تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820424949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش : ساخت شناورهاي مسافربري


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: گزارش : ساخت شناورهاي مسافربري
تهران / واحد مركزي خبر/ اقتصادي 1387/10/30
5 هزار شناور مسافربري سنتي در اب هاي كشور تردد مي كنند كه قرار است با اجراي طرح هاي نوسازي ، از رده خارج شوند و جاي خود را به شناورهاي مدرن كه بخشي از ان ساخت داخل خواهد بود ، بدهند.
مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي يكي از راهبردهاي اين سازمان را ورود
شناورهاي مدرن و استاندارد به جاي شناورهاي سنتي و غيراستاندارد اعلام مي كند و مي گويد : 35 فروند كشتي مسافري مدرن و استاندارد در دست ساخت است.
علي طاهري مطلق مي افزايد: براي تعويض يا بازسازي شناورها به اعتبارات
زيادي نياز داريم تا با پرداخت يارانه سود تسهيلات به صاحبان شناور، انگيزه انها را براي جايگزيني و بهسازي شناور بيشتر كنيم و تا سال 88 بيش از 70 درصد اهداف
نوسازي ناوگان تحقق يابد.
سازمان بنادر و دريانوردي در زمينه خودكفايي در ساخت شناورهاي مسافري پيشرفته هم تلاش مي كند.
شركت هاي فراساحلي بزرگ در ساخت كشتي و شناور فعاليت مي كنند و شركت هاي ديگري نيز با همت بخش خصوصي وارد اين عرصه شده اند كه در صورت حمايت مي توانند شناورهاي مسافري مورد نياز شركت هاي تعاوني مسافري را تامين و در آينده ايران را به صادركننده شناورها تبديل كنند.
شركت "بوت سرويس" و "شركت تعاوني مدكندالو" از اين واحدهاي صنعتي هستند كه فعاليت خود را در دو جزيره كيش و قشم براي ساخت انواع شناورهاي مسافري آلومينيومي و فايبر گلاس و ... آغاز كرده اند.
شركت بوت سرويس ايران با مشاركت طرف نروژي در كيش در حال ساخت شناورهاي مسافري و راهنمابر است و سازمان بنادر نيز ساخت 5 فروند شناور را به آنان سفارش داده است.
شركت بوت سرويس ايران با همكاري بوت سرويس نروژ بيش از 250 ميليارد ريال
در ايجاد يك كارخانه ساخت شناور سرمايه گذاري كرده است.
فريدون پوري مديرعامل بوت سرويس ايران با اشاره به فعاليت ان از سال 82 مي گويد : سال 84 كارشناسان بوت سرويس نروژ با هدف ورود به بازارهاي منطقه اي با توليدات تحت ليسانس، ايجاد مركز تعميرات منطقه اي شناورهاي ساخته شده و فعال در منطقه خليج فارس و ارائه خدمات فني و مهندسي در طرح هاي نفتي منطقه، اقدام به سرمايه گذاري در منطقه اسكله صيادي ميرمهناي كيش كردند.
وي با اشاره به برنامه پنج ساله توسعه شركت بوت سرويس ايران در سه مرحله مي
افزايد : ساخت مخزن سنگي به طول 500 متر و با پيشروي 250 متر داخل دريا و مصرف بيش از 30 هزار تن مصالح سنگي بالاي دو تن به انجام رسيده و احياي اراضي محوطه اي به مساحت 50 هزار متر مربع داخل دريا نيز تكميل شده است.
پوري درباره اجراي مرحله دوم توسعه شركت بوت سرويس ايران نيز مي گويد :
سالن شماره يك به مساحت 2 هزار مترمربع و ارتفاع 18 متر براي ساخت شناورهاي آلومينيومي تندرو ايجاد شده و در حال بهره برداري است.
وي از سرمايه گذاري 180 ميليارد ريالي در ساخت اين مجموعه خبر مي دهد و مي افزايد : با احداث موج شكن و لايروبي حوضچه شركت بيش از250ميليارد ريال در اين بخش سرمايه گذاري مي شود.
پوري مي گويد : 70 نفر از نيروهاي بومي در شركت بوت سرريس ايران در مرحله اول مشغول كارند كه با اتمام مراحل توسعه اي شركت ، اشتغال مستقيم به 200 نفر خواهد رسيد.
مديرعامل شركت بوت سرويس ايران در مورد قراردادهاي اين شركت با سازمان بنادر و دريانوردي مي گويد : قرارداد ساخت 9 فروند شناور پيلوت(PILOT) پيش از اين با سازمان بنادر نهايي شده و قرار است چهار فروند شناور در نروژ و پنج فروند نيز در ايران ساخته و از حداكثر توان داخلي استفاده شود.
وي مي افزايد : قرارداد ساخت سه فروند شناور كروبوت جديد در شركت بوت سرويس براي بخش خصوصي نيز منعقد شده است.
قرارداد ساخت پنج فروند شناور دو منظوره مسافري با ظرفيت 50 نفر بسته شده كه دو فروند شناور در نروژ ساخته و تحويل شده است و ساخت سه فروند شناور به زودي آغاز مي شود.
پوري ، ظرفيت شركت بوت سرويس ايران را ساخت ساليانه حدود 14 فروند شناور آلومينيومي اعلام مي كند و از ساخت دو سالن 700 و يك هزار متري براي تعميرات شناورها تا ظرفيت يك هزار تن و ساخت شناورهاي كامپوزيت خبر مي دهد.
وي مي گويد : ‌در مرحله سوم طرح توسعه اين شركت، احداث سرسره به آب اندازي شناورها تا ظرفيت يك هزار تن و به طول 200 متر نيز در دستور كار
است.
پوري پيشرفت فيزيكي طرح هاي توسعه شركت بوت سرويس در جزيره كيش را حدود 70 درصد بيان مي كند.
معاون اداري و بودجه سازمان بنادر و دريانوردي هم در اين باره مي گويد : بودجه سفارش ساخت شناورها از محل وجوه اداره شده سازمان تامين مي شود و قرارداد ساخت 5 فروند شناور ( با بوت سرويس ) نيز با هدف انتقال دانش فني شناور سازي از نروژ به ايران انجام شده است.
به گفته جهانديده ؛ از اين 5 فروند شناور 2 فروند در نروژ ساخته و به ايران وارد شده و 3 فروند ديگر در ايران در حال ساخت است.
شركت تعاوني مدكندآلو نيز كه اخيرا با حضور وزير تعاون در قشم به بهره برداري رسيد ، قرارداد ساخت بيش از 10 فروند شناور را در دستور كار دارد كه
در يك سال اجرا مي كند.
معاون اداري و بودجه سازمان بنادر و دريانوردي درباره فعاليت شركت تعاوني مدكندالو نيز مي گويد : سفارش به بخش خصوصي كه با سرمايه خود و پس از پيدا كردن شريك خارجي وارد عمليات ساخت شناور شده ، همان حمايت از اين بخش است كه ادامه خواهد يافت.
جهانديده با اشاره به علاقه شركت هاي مسافربري دريايي در جزيره قشم و بندر عباس براي خريد شناورهاي جديد و ايمن مي افزايد : پيش از اين شركتها تمايلي براي خريد شناورهاي جديد با قيمتهاي حدود 600 ميليون تومان نداشتند اما با وارد شدن تعدادي از آنان به ناوگان دريايي مسافري با ايمني بالا ، شركت هاي مسافربري دريايي براي خريد اين شناورها با يكديگر رقابت مي كنند.
ايران كشوري دريايي محسوب مي شود كه بيش از 3 هزاركيلومتر مرز آبي دارد.
عصر كشتي سازي در ايران به دوره هخامنشيان بر مي گردد و در دوره صفويان از روش سنتي به صنعتي تبديل شد.
هم اكنون سالانه 3 ميليون و 900 هزار نفر از طريق آبهاي خليج فارس به سفر دريايي مي روند كه متناسب با ظرفيت و مزيت هاي اين بخش نيست.
گزارش : برمك بيات
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن