامه‌‌هاي آتي براي ايام اربعين حسيني(ع) در عراق اظهار داشت: اين مركز در بحث حج در عربستان در دو موسم حج تمتع و عمره بزرگترين عمليات بهداشتي و درماني را برعهده دارد.

وي افزود: در زمينه سوريه و عراق نيز اين مركز فعاليت‌هاي بهداشتي و درماني را انجام مي‌دهد و ما در سوريه به صورت مستدام ارائه خدمات مي‌دهيم و در عراق نيز همراه با ارائه خدمات مستدام در برخي ايام از جمله تاسوعا، عاشورا و اربعين حسيني (ع) با اعزام گروه‌هاي مختلف كادر پزشكي و پيراپزشكي ارائه خدمات گسترده‌تري مي‌شود.

رياض با اشاره به ۳ ميليون زائر در مجموع كشورهاي عراق، سوريه و عربستان تصريح كرد: مركز پزشكي حج و زيارت در زمان حج تمتع به ۱۰۰ هزار زائر، در زمان ايام عمره در حدود ۸۰۰ هزار زائر و در كشور سوريه به يك ميليون زائر و در نهايت در كشور عراق نيز به بيش از يك ميليون و ۲۰۰ هزار زائر ارائه خدمات بهداشتي و درماني ارائه مي‌دهد.

وي همچنين با اشاره به 10 درمانگاه اين مركز در كشور عراق كه در شهرهاي كربلا، نجف، كاظمين، بغداد و «سيد‌محمد» افزود: در سوريه نيز با 3 درمانگاه در دمشق و زينبيه هر ماه نيز گروه‌هاي پزشكي و پيراپزشكي به اين كشور‌ها اعزام مي‌شوند.

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت هلال‌احمر با اشاره به ۳۰۰ هزار ويزيت عمومي زوار در ۹ ماهه نخست سال جاري نيز گفت: عمده بيماري‌هاي كه به نمايندگي‌هاي مركز پزشكي حج و زيارت هلال‌احمر مراجعه مي‌شود بيماري‌هاي تنفسي (سرماخوردگي) عضلاني و گوارش است.

وي همچنين به اعزام 800 زائر بيمار به بيمارستان‌هاي عراق كه منجر به بستري 330 نفر از آنها شد، اشاره و تصريح كرد: اين در حالي است كه مجروحان حوادث در عراق نيز بايد به اين آمارها اضافه كرد كه در مجموع زحمات بسياري را كادر پزشكي و اجرايي مركز پزشكي در عراق انجام مي‌دهند.

رياض با بيان اينكه در اين مدت ۵۰ بيمار دياليزي نيز داشتيم و در مجموع نيز در اين مدت 70 زائر براي درمان بيشتر به ايران اعزام شدند، گفت: در اين مدت ۲ هزار و ۲۰۰ بازديد توسط كارشناسان بهداشتي ما از وضعيت هتل‌ها در كربلا و نجف صورت پذيرفته است كه همراه آن ۲۶۶ مورد سم‌پاشي نيز در هتل‌هاي نجف، كاظمين، بغداد و كربلا انجام شد و وضعيت بهداشتي هتل‌ها در حال حاضر خيلي بهتر از سال‌هاي گذشته است.

رياض همچنين به فوت 43 نفر و اعمال جراحي براي ۸ نفر از زائران و در نهايت ۳ مورد تولد در اين مدت در عراق اشاره كرد و گفت: تيم‌هاي درماني مركز پزشكي در مجموع در ايام خاصي كه به عراق اعزام شدند 15 هزار زائر را تحت پوشش ويزيت و معاينه قرار دادند كه يكي از مهمترين رخدادها نجات بيمار پاكستاني بود.

وي همچنين به 42 هزار مورد ويزيت در اين مدت در كشور سوريه توسط مركز پزشكي حج و زيارت كشورمان اشاره كرد و افزود: در اين مدت 1200 بازديد توسط كارشناسان بهداشت محيط نيز از هتل‌ها در اين كشور صورت پذيرت و يكي از مهمترين اقدامات مركز پزشكي نيز راه‌اندازي درمانگاه سيار در ايام تاسوعا و عاشورا در حرم حضرت زينب(س) بود كه بازتاب بسيار خوبي را نيز در برداشت.

اولويت قرار دادن پزشكاني كه در عتبات خدمت كرده‌اند براي اعزام به حج

رياض همچنين به اولويت قرار دادن كادر پزشكي و پيراپزشكي كه در عتبات خدمت كرده‌اند براي اعزام به حج عمره مفرده و در نهايت حج تمتع اشاره كرد و گفت: در اين راستا براي نخستين بار مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر به عضويت فدراسيون بين‌المللي بيمارستان‌ها در آمده است و مركز پزشكي نيز براي سال 2014 جهت حضور در كشور نروژ با دريافت يك كرسي حضور خواهد يافت.

وي همچنين با اشاره به فعاليت‌هاي مركز پزشكي حج و زيارت هلال‌احمر در ايام حج عمره و تمتع نيز گفت: ما در عمره در مجموع 665 نفر را براي ارائه خدمات بهداشتي و درماني كه با افزايش 200 نفري روبه‌رو شد اعزام كرديم.

وي بيان داشت: در اين راستا ۲ هزار و ۵۰۰ بازديد بهداشتي از قسمت‌هاي مختلف هتل‌ها (كه در مجموع در مكه و مدينه ۱۲۰ هتل وجود دارد) صورت پذيرفت و 17 كارشناس بهداشتي در 19 مركز درماني مركز پزشكي خدمات داخلي، زنان، پزشكي عمومي، داروخانه، احياء و اعزام را انجام دادند.

بيش از 561 هزار ويزيت زائران حج

رياض با اشاره به درمانگاه‌هاي مركز پزشكي حج و زيارت در مكه و مدينه و همچنين مسجد شجره افزود: در مجموع در اين مدت 561 هزار و 500 ويزيت بيماران صورت پذيرفت، تصريح كرد: عمده‌ترين مراجعات به دليل عفونت‌هاي تنفسي، گوارشي، بانوان، خونريزي و فشار خون كنترل نشده بود و در اين مدت نيز ما سه مورد CPR موفق داشتيم و 2هزار و ۱۷۸ اعزام به بيمارستان‌هاي سعودي، 420 بستري و 750 اعزام دياليزي نيز صورت پذيرفت.

وي همچنين به اعزام‌هاي بيماران به بيمارستان‌هاي عربستان كه بيشترين دليل آن تروماها، بيماري‌هاي قلبي و گوارشي بود اشاره كرد و گفت: در حج تمتع نيز در 4 مرحله مركز پزشكي حج و زيارت به زائران ارائه خدمات داد.

رياض تصريح كرد: اين چهار مرحله از جمله ارائه خدمات پزشكان در كاروان‌ها از داخل كشورمان، درمان در بيمارستان‌هاي مركز پزشكي در عربستان، ارائه خدمات در بيمارستان سعودي و در نهايت برگرداندن بيمار به ايران بود.

وي همچنين به ارسال ۱۰۰ تن محموله دارو و تجهيزات براي تمتع ۹۰ و همچنين 64 تخت پروتابل، 14 تخت حمل و بستري، ۸ دستگاه اكسيژن پروتابل، يك دستگاه سونوگرافي، 5 دستگاه الكترو شوك پروتابل، يخچال ويژه دارو و 4 دستگاه دياليز نيز اشاره كرد و افزود: در اين راستا ارائه خدمات دندانپزشكي در صحراي منا نيز براي زائران صورت پذيرفت.

رياض همچنين به كاهش فوتي‌ها در حج تمتع سال ۹۰ كه 38 نفر بودند اشاره كرد و بيان داشت: اين در حالي است كه در سال 89 بالغ بر 61 نفر در اين ايام فوت كرده بودند كه اين مسئله نشان دهنده ارتقاء آموزش‌ها و ارائه خدمات گسترده‌تر كادر پزشكي و پيراپزشكي مركز پزشكي حج و زيارت بود.

وي همچنين به ۳ هزار و ۹۰۰ ويزيت عمومي، ۱۳ هزار و ۶۰۰ ويزيت تخصصي، هزار و ۲۰۰ خدمات دندانپزشكي نيز اشاره كرد و افزود: در اين راستا مركز پزشكي حج ۱۴مورد تحقيقات آموزشي و پژوهشي از جمله قند خون و علت بستري شدن زائران در حج را در دست بررسي و تحقيق دارد كه در آينده نزديك نتايج آن براي ارتقا سلامت زائران ارائه مي‌كند.

تلفن گوياي 86744444 براي زائران

رياض همچنين به شماره تلفن گوياي 86744444 و همچنين نرم‌افزارهاي تلفن همراه به صورت تصويري و تيزرهاي انيميشن‌ در هواپيماها براي آگاهي هر چه بيشتر زائران اشاره كرد و گفت: در اين راستا براي آينده‌ نيز تمام اين خدمات با اصلاحات بهتري به زائران ارائه خواهد شد.

وي همچنين به پيشنهاد مركز پزشكي حج و زيارت براي معاينات قبل از تشرف در عمره مفرده نيز اشاره كرد و بيان داشت: ما اين پيشنهاد را به سازمان حج و زيارت ارائه كرده‌ايم و منتظر تاييديه آنها هستيم و پس از موافقت آنها اين آمادگي را داريم كه اين طرح را آغاز كنيم.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبني بر آخرين وضعيت احداث بيمارستان كه با تفاهم‌نامه هلال‌احمر ايران و عراق صورت پذيرفته شده بود، گفت: اين تفاهمنامه با هلال‌احمر عراق صورت پذيرفته است و هلال‌احمر عراق در تلاش است تا تاييديه مجوز احداث بيمارستان را از وزارت بهداشت اين كشور دريافت كند و گرفتن مجوز در عراق براي احداث بيمارستان پيچيده است ولي با گرفتن اين مجوز مراحل ديگر احداث اين بيمارستان صورت مي‌پذيرد.

وي خاطرنشان كرد: مركز پزشكي حج و زيارت هلال‌احمر همچنان جدا از ساخت بيمارستان در عراق درمانگاه‌هاي خود را ارتقاء و تأمين مي‌كند و تمام داروهاي بيماران زوار ايراني نيز از كشور خودمان تأمين مي‌شود.
انتهاي پيام/

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن