تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816862375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماهيت تحولات اخير گواه عدم كارآيي نظامهاي سكولار، ليبرال و ماركسيست است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ماهيت تحولات اخير گواه عدم كارآيي نظامهاي سكولار، ليبرال و ماركسيست است
اصفهان- شركت كنندگان در همايش ملي" نقش و جايگاه دانشگاه در بيداري اسلامي" در بيانيه اي اعلام كردند:"ماهيت تحولات اخير گواه عدم كارآيي و كارآمدي نظامهاي سكولار، ليبرال و ماركسيست در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا است."


به گزارش ايرنا، اين همايش روز پنجشنبه در سالن پيامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان با هدف شناخت،بررسي و تحليل حركتهاي اسلامي منطقه و ايجاد فضاي مناسب براي رويكردهاي سياسي و اجتماعي لازم براي جامعه ايران اسلامي با توجه به بيداري انديشه هاي اسلامي برگزار شد.

در اين بيانيه آمده است:شركت كنندگان و سخنرانان همايش براين باورند كه جايگزين مطلوب در منطقه، حاكم سازي وجوه مختلف مردمسالاري ديني است.

در اين بيانيه افزوده شده است: همپيمانان غربي حكومت هاي ديكتاتوري در مصر، تونس، ليبي، يمن و بحرين با چالش مهمي روبرو شده اند كه نظام و ساختار خاورميانه و شمال آفريقا را تغيير داده است.

در اين بيانيه تاكيد شده است: پيروزي اسلامگرايان با گرايشهاي مختلف شامل سلفي ها، حزب النهضه، اخوان المسلمين و غيره در مصر و تونس بيانگر اين واقعيت است كه تنازع گفتمان ميان اسلامگرايي و ليبرال دموكراسي غربي در حال اوجگيري است.

اين بيانيه حاكيست:جنبش بيداري اسلامي برآمده از حضور تعيين كننده دانشگاهيان و فرهيختگان علمي و دانشجويان در كشورهاي منطقه است كه با جسم و جان خود در صحنه مبارزه و فداكاري حاضر شده و با هوشياري و اتكاء به هويت اسلامي خود هدفها و شعارها را معين كرده و با خودباوري و عزم راسخ خود جايي براي ادامه حيات مستبدان وابسته باقي نگذاشته اند.

صادركنندگان بيانيه،استقرار نظام جامع مبتني بر شريعت اسلامي،حراست از كرامت انساني، دستيابي به امنيت پايدار، برقراري عدالت اجتماعي و اقتصادي،پايه ريزي پيشرفت همه جانبه در سايه آموزه هاي اسلامي و بازيابي عزت ملي را هدف مشترك حركتهاي مستقل در سرزمين پهناور اسلامي دانسته اند كه در ساليان متمادي توسط استكبار و حكام وابسته پايمال شده است.

برپايه اين بيانيه،جهتگيري بنيادين اين حركتهاي مستقل مردمي، رد هرگونه سلطه بيگانه، حضور نيروهاي نظامي خارجي و اشغال سرزمينهاي مقدس اسلامي توسط نژادپرستان صهيونيست است كه در شعارها و نمادهاي تمام اين حركتها بروشني متبلور است.

شركت كنندگان در همايش نقش و جايگاه دانشگاه دربيداري اسلامي در بيانيه پاياني خود تاكيد كردند:از مهمترين پيامدهاي تحولات اخير مي توان به انزواي رژيم صهيونيستي و افزايش تنش ميان بازيگران عرصه جديد قدرت در كشورهاي اسلامي و تصميم سازان عرصه سياسي در تل آويو اشاره و از نقاط مشترك موج جديد بيداري اسلامي مي توان به گسترش اسلام سياسي و مردمسالاري ديني و بازگشت به ارزشهاي اصيل استقلال طلبانه درميان مردم منطقه ياد كرد.

دراين بيانيه تصريح شده است:گذشت 32 سال از عمر انقلاب اسلامي ايران نشان مي دهد كه بارقه هاي نوين تمدن ايران - اسلامي پا را از مرزهاي ملي فراتر گذاشته و به الهامبخشي در ميان مردم مسلمان منطقه نيز نائل شده است.

در اين بيانيه افزوده شده است:نفي نظام سلطه و الهام از مباني و ارزشهاي اصيل الهي و اسلامي در كنار مردمسالاري و تاكيد بر مشاركت و رقابت سياسي، از مشتركات موج بيداري اسلامي و ارزشهاي حاكم بر نظام سياسي جمهوري اسلامي ايران است.

شركت كنندگان در همايش اصفهان در بيانيه پاياني خود خاطرنشان كرده اند:حركت سياسي – اجتماعي اخير موسوم به بيداري اسلامي در آغاز راه خود است؛ اگرچه جهت تحولات اخير مثبت است و نشان از پيروزي اسلام گرايان در منطقه دارد اما نبايد از توطئه ها و كارشكني هاي دشمنان و گروه هاي رقيب نيز غافل بود.

صادركنندگان بيانيه يادآور شده اند:قدرتهاي هژمون در نظام بين الملل به سركردگي دولت آمريكا تلاش مي كنند تحولات اخير را به سمت منافع و مباني موردنظر خود سوق دهند از اين رو جا دارد نخبگان، فرهيختگان، روساي دانشگاه ها، اساتيد و دانشجويان نسبت به عملي ساختن مطالبات آتي اقدام مقتضي مبذول دارند.

اين بيانيه همچنين حاكيست:نشست هاي تخصصي باهدف كمك به شكل گيري الگوي مطلوب حكومت در كشورهاي اسلامي در محيط دانشگاهي با موضوع بيداري اسلامي برگزار شود.

شركت كنندگان در همايش بيداري اسلامي در بيانيه مورد نظر تصريح كردند: سياستگذاري در جهت هدايت و حمايت از پژوهشها،مطالعات، پايان نامه ها، گزارشهاي علمي و تحقيقاتي مرتبط با بيداري اسلامي با توجه به تحولات سياسي اجتماعي اخير در منطقه صورت گيرد.

در اين بيانيه به دانشجويان و نخبگان فعال در حوزه بيداري اسلامي اشاره و بيان شده كه آنان براي تحصيل در دانشگاه هاي داخلي و خارجي با اعطاي بورس تحصيلي به منظور تعامل، تبادل نظر، هم افزايي و هم انديشي در اين خصوص بايد جذب شوند.

در بيانيه مزبور بر بهره گيري از ظرفيت كرسي هاي آزاد انديشي و تحليل و بررسي تحولات سياسي اجتماعي اخير در منطقه نيز تاكيد شده است.

در اين بيانيه آمده است:سياستگذاري و فضاسازي در دانشگاه ها با هدف تبديل نيازهاي كشورهاي درگير در بيداري اسلامي به عنوان مساله روز دانشگاه ها و موسسات عالي كشور و اخذ راهكار از دانشگاه ها صورت گيرد.

اين همايش با همكاري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و استانداري اصفهان و با حضور "علي اكبر ولايتي" مشاور عالي رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل، معاونان وزارت علوم، مقامهاي استاني، روساي دانشگاه هاي كشور، اساتيد و دانشجويان برگزار شد.

7137/1011

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30739264

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن