تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821024031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گام‌هاي موفقيت مربيان در طرح «دوست من نماز» نيك‌شهر بررسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: گام‌هاي موفقيت مربيان در طرح «دوست من نماز» نيك‌شهر بررسي شد
گروه خبرنگاران افتخاري / محمود لطفيان: گام‌هاي موفقيت مربيان در طرح «دوست من نماز» ويژه مقطع ابتدايي در دفتر امام جمعه نيك‌شهر بررسي شد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) در نيك‌شهر، اين جلسه با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمين «احمد لطفيان سرگزي» امام جمعه نيك‌شهر و جمعي از مربيان و خانواده‌هاي برگزار شد.

از جمله مباحث مطرح شده در اين نشست مي‌توان به اينكه مربي بايد از روحيه انتقادپذيري بالايي برخوردار باشد و از انتقاد و نظر سازنده اوليا و همكاران ديگر ناراحت نشود، بايد هنگام ملاقات با اولياي دانش‌آموزان اول خوبي‌ها و نقاط برجسته اخلاقي و درسي آنها را بازگو و سپس به ايراد و اشكال بپردازيم و اينكه راهكارها و طرز برخورد صحيح با فرزندان را نيز بگوئيم تا احساس درگيري با انبوه مشكلات احساس نشود اشاره كرد.

همچنين در اين جلسه پيشنهاد شد: نماز و عبادت را همراه با بيان مسايل خانوادگي، اجتماعي، خصوصيات فرزند خوب، نحوه درست مقابله با مشكلات، تقويت اراده و ايمان، بهداشت فردي و اجتماعي، احترام به بزرگترها و روش‌هاي به دست آوردن محبوبيت مطرح كنيم، به منظور حفظ سلامتي و تناسب اندام تشويق به ورزش شوند و از خم شدن زياد بر روي كتاب خودداري كنند، به بچه‌هايي كه پدر و مادرشان را از دست داده‌اند دلداري داده و براي آنها توضيح دهيم كه آنها به بهشت رفته‌اند و در آسايش و راحتي به سر مي‌برند و ما هم روزي پيش آنها خواهيم رفت، همچنين آنها را تشويق به احترام گذاشتن و حرف‌شنوي از نامادري يا ناپدري يا سرپرست كنيم.

در ادامه مطرح شد: نبايد از تأثير معجزه‌آساي جايزه غافل باشيم و از اهداي جايزه لفظي و معنوي يا مادي در همه زمينه‌ها دريغ نكنيم، از تأثير نمره 20 به غافل نشويم هستند بچه‌هايي در حسرت اين نمره‌اند تا زمينه تلاش آنها فراهم شود، اگر بچه‌هايي با هم قهرمند درصدد تشكيل جلسه آشتي‌كنان باشيم كه اين خود آموزش غيرمستقيم مهارت‌هاي زندگي است، از استفاده از تجربيات ديگران و ارتقاي سطح آگاهي و دست يافتن به اطلاعات و يافته‌هاي متناسب با شرايط اجتماعي و فرهنگي محل غفلت نكنيم و سليقه‌اي و افراط و تفريط نكنيم، در امر آموزش مشاركت مخاطب و از استفاده از قالب‌هاي هنري مثل، شعر، شعار، نمايش، پانتوميم، مسابقه، راز دايره‌ها، حدس بزن، بازي و ... بهره بگيريم.

همچنين توجه به آمادگي جسماني مخاطب شامل خوردن غذاي كافي تغذيه مناسب و صرف غذا در آرامش و توجه به شرايط فيزيكي (آرامش و نظم، تنظيم نور، دما) پيشنهاد و مطرح شد: همه فعاليت‌ها هدفمند و برنامه‌ريزي شده باشد و با فاصله و تدريجي و تك موضوعي مطالب بيان شود، نه يك دفعه‌اي بمباران اطلاعات شوند تا از تداخل آموخته‌ها جلوگيري شود، از مخاطب خواسته شود مطالب نماز را كه آموخته براي دوستانش توضيح دهد، به جاي حفظ كردن كلمه به كلمه و يا جمله به جمله تلاش شود به صورت خلاصه بفهمد و درك و تحليل كند.

همچنين تصريح شد: در معرفي كتاب‌هاي نماز و تشويقي به مطالعه از روش پس‌ختام استفاده شود كه شامل شش مرحله است: الف: خواندن اجمالي يا پيش‌خواني، طرح سئوال خواندن تفكر، از حفظ كردن، مروركردن يا بازبيني. وجود مربي خوش اخلاق و متواضع كه مطالب بين دو نماز را كوتاه با لطيفه و معماري مسابقه و ... بيان كند. در هر كلاس و مدرسه‌اي با حضور مخاطبان ستاد احياي نماز تشكيل و بيشتر بچه‌هايي كه رغبت ندارند با آنها چهره به چهره صحبت شود و در برنامه‌ها مشاركت داده شوند مثلا مسئوليت انتظامات، روزنامه‌هاي ديواري نماز و ...

همچنين پيشنهاد شد: تهيه صندوق پيشنهادات كه پاسخ‌ها به صورت محترمانه و عقلاني و در حد فهم پاسخ داده شود و كليه آن دست روحاني يا مدير مدرسه باشد. مشاركت و همفكري دبيران غير ديني مثل علوم، ورزش، رياضي و حتي خدمتگزار و راننده و سرايدار كه هر كدام به نوعي در كار نماز دخيل باشند و هر هفته يكي از سوره‌هاي كوچك قرآن جزء 30 براي مخاطب مطرح شود تا كارها براساس قرآن محوري باشد.
 سه شنبه 1 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن