تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817194161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرمقاله كيهان؛ روباه پير پشت كابوى آمريكايى را خالى كرد


واضح آرشیو وب فارسی:الف: سرمقاله كيهان؛ روباه پير پشت كابوى آمريكايى را خالى كرد
فرصت طلبان افراطى چى فكر مى كردند، چى شد! (خبر ويژه)
تدارك تبليغاتي براي بهره برداري از ديدار آقاي خاتمي با رهبر فرزانه انقلاب ناكام ماند.
اگرچه خبر رسمي درباره اين ديدار كه چهارشنبه گذشته صورت گرفت، منتشر نشده است اما نوع واكنش جريان سياسي و رسانه اي تبليغات كننده، قبل و بعد از اين ديدار نشان مي دهد كه جريان مذكور دچار سر درگمي و انفعال شده است.
هرچند ديدارهايي از اين دست تازگي ندارد اما يك جريان تبليغاتي خاص تلاش كرده بود بن بست هاي سياسي و انتخاباتي خود را از طريق تمركز بر ديدار مذكور مرتفع كند. طيفي از اين جريان تبليغاتي افراطي مايل بود اعلام احتمالي عدم نامزدي آقاي خاتمي را به پاي نظام و رهبري بنويسد و ترديد دروني خاتمي را به پاي اعمال محدوديت از طرف نظام بگذارد.
اما طيفي ديگر كه مي كوشند خاتمي را به عنوان نامزد خود به عرصه انتخابات بياورند و در عين حال نگران حساسيت جدي مردم نسبت به سوابق سوء افراطيون مدعي اصلاحات هستند، به تكاپو افتاده بودند تا با تفسيرهاي رسانه اي نسبت به ديدار مورد بحث، مجوزي براي تكرار تندروي هاي گذشته و عبور از نهادهاي نظام بتراشند. اين دو طيف تلاش مي كردند در هر دو صورت نامزدي يا انصراف خاتمي، از رهبري هزينه كنند اما ظاهراً محتواي ديدار به مذاق طيف هاي ياد شده خوش نيامده است چه آن كه نه حمايتي براي آقاي خاتمي و مواضع او دست و پا شده و نه امكان القاي اين نكته كه «نيامدن خاتمي به خاطر ممانعت نظام است» فراهم شده است. به عبارت ديگر بر مبناي اخبار غيررسمي منتشر شده، جريان رسانه اي و تبليغاتي مورد بحث همان جا كه به خاطر آشفتگي ها و تناقضات و بن بست هاي داخلي ايستاده بود، ايستاده است.
براساس اخبار غيررسمي منتشره در سايت ها، آقاي خاتمي همان موضعي را از رهبري فرزانه انقلاب شنيده كه قبلاً آقاي كروبي خبر داده بود؛ «بسياري از افراد در مورد انتخابات به بنده مراجعه مي كنند كه من در اين گونه موارد نفياً يا اثباتاً نظري نمي دهم».

كارگزاران:
نامزدها خراب كردند وگرنه خدا جز به نامزد ما راضى نبود! (خبر ويژه)
سخنگوي حزب كارگزاران از موضعي كاملا متواضعانه! نامزدهاي اصلاح طلب و اصولگراي حاضر در ماراتن انتخابات رياست جمهوري را به خاطر عدم حمايت از هاشمي رفسنجاني و كنارنرفتن به نفع وي سرزنش كرد.
مرعشي در مقاله اي با عنوان «افسوس كه نشد» كه در ضميمه ارگان مطبوعاتي اعتماد ملي چاپ شده، مي نويسد: «سال 84 پس از سخنراني تبليغاتي در همدان و در بازگشت به تهران با خود فكر مي كردم آيا ممكن است خداوند به رياست جمهوري فرد ديگري غير از آقاي هاشمي راضي باشد؟ براي من خيلي سخت بود كه بپذيرم خداوند اين چنين بخواهد. من با تمام وجود معتقدم خداست كه به هر كس بخواهد حكومت عطا مي كند و مي گيرد. ولي در زماني كه در همدان اين كلام الهي را ادا مي كردم هيچ گاه تصور نمي كردم كه در آن مبارزات آقاي هاشمي برنده انتخابات نباشد.
وي ضمن تعيين تكليف براي خدا اضافه كرد: «شايد براساس يك تحليل معنوي بتوان چنين برداشت كرد كه در آن دوره خداوند نه الزاما براساس صلاحيت هاي فردي آقاي احمدي نژاد بلكه در پاسخ به رفتار غيرمسئولانه گروه ها و شخصيت ها و بعضا كانديداها، آقاي احمدي نژاد را رئيس جمهور كرد]![ واقعا اين چه رفتاري بود كه نامزدهاي اصلاح طلب و اصولگرا كردند؟ آيا آقايان قاليباف و لاريجاني نمي توانستند به جاي رقابت دست به همكاري بزنند؟ آيا هر دوي آنها نمي توانستند مانند آقاي ولايتي به احترام آقاي هاشمي رفسنجاني كناره گيري كنند؟ آيا آقايان مهرعليزاده و معين نمي توانستند با آقاي كروبي به يك تفاهم برسند؟ و آيا هر 3آنها نمي توانستند آقاي هاشمي را به عنوان رئيس جمهور خود تحميل كنند؟»!
مرعشي همچنين نوشت: «وقتي دولت جناب آقاي خاتمي و به طور مشخص دوست عزيزم آقاي موسوي لاري و همكارانشان برنامه اي براي مديريت انتقال قدرت از دولت خود نداشتند ]!؟[ چه حرفي باقي مانده بود؟»
مرعشي در مقاله خود اشاره اي به اين واقعيت نكرد كه اغلب همان نامزدها (به استثناي دكتر لاريجاني) در مرحله دوم انتخابات از نامزد كارگزاران حمايت كردند اما باز هم مشيت الهي بر پيروزي دكتر احمدي نژاد تعلق گرفت. مرعشي همچنين در فهرست كردن دلايل پيروزي احمدي نژاد و عدم توفيق هاشمي رفسنجاني، هيچ اشاره اي به اهانت هاي خود عليه احمدي نژاد در برنامه زنده سيماي جمهوري اسلامي كه لطمه اساسي به آقاي هاشمي زد، نكرد.
«برنامه براي مديريت انتقال قدرت از دولت» هم عبارت غريبي درسخنان سخنگوي كارگزاران است كه تلاش براي بي محتوا كردن انتخابات را در اذهان تداعي مي كند.

موقعيت سياسى و ديپلماتيك حماس تقويت شده است (خبر ويژه)
رسانه هاي اروپايي در پايان 21 روز مقاومت پيروز مقابل رژيم صهيونيستي، از گسترش تمايل به مذاكره با دولت حماس در غرب خبر مي دهند.
روزنامه ايندپندنت در اين زمينه نوشت: ديدگاه متمايل به مذاكره با حماس در غرب رو به تقويت است. از نظر برخي تحليل گران و سياستمداران، گروه حماس اكنون نماينده منتخب فلسطيني هاست. اما پذيرش توافق رسمي با اين گروه از سوي غرب و گروه 4 (شامل سازمان ملل، اتحاديه اروپا، آمريكا و روسيه)مي تواند به تضعيف محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان و گروه فتح منجر شود.
ايندپندنت همچنين به تضعيف موقعيت كشورهايي نظير مصر پرداخت و با اشاره به دو دستگي كشورهاي عرب نوشت: دولت مصر تاكنون گزينه اول گروه حماس براي انجام مذاكره بود ولي در حال حاضر سوريه مي كوشد اين نقش را از مصر بگيرد و اگر مصر در اين بازي قدرت ببازد، اين تغيير در تعادل قدرت منطقه نقش مهمي خواهد داشت. دولت مصر به خاطر مواضع خصمانه عليه حماس، ميانجي مناسبي براي مذاكره تلقي نمي شود.
از طرف ديگر، صداي آمريكا از قول عباس ميلاني گفت: هدف اسرائيل در تضعيف حماس و تقويت و طيف غربگراي محمود عباس محقق نخواهد شد و تمام شواهد بر اين است كه درست خلاف آن محقق خواهد شد. يعني اگر حماس بتواند صرفاً مانند آنچه در لبنان اتفاق افتاد را انجام دهد و باقي بماند، برنده نبرد خواهد شد و قدرت آن در برابر فتح تقويت خواهد شد. دولت باراك اوباما اكنون مايل است برخلاف دولت بوش كه سياست مذاكره نكردن با حماس را ادامه داده، در سطح پاييني با اين گروه مذاكره كند.

ولخرجى انتخاباتى MI6 و وزارت خارجه انگليس (خبر ويژه)
يك روزنامه انگليسي با وجود تلاش براي بدبينانه وانمود كردن قضاوت ها در ايران نسبت به آغاز به كار شبكه تلويزيوني بي بي سي فارسي، بخشي از واقعيت هاي موجود درباره اين شبكه را بازگو كرد.
روزنامه تايمز ابتدا نوشت «اتهامات نسبت به شبكه تلويزيوني بي بي سي فارسي از قبل آغاز شده و در تهران به عنوان تلويزيون مشكوك و غيرقانوني معرفي شده است. اما بي بي سي دنبال شكستن انحصار ايران در پخش برنامه هاي تلويزيوني و آزادي اطلاعات است.»
تايمز با بيان اين كه «بسياري از ايرانيان ترديدهاي عميقي در مورد به اصطلاح توطئه هاي بريتانيا دارند.» اذعان كرد: سرويس جهاني بي بي سي مستقيما از سوي وزارت خارجه ]و بودجه دولت[ انگليس تامين مي گردد كه طبق اولويت هاي سياسي خود، بودجه اختصاص مي دهد... سرويس فارسي كه بيش از 15ميليون پوند براي آن صرف شده، در فرصتي به عرصه مي آيد كه دولت اوباما به زودي شروع به كار مي كند و با وجود تمايل وي به مذاكره، امكان رويارويي هاي جديد بر سر جاه طلبي هاي هسته اي ايران، حمايت آن از گروه هاي تروريستي و مخالفت با هر ابتكار صلحي در خاورميانه همچنان وجود دارد. ايران به عنوان يك جامعه پويا، پرچالش و متفرق]؟![ در خردادماه انتخابات برگزار مي كند. نبرد بين واقع گرايان و تندروها شديد خواهد بود. بي بي سي مي تواند بر آن مباحثات تاثيرگذار باشد و اين كار را خواهد كرد.
گفتني است بي بي سي فارسي در روزگار پهلوي با هدايت شماري از عناصر بهايي آغاز به كار كرد و اين شبكه به ويژه در كودتاي 28مرداد از طريق همكاري با MI6 انگليس به ايفاي نقش پرداخت اما پس از پيروزي انقلاب، نقش اين شبكه رسانه اي در معادلات ايران رنگ باخت. برخي همكاران فراري نشريات زنجيره اي (نظير قاضي زاده) و همچنين يك مقام وزارت ارشاد دولت سابق (رمضان پور) به همراه برخي عناصر ضدانقلاب هم اكنون به استخدام تلويزيون فارسي بي بي سي درآمده اند تا طراحي هاي انجام گرفته در وزارت خارجه و سازمان جاسوسي انگليس را به اجرا درآورند.
مطبوعات انگليس در سال 84 فاش كردند نتايج انتخابات رياست جمهوري ايران در آن سال خلاف پيش بيني هاي سفارت انگليس از آب درآمده و براي وزارت خارجه غافلگيركننده بوده است.

حمايت رئيس دولت سابق از نامزد افراطيون لو رفت (خبر ويژه)
همزمان با تلاش رئيس دولت اصلاحات براي القاي مرزبندي با افراطيون، دبيركل حزب اعتماد ملي خبر داد كه خاتمي در انتخابات 4سال پيش از نامزدي مصطفي معين حمايت مي كرده است.
كروبي كه در حاشيه ديدار شماري از فعالان استان هاي حاشيه خزر با ايلنا گفت وگو مي كرد، موضع خاتمي مبني بر نامزدي خودش يا ميرحسين (و بي ميلي به نامزدي كروبي) را بي سابقه ندانست و خبر داد: «4سال پيش كه من داوطلب بودم، ايشان فرمودند معين بايد بيايد. اطلاع دقيقي هم دارم كه خاتمي پس از رد صلاحيت معين تلاش زيادي براي حضور وي در انتخابات كرد و علني گفت كه معين بايد بيايد. البته ميرحسين اولي و عزيز است.»
گفتني است حاميان معين با عنايت به برخي اظهارات ساختارشكنانه وي از نامزدي او حمايت كردند و بعدها خود را به عنوان تغيير خواهان مصر به ساختارشكني معرفي كردند. نامزد مورد حمايت خاتمي در آن انتخابات هيچ توفيقي پيدا نكرد. خاتمي اخيراً اعلام كرد موافق ساختارشكني نيست.
كروبي در گفت وگوي خود با ايلنا همچنين اظهار داشت: «مهندس موسوي چهره ارزشمند و مورد علاقه همه ماست اما ايشان تاكنون اظهارنظري درباره حضور در انتخابات نكرده اند.» وي در عين حال اضافه كرد «اظهارات خاتمي مبني بر اينكه يا من مي آيم يا ميرحسين، نشان مي دهد كه از نظر وي، ميرحسين موسوي مناسب تر و ارجح است. البته اظهارات وي جديد نيست و 4سال پيش هم همين اظهارات بود.»
كروبي با بيان اينكه من سه چهار ماه پيش حضور خود را مطرح كردم، گفت: طبيعي است كه ما كارهاي خود را انجام داده ايم. من نمي خواهم اسائه ادب كنم. تا 20آذر هم صبر كردم. اين سؤال را كه قصد كناره گيري وجود دارد يا نه، بايد از آقايان خاتمي و موسوي بپرسيد. من كه چهار ماه پيش اعلام كردم.
وي ادامه داد: «اگر يكي از اين بزرگان روز 21فروردين ثبت نام كند آيا حق داريم كه به او بگوييم اين كار را نكن. اگر در 21فروردين كه آخرين روز ثبت نام است به من بگويند برو، به گوينده مي خندند. يا به عنوان مثال اگر در 21فروردين ماه هاشمي يا كرباسچي كه طرفدار من است، ثبت نام كند و به من بگويند به خاطر اينها برو كه نمي شود البته يك قول كلي مي دهم كه اگر مردم مرا پذيرفتند از گروه هاي مختلف استفاده مي كنم.»

روباه پير پشت كابوى آمريكايى را خالى كرد (خبر ويژه)
اصلي ترين پشتيبان دولت جنگ افروز بوش در حمله به افغانستان و عراق، مقارن با آغاز به كار دولت جديد در آمريكا، پشت بوش و سياست هاي وي را خالي كرد!
وزيرخارجه انگليس كه دولت متبوعش طي 8 سال گذشته اصلي ترين حامي و همراه سياست نومحافظه كاران مبني بر «جنگ عليه ترور» بوده، در اقدامي غيرمترقبه و رياكارانه به انتشار مقاله اي با عنوان «جنگ عليه ترور اشتباه بود» در روزنامه گاردين پرداخت.
ديويد ميلي بند مي نويسد: غرب نمي تواند با جنگ و كشتار با تهديدهاي پيش رو مقابله كند. پس از حوادث بمبئي اكنون چشم به خاورميانه و غزه دوخته شده كه حمله نظامي تاكنون جان هزار نفر را در غزه گرفته است. اكنون 7 سال از حادثه 11 سپتامبر و آغاز «جنگ عليه ترور» مي گذرد. تهديدها و شدت و اهميت آنها، نياز به همبستگي و واكنش بي درنگ و استفاده از زور، همگي در دل عبارت جنگ عليه ترور جاي مي گيرد اما اين مفهوم در نهايت، مفهومي اشتباه و گمراه كننده است.
وي اضافه مي كند: هرچه بيشتر بين اين گروه هاي تروريستي تمايز قايل نشويم و هرچه بيشتر تلاش كنيم تا خط ساده انگارانه اي در صحنه نبرد بين نيروهاي معتدل و افراط گرا، يا بين خير و شر، بكشيم، بيش از پيش اختيار خود را به دست كساني داده ايم كه مي خواهند گروه هايي با كمترين وجه مشترك را با يكديگر متحد سازند. معني ضمني ديگر «جنگ عليه ترور» اين است كه واكنش صحيح و درست به مسئله، بيشتر جنبه نظامي دارد. اما طبق اظهارات ژنرال پترائوس به من و ديگران در عراق، نيروهاي ائتلاف نمي توانند با كشتار، مشكل شورشيان و منازعات داخلي را حل و فصل كنند. اين همان چيزي است كه موافقان و مخالفان اقدام نظامي در غزه را از يكديگر متمايز مي سازد.
وزير خارجه انگليس نوشت: همان گونه كه در سفر خود به جنوب آسيا در اين هفته به آن اشاره خواهم كرد، بهترين پادزهر تهديدات تروريستي در درازمدت همكاري كشورها و حاكميت قانون است كه سنگ بناي دموكراسي است. بايد نسبت به حقوق بشر و آزادي هاي مدني در خارج از مرزهايمان متعهد باشيم. اين درسي است كه به طور قطع از گوانتانامو گرفته ايم و از وعده اوباما درباره تعطيلي آن استقبال مي كنيم.
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن