تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817822433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صدر خطاب به شركت كنندگان انتخابات نظام پزشكي: اصلاحات نظام سلامت تنها در مسير واقعي شدن تعرفه‌ها امكان پذير است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: صدر خطاب به شركت كنندگان انتخابات نظام پزشكي: اصلاحات نظام سلامت تنها در مسير واقعي شدن تعرفه‌ها امكان پذير است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: رئيس كل سازمان نظام پزشكي ضمن درخواست از همه گروه‌ها، محافل و مجامع پزشكي براي شركت در انتخابات روز جمعه نظام پزشكي گفت:اصلاحات نظام سلامت جز از مسير و ساماندهي نظام مديريت منابع نمي‌گذرد.

به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز"، به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان نظام پزشكي، شهاب الدين صدر در اين پيام گفته است:سازمان نظام پزشكي واپسين روزهاي يك دوره چهارساله و پرفراز و نشيب را پشت سر مي‌گذارد و مهمترين عرصه مشاركت اعضاي جامعه پزشكي در تعيين سرنوشت حرفه‌اي خويش را در پيش‌ روي دارد.
وي افزود: حدود 4 دهه از تأسيس مهمترين، با سابقه‌ترين و فراگيرترين نهاد صنفي كشور مي‌گذرد و عليرغم شايستگي‌هاي روزافزون جامعه پزشكي و توفيقات نسبي نظام سلامت در جهت ارتقاي كيفي و كمي خدمات، به واسطه نواقص ساختاري و سرمايه‌گذاري ناكافي نظام سلامت، محدوديت و مديريت ناكارآمد منابع سلامت، نابساماني ساز و كار تعرفه‌گذاري خدمات، ناكارآمدي بيمه‌ها و بنيان متزلزل اقتصاد پزشكي در نتيجه بي‌توجهي دستگاه‌هاي اجرايي به ديدگاه‌ها، انتظارات و حقوق جامعه پزشكي تا بهره‌برداري مطلوب از خدمات اين گروه و تأمين شايسته والاترين حق همه هم ميهنان يعني سلامت، فاصله بسيار باقي است.
صدر در اين پيام بابيان اين كه در اين مدت سازمان نظام پزشكي موانع بسيار و مسيري ناهموار را براي پيگيري حقوق مردم و جامعه پزشكي طي كرده تا عليرغم همه كاستي‌ها و محدوديت‌ها، امروز كامل‌ترين، پرظرفيت‌ترين، مقتدرترين و با ثبات‌ترين وضعيت خود را در چهاردهه گذشته تجربه كند گفت: اينك بيشترين ظرفيت‌ها و فرصت‌ها كه نويدبخش آينده‌اي مطلوب است در اختيار و صد البته تهديدها و مخاطرات جدي در پيش است.
وي افزود: چهار سال گذشته با سهمگين‌ترين فشارها براي لغو اختيار قانوني نظام پزشكي براي تعيين تعرفه‌هاي خدمات پزشكي در بخش غير دولتي همراه بود و بيشترين توان منتخبان نظام پزشكي براي صيانت از اختيارات اين سازمان صرف شد تا در پي رايزني‌ها و تعامل با قواي مجريه و مقننه و قضائيه و به پشتوانه اتحاد و انسجام جامعه پزشكي، اختيارات نظام پزشكي از طرح‌ها و لوايح پي‌درپي در امان بماند.
در ادامه اين پيام آمده است: شايد نتوان هيچ قانون ديگري را در تاريخ قانونگذاري كشور جست‌وجو كرد كه پيش از آن كه مجالي براي اجرا بيايد چنين تدارك گسترده و همه جانبه‌اي براي لغو آن صورت گيرد و همين امر نشان مي‌دهد كه در زنجيره مشكلات حاكم بر نظام سلامت، اختلال تعرفه‌گذاري خدمات پزشكي علت تامه است و اصلاحات نظام سلامت جز از مسير واقعي شدن تعرفه‌ها، افزايش سرانه درمان و ساماندهي نظام مديريت منابع نمي‌گذرد.
صدر گفت: دوره اخير فعاليت نظام پزشكي همچنين با دستاوردهايي در زمينه اجراي دقيق و مطلوب تكاليف جديد قانوني از جمله صدور پروانه مطب و پياده‌سازي تشكيلات جديد انتظامي، شناسايي و فعال‌سازي ظرفيت‌هاي قانوني، توسعه و اصلاحات ساختار اداري متناسب با وظايف جديد، توسعه منابع و ارتقاي كيفي و كمي در اكثر حوزه‌هاي فعاليت سازمان همراه شد و الگوي قابل قبولي از واگذاري امور به نهادهاي مردمي و غيردولتي به نمايش درآمد تا امروز اين سازمان آماده پذيرش وظايف و تكاليف جديد از قواي مجريه و قضاييه و مقننه باشد.
وي افزود: بدون ترديد تا رسيدن به وضعيت مطلوب راه طولاني در پيش است. نقشه اين راه سند سياست‌هاي كلان سازمان نظام پزشكي و ره توشه سازمان، اقتدار ناشي از مشاركت فراگير و گسترده همكاران است. بدون ترديد همه آنان كه در 4 سال گذشته براي مقابله با جامعه پزشكي و لغو اختيارات اين سازمان ناكام ماندند و البته در همين هفته‌ها هم براي لغو اختيارات خط و نشان كشيدند، نظاره‌گر صحنه انتخاباتند تا ميزان پشتيباني جامعه پزشكي را از سازمان ارزيابي كنند، تا نقطه ضعفي بيابند و از همانجا در صف متحد جامعه پزشكي رخنه كنند و البته ترديدي نيست كه مشاركت جامعه پزشكي پيام روشني براي اينان خواهد داشت و بازهم مايه دلگرمي و اقتدار منتخبان آينده نظام پزشكي خواهد بود.
صدر در اين پيام افزود: سازمان نظام پزشكي كه در اين دوره از انتخابات براي اولين بار مسئوليتي مستقيم در مراحل اجرايي و نظارت انتخابات برعهده نداشت، تمام ظرفيت‌هاي خود را در هفته‌هاي گذشته براي زمينه‌سازي رقابت سالم و بسترسازي مشاركت فراگير همكاران در انتخابات به كارگرفت.
وي گفت: در اين فرصت از همه همكاران عزيزي كه به عنوان داوطلب عضويت در هيئت‌هاي مديره نظام پزشكي ثبت نام كرده و زمينه افزايش مشاركت در انتخابات را فراهم آورده‌اند صميمانه قدرداني مي‌كنيم و اميدوارم صرف نظر از نتايج انتخابات، توان و تجربه و انگيزه والاي همه اين عزيزان سازمان نظام پزشكي را در مراحل مختلف تعالي ياري كند. همچنين از آن دسته از همكاران كه عليرغم پيگيري‌ها و رايزني‌هاي سازمان نظام پزشكي به دليل ملاحظات و محدوديت‌هاي قانوني مجال حضور در مرحله‌ پاياني انتخابات را نيافتند تشكر و قدرداني مي‌كنم و به شايستگي‌هاي ايشان احترام مي‌گذارم.
وي اضافه كرد: خوشبختانه حضور پر تعداد داوطلبان شايسته و فرهيخته و كارآمد در اين دوره از انتخابات، كارآمدي بيش از پيش سازمان را نويد مي‌دهد و همه آنان كه در اين رقابت برگزيده شوند همه اعضاي سازمان حتي رقباي خود را همراه و پشتيبان خويش خواهند يافت.
صدر گفت: در اين فرصت بر خود واجب مي‌دانم از تلاش‌هاي ارزنده و همكاري شايسته منتخبان نظام پزشكي طي 4 سال گذشته به ويژه اعضاي شوراي عالي، اعضاي مجمع عمومي، اعضاي هيئت‌هاي مديره، رؤسا و مديران نظام پزشكي شهرستان‌ها، اعضاي هيئت‌عالي انتظامي، هيئت‌هاي بدوي و تجديدنظر انتظامي، دادستان‌ها، دادياران و كارشناسان انتظامي و نيز معاونان، مديران و كاركنان ستاد مركزي سازمان نظام پزشكي كه با اتحاد و همدلي و صبوري سختي‌ها را به جان خريدند و افتخار خدمت به جامعه پزشكي را بر ديگر امور برگزيدند صميمانه سپاسكزاري كنم و از طرف خود و تمام منتخبان اين دوره، كرامت و بزرگواري همكاران را نسبت به كاستي‌هايي كه قطعاً كم نبوده و نيست ارج نهم.
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن