تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816899365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين معدن نيكل ايران و بزرگترين معدن جهان در فارس كشف شد معاون امور معادن فارس: مداخله مديران محلي، امنيت سرمايه‌گذاري در معادن را كاهش داده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اولين معدن نيكل ايران و بزرگترين معدن جهان در فارس كشف شد معاون امور معادن فارس: مداخله مديران محلي، امنيت سرمايه‌گذاري در معادن را كاهش داده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - شيراز
سرويس: صنعت و معدن

معاون امور معادن و اكتشافات معدني سازمان صنايع و معادن فارس گفت: اولين معدن نيكل كشور سال گذشته توسط يكي از متخصصين معدن در سرچهان بوانات كشف و تخمين زده شده است كه 43 ميليون تن ذخيره داشته باشد و در صورت اثبات بزرگترين معدن نيكل جهان خواهد شد.

مهندس سيد داود حسيني ـ معاون امور معادن و اكتشاف سازمان صنايع و معادن فارس ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در خصوص معادن استان اظهار كرد: عمده معادن فارس را سنگ‌هاي گچ، آهك، مارن، نمك آبي و نمك سنگي تشكيل داده كه در كارخانجات سيمان، پتروشيمي، واحدهاي فرآوري نمك صنعتي و توليد مصالح ساختماني مورد استفاده قرار مي گيرند.

وي در ادامه افزود: معادن استان در نوار باريك سنندج، سيرجان كه از شمال غرب استان به سمت جنوب شرق كشيده شده، واقع شده‌اند و از شهرستان‌هاي اقليد، خرم بيد، بوانات، ارسنجان و ني ريز عبور كرده است.

حسيني با بيان اينكه عمده كانسارهاي درجه يك استان در اين منطقه است، گفت: معادن فلزي مس، آهن، منگنز، كورميت و انواع سنگ‌هاي تزئيني شامل چيني و سنگ مرمريت استان نيز در اين نوار واقع شده‌اند.

وي افزود:280 معدن در استان فعالند كه سالانه13ميليون تن مواد معدني استخراج و براي4500 نفر به طور مستقيم شغل ايجاد كرده است كه با اين آمار در جايگاه پنجم كشور قرار گرفته‌ايم.

معاون امور معادن و اكتشافات صنايع و معادن فارس با اشاره به خصوصيات معدن خاك نسوز استان اظهار كرد:90 درصد خاك نسوز كشور در فارس توليد مي شود كه در توليد صادرات آن در جايگاه اول قرار داريم، همچنين با توليد20 درصد سنگ چيني و مرمريت نيز در جايگاه اول توليد اين مواد معدني در كشور هستيم.

وي در خصوص اكتشافات و استخراج مواد معدني فلزي استان نيز گفت: اكثر صاحبنظران فكر مي كردند استان در توليد مواد معدني فلزي جايگاهي ندارد و اين در حالي است كه در دو سال گذشته موفق به كشف 18 ميليون تن سنگ آهن در خرم بيد و بوانات شده‌ايم.

حسيني با اشاره به پتانسيل‌هاي مطلوب فلزي قطرويه ني ريز تصريح كرد: متأسفانه اين پتانسيل مطلوب در نزديكي منطقه حفاظت شده بهرام گور قرار دارد كه مشكلات خاصي با محيط زيست به وجود آمده و جهت اعتلاي معدني استان نيازمند تعامل بيشتر معدن كاران و حفاظت محيط زيست است.

حسيني ادامه داد: مراحل مطالعات اوليه جهت افزايش اين كانسار توسط بخش خصوصي در حال پيگيري و بررسي است و با پايان مراحل اوليه و اثبات ذخيره احتمالي، واحد فرآوري و كاني آرايي نيز در آن مكان احداث مي‌شود.

وي از صادرات سالانه بيش از20 ميليون دلار مواد معدني فرآوري شده، از اين استان به كشورهاي حوزه خليج فارس خبر داد و گفت: 25 درصد صادرات استان را صادرات مواد معدني تشكيل مي دهد كه شامل انواع سنگ تزئيني، كوروميت و پودر گچ مي شود؛ به غير از سنگ تزئيني20 هزار تن سنگ نما و تزئيني خام يا نيمه فراوري شده نيز صادر شده است.

معاون امور معادن و اكتشاف سازمان صنايع معادن فارس با اشاره به اينكه صنايع فرآوري مواد معدني استان كافي نيست، اظهار كرد: توان معدني استان خصوصا در فرآوري سنگ تزئيني، نما و مصنوعات سنگي گرچه در سال‌هاي اخير توسعه داشته است اما كافي نيست!

وي ادامه داد: يكي از مرغوب ترين سنگ تزئيني، سنگ مرمريت كرم استخواني است كه در فارس توليد و عمدتا به صورت خام يا نيمه فرآوري شده به چين صادر و پس از فرآوري دوباره با قيمت چند برابر به كشور وارد مي شود.

حسيني معتقد است: با وجود دسترسي آسان به مواد اوليه، كارگر و بازار مناسب نزديك در صورت افزايش دانش فني و بهره وري مي توان سهم چشمگيري از صادرات و درآمد غيرنفتي را از راه صادرات مواد معدني فرآوري شده را به دست آورد.

وي فقدان تكنولوژي مناسب و بومي را از مشكلات صنعت معدن دانست و گفت: فقدان دانش بهره وري، تكنولوژي مناسب، توليد كالاي مورد نياز بازار و تشكلي قوي جهت بازاريابي جهاني باعث شده علي رغم وجود مزاياي مختلف در صنعت سنگ نتوانيم موفق شويم.

معاون امور معادن و اكتشاف صنايع و معادن فارس در پاسخ به ايسنا گفت: 70 معدن متروكه فاقد بهره بردار در استان وجود دارد كه عمدتاً به دليل احداث صنايع فرآوري بزرگ، منطقه‌اي بودن بازار فروش و كيفيت مواد معدني تعطيل شده‌اند.

وي در ادامه گفت: برخي از معادن متروكه نيازمند عمليات اكتشافي جديد هستند و اين قابليت را دارند كه متقاضيان با دريافت مجوز لازم عمليات اكتشافي و استخراج آنها را انجام دهند.

حسيني بر اين باور است كه مخالفت معارضين محلي كه بعضا با حمايت مقامات محلي صورت مي گيرد مشكل اصلي توسعه معادن فارس است.

وي ادامه داد: اكثر معادن در منابع و اراضي ملي يا نزديك روستاها واقع شده كه باعث تعرض محيط زيست و ساكنان روستاها مي شود.

حسيني اظهار كرد: ديگر مشكل مهم معدن كاري در فارس اين است كه علي رغم سرمايه گذاري در بخش اكتشاف به محض اينكه ذخيره مطلوبي در استان شناسايي شد؛ معارضان محلي با پشتوانه مقامات منطقه‌اي دست به كار شده و ادعاي سهم مي كند كه اين به هشداري تبديل شده و سرمايه گذاري در استان را تهديد و امنيت آن را كاهش داده است.

انتهاي پيام
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3817]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن