تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816919594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي حضور در سي‌امين جشنواره فيلم فجر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: براي حضور در سي‌امين جشنواره فيلم فجر
خبرگزاري فارس: كارگردان فيلم سينمايي «شور شيرين» برج ميلاد را بهترين گزينه براي اهالي رسانه دانست و گفت: «شور شيرين» هم‌اكنون مراحل پاياني كار را طي مي‌كند و براي مرحله صداگذاري و ميكس آماده مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس، اخبار امروز ستاد خبري سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر به شرح زير است:

* اردكاني: برج ميلاد بهترين گزينه براي اهالي رسانه است

جواد اردكاني كارگردان سينما در گفت‌وگو با روابط عمومي سي‌امين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم فجر بيان داشت: برج ميلاد به دليل ظرفيت‌هاي خوبي كه دارد بهترين گزينه براي نمايش فيلم و شلوغي اهالي سينما است. به شرطي كه از اين ظرفيت به نحو احسن استفاده شود.
وي ادامه داد: در هر رقابتي تعداد زيادي متقاضي شركت مي‌كنند و تعداد محدودي منتخب نهايي هستند و طبيعي است كساني كه در هر برنامه‌اي انتخاب نمي‌شوند كمي از اين ماجرا دلخور شوند. جشنواره فيلم فجر هميشه با حاشيه‌هايي همراه است. مثلا فيلمي مي‌تواند جايزه نگيرد اما با اعتراضات و جوسازي‌هاي رسانه‌اي كه عليه آن صورت مي‌گيرد مخاطب را براي ديدن آن ترغيب مي‌كند و به همين دليل توجه منتقدان و مخاطبان را به سوي خود جلب مي‌كند.
اردكاني همچنين افزود: بعضي از كارگردانان آنچنان كار خود را قبول دارند كه هيچ نظر مخالفي را برنمي‌تابند و به همه اعتراض‌ها جواب مي‌دهند.
وي تصريح كرد: من فكر مي‌كنم يك مقدار حساسيت‌ها در مورد جشنواره فيلم فجر نسبت به جشنواره‌هاي ديگر بيشتر است و همين بالا بودن حساسيت‌هاست كه زمينه تنش و التهابات از مرحله انتخاب فيلم‌ها تا داوري نهايي فراهم مي‌كند.
اردكاني در مورد لزوم برگزاري جلسات نقد و بررسي در جشنواره فيلم فجر در طول يك روز و به صورت فشرده گفت: اگر نقدها ماهيت نقد به معناي واقعي را داشته باشند و منتقدان صاحب صلاحيت در شرايط مناسب در مورد فيلم‌ها بنويسند و دانش و تجربه كافي براي نوشتن نقدها داشته باشند، محيط نقد فارغ از هر گونه آشوب‌هاي رسانه‌اي برگزار مي‌شود و قطعا موثر خواهد بود.
اين كارگردان ادامه داد: جلسات نقد فيلم در سال‌هاي اخير شباهت چنداني به جلسات پرسش و پاسخ ندارد و بيشتر گرفتار جوسازي‌هاي رسانه‌اي است. در اين جلسات هر كس با دانش اندك و هويت نامعلوم شركت مي‌كند و به خود اجازه سوال پرسيدن و اظهار نظر مي‌دهد، در صورتي كه اين جلسات براي اهالي رسانه است.
وي با اشاره به حضور منتقدان در اين جلسات افزود: تصور مي‌كنم اگر جلسات نقد و بررسي در جشنواره محدودتر و با حضور منتقدان و نه خبرنگاران برگزار شود و منتقدان در جلسه حق پرسش داشته باشند و صلاحيت حضور آن‌ها پيش از برگزاري جشنواره براي برگزاركنندگان مشخص شده باشد، جلسات مفيد و منظمي خواهيم داشت.
اردكاني اظهار داشت: متاسفانه بعد از گذشت 29 دوره از برپايي جشنواره فيلم فجر هنوز به تعاريف مشخص از يك جشنواره نرسيده‌ايم. در هر دوره بخش‌هايي به جشنواره اضافه يا از آن كم مي‌شود و اين يكي از نقاط ضعف جشنواره فيلم فجر است كه مديريت آن در دوره‌هاي مختلف اجازه رسيدن به اسلوب ثابتي را نمي‌دهد. اين تغييرات مديريتي بيشترين ضربه را به جشنواره فيلم فجر مي‌زند.
كارگردان فيلم سينمايي «شور شيرين» كه در سي‌امين دوره جشنواره فيلم فجر شركت مي‌كند، خاطرنشان كرد: «شور شيرين» هم‌اكنون مراحل پاياني كار را طي مي‌كند و براي مرحله صداگذاري و ميكس آماده مي‌شود.

* تبادل افكار و انديشه‌ها حاصل نمايش هم‌زمان فيلم‌هاي جشنواره فجر در استان‌هاست

رئيس سيماي استان‌هاي كشور گفت: فرصت نمايش همزمان فيلم‌هاي جشنواره بين‌المللي فيلم فجر در شهرستان‌ها موجب تبادل افكار و انديشه‌ها در سراسر كشور مي‌شود.
حبيب الله مازندراني در گفت‌وگو با روابط عمومي سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر با بيان اينكه از ايجاد نشاط فرهنگي با برگزاري اين جشنواره در استان‌‌ها استقبال مي‌كنيم، اظهار داشت: با همكاري و تعامل ميان سيماي مراكز استان‌ها با جشنواره فيلم فجر در سال جاري، جشنواره‌اي متفاوت را در شهرستان‌ها شاهد خواهيم بود.
وي با تاكيد بر تبليغات گسترده از سوي ارگان‌هاي مختلف خاصه تبليغات رسانه‌اي در سيماي مراكز استان‌ها گفت: از عنصر تبليغ رسانه‌اي در سال‌هاي گذشته غفلت شده بود كه امسال با الصاق اين عنصر به جشنواره فيلم فجر در استان‌ها، حضور اقشار مختلف مردم در سينماهاي نمايش دهنده را خواهيم داشت.
وي به مشكلات ناشي از حضور علاقمندان شهرستاني سينما در زمان برگزاري جشنواره در پايتخت طي سال‌هاي گذشته و انتظار طولاني آن‌ها در پشت گيشه‌ها اشاره و خاطر نشان كرد: برگزاري جشنواره فيلم فجر در استان‌ها علاوه بر ايجاد موقعيت تماشاي همراه با فراغ بال فيلم‌ها توسط علاقه‌مندان در سينماي شهرهاي محل سكونت‌شان، موجب ارتقاء دانش فني و حرفه‌اي و اعتماد به نفس براي فعالان اين عرصه در استان‌ها مي‌شود تا در آينده با قوت بيشتري علاوه بر نمايش آثار خود فيلم‌هاي بهتري توليد نمايند.
مازندراني با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت در افزايش امكانات و سالن‌هاي سينمايي در شهرستان‌ها گفت: شهرستان‌هاي فاقد سينماي مجهز مي‌توانند از امكانات مجموعه‌هاي فرهنگي و هنري كه قابليت نمايش فيلم‌ها را دارند در برگزاري هرچه بهتر جشنواره فيلم فجر اقدام نمايند.
رئيس سيماي استان‌هاي كشور در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با بيان اينكه توليدات سينمايي كشور علاوه بر پاسخگويي به نيازهاي فرهنگي جامعه اسلامي ما مي‌بايست در عرصه بين المللي نيز نيازهاي خفته مردم آزاده جهان را سيراب كند گفت: علي رغم همه موفقيت‌هاي خوبي كه در اين باره كسب كرده ايم اما لازم است گام‌هاي بلندتري در اين راه برداريم.
وي همچنين بر ارتباط مستقيم سيماي مراكز استان‌ها در طول برگزاري جشنواره فيلم فجربا شبكه «شما» تاكيد كرد و افزود: با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده تيزرهاي تبليغاتي توليدي جشنواره مدتي قبل از برگزاري جشنواره در سيماي استان‌ها پخش مي‌شود و مراكز استان‌ها ارائه شده برنامه سازي روزانه نيز در دستور كار خود قرار مي‌دهند.‌

* وزيري: سخت‌ترين كار جشنواره راضي نگه داشتن هم است

محسن وزيري تهيه‌كننده سينما معتقد است سخت‌ترين كار جشنواره راضي نگه داشتن يكديگر است. اما بايد با همكاري و اتحاد بين صنوف مختلف اين تعادل را ايجاد كرد.
محسن وزيري در گفت‌وگو با روابط عمومي سي‌امين دوره جشنواره فيلم فجر گفت: همه جشنواره‌هايي كه در طول سال در كشور برگزار مي‌شوند خوب و ارزشمند هستند اما جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و به نوعي تداعي دوران خاطره انگيز انقلاب را مي‌كند.
تهيه‌كننده فيلم «ساعت شلوغي» ادامه داد: راضي نگه داشتن همه صنوف سينمايي در جشنواره فيلم فجر سخت‌ترين كار ممكن است. اميدوارم خزاعي و گروهش بتوانند از عهده اين كار به درستي برآيند. با همكاري و اتحاد صنوف مختلف مي‌توانيم جشنواره پرباري را به لحاظ كيفيت و محتوا داشته باشيم.
وي در خصوص حضور فيلمسازان تازه كار در جشنواره سي‌ام توضيح داد: من هميشه تمايل داشتم با نيروي جوان و خلاق كار كنم، بايد شرايطي فراهم شود تا آن‌ها هم بتوانند جايگاهي براي خود پيدا كنند.
وزيري به فكر و ايده فيلمسازان جوان اشاره كرد و گفت: جوانان پويا، ايده و افكاري بسيار تازه و جديد در اين راه دارند كه‌ مي‌توان از آن‌ها بهره گرفت.
وي همچنين در خصوص اضافه شدن مستندهاي بلند و حذف بخش ويدئو رسانه از جشنواره فيلم فجر عنوان كرد: بايد جايگاه هر چيزي به درستي مشخص شود. آثار مستند بايد جايگاه مناسبي براي خود داشته باشند. اگر در اين دوره فيلم‌هاي ويديويي از جشنواره فيلم فجر حذف شوند و در دوره ديگر اضافه شوند مشكلي اين فيلم‌ها حل نخواهد شد. بايد به زودي تصميمي براي اين فيلم‌ها و حضورشان در جشنواره‌اي ديگر گرفته شود.
اين تهيه‌كننده سينما در خصوص اضافه شدن بيداري اسلامي به بخش بين‌الملل جشنواره فيلم فجر تصريح كرد: اگرچه ما در اين زمينه آثار شاخصي نداريم و بايد منتظر عملكرد اين بخش در دوره‌هاي بعدي باشيم، اما اين بخش مي‌تواند ذهن فيلمسازان را براي انتخاب موضوع تا اندازه زيادي باز كند.
وزيري در پايان از تمايل خود براي شركت در جشنواره فيلم فجر گفت و خاطر نشان كرد: اميدوارم «ساعت شلوغي» براي اكران در جشنواره فيلم فجر آماده شود، اما اگر شرايط مهيا نشد قبل از جشنواره اكران مي‌شود.
انتهاي پيام/

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن