تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820004671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شادماني را به خود هديه دهيد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: شادماني را به خود هديه دهيد
به دنبال شادي باشيد: شادي همه جا هست، فقط بايد بدانيد كه آن را چه طور بيابيد. پس چشمان خود را خوب باز كنيد و به زندگي لبخند بزنيد.

خوش بين باشيد: هر روز صبح كه از خواب برمي خيزيد بگوييد: امروز همه چيز براي داشتن يك روز خوب مهياست و سپس تمام روز را براي يافتن آن تلاش كنيد.

چشم انداز خود را تغيير دهيد: اگر مجبوريد كه هر شب شام بپزيد سعي كنيد به اين كار به عنوان وسيله اي براي خلق شادي بنگريد نه يك كار اجباري روزانه. دستور پخت غذاهاي جديد را از طريق اينترنت و كتاب هاي مختلف به دست آوريد يا خلاقيت به خرج دهيد و غذاي جديدي درست كنيد. به همراه دوستان در كلاس هاي آشپزي شركت كنيد يا برنامه هاي تلويزيوني آموزش پخت غذا را ببينيد. با انجام اين توصيه ها، اوقات خوبي در آشپزخانه خواهيد داشت.

با ديگران مهربان باشيد: تقسيم شادي خود با ديگران، يعني شادي بيشتر براي خود.

تشكر و تمجيد كنيد: هرگاه در يك فروشگاه، رستوران يا اداره سرويس خوبي دريافت كرديد، از مدير آن تشكر و عملكرد خوبشان را تحسين كنيد. اين كار شما مي تواند پشتكار كارمندان را افزايش دهد و خود شما از اين كه پاسخ رفتار خوب ديگران را داده ايد، احساس خوشايندي خواهيد داشت.

به خودتان فكر كنيد: وقتي در حال انجام كاري مثل شستن ظرف يا لباس هستيد، براي چند دقيقه دست از كار بكشيد و به آن چه انجام مي دهيد فكر كنيد و از اين موهبت الهي كه سالم و قوي هستيد و مي توانيد وظايفتان را انجام دهيد، سپاسگزار باشيد. اين موضوع شما را به گونه اي خاص شاد مي كند.

با كودكانتان بازي كنيد: فرزندانتان را به زمين بازي ببريد و با آنان در دويدن، تاب خوردن و بالا و پايين پريدن رقابت كنيد. زندگي را آسان بگيريد. بعضي اوقات بهترين راه يافتن شادي، گام برداشتن آرام و بي دغدغه در زندگي است.

در هر لحظه، به كار همان لحظه فكر كنيد: به جاي اين كه همواره به كاري فكر كنيد كه بايد در آينده انجام دهيد، به حال فكر كنيد.

مطالعه كنيد: كار ساده اي مثل مطالعه نيز مي تواند شادي آور باشد.

كتاب انگيزه ها را برمي انگيزد، انسان ها را به هم نزديك تر مي كند، شادي را هديه مي دهد. ما را با تاريخ آشنا مي سازد و در شناخت راه و رسم زندگي و حفظ سلامتي به ما ياري مي‌رساند.

براي شاد بودن وقت صرف كنيد: آيا برنامه هاي زندگي شما را به اندازه اي گرفتار كرده است كه نمي توانيد زماني را براي آرامش و شادي اختصاص دهيد؟ وظايفتان را كاهش دهيد و خود را از شر برنامه هاي تكراري زندگي خلاص و بعضي اوقات انرژي كمتري مصرف كنيد. به خاطر داشته باشيد كه بعضي مواقع نه گفتن به نفع شماست.

دوران كودكي را فراموش نكنيد: به كارهايي كه به عنوان يك پسر يا دختر بچه به آن ها عشق مي ورزيديد و اكنون تصور مي كنيد براي انجام آن ها پير شده ايد، فكر كنيد.

پس به خود جسارت انجام مجدد آن ها را بدهيد. براي چند دقيقه سن و سال را فراموش كنيد.
 پنجشنبه 26 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن