تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813176112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مانور ملي نجات و تجسس دريايي با مشاركت كشورهاي عربي خليج فارس


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مانور ملي نجات و تجسس دريايي با مشاركت كشورهاي عربي خليج فارس
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/10/24
مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي كشور از اجراي مرحله نهايي مانور ملي نجات و تجسس دريايي با مشاركت 7 كشور عربي حاشيه خليج فارس خبر داد.
علي طاهري مطلق در مصاحبه با خبرنگار واحد مركزي خبر گفت : توقيت روش هاي مقابله با دزدادن دريايي و افزايش ايمني و امنيت دريانوردي از اهداف اين مانور ملي است كه 20 ارگان و سازمان دريايي از جمله نيروي هوايي و دريايي ارتش و سپاه نيز در ان مشاركت دارند.
وي با بيان اينكه در اين مانور از اخرين تجهيزات تجسس و نجات دريايي از جمله بالگردهاي ويژه ، هواپيماهاي بدون سرنشين و ديگر تجهيزات و شناورها استفاده مي شود ، گفت : اين مانور از امروز در منطقه دريايي بندر شهيد رجايي آغاز شده است و فردا مرحله اصلي و نهايي ان اجرا مي شود.
مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي با بيان اينكه سالانه بيش از 14 هزار كشتي از خليج فارس و بنادر ايران تردد مي كنند ، گفت : آمادگي كشورهاي حاشيه خليج فارس و همكاري تجسس و نجات دريايي در مواقع ضروري اهميت زيادي براي كاهش مخاطرات و سوانح و افزايش ايمني در حمل و نقل دريايي بويژه در خليج فارس و درياي عمان دارد.
وي افزود : در 9 ماه امسال جابجايي كانتينز در بنادر كشور در مقايسه با سال قبل 16 و نيم در صد افزايش دارد.
مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي كشور افزود : در اين مدت 3 ميليون و 980 هزار مسافر از طريق دريا در كشور جابجا شدند كه در مقايسه با سال قبل 30 درصد رشد دارد.
وي از عضويت ايران در 22 كنوانسيون بين المللي حمل و نقل دريايي خبرداد و گفت : با اقدامات داوطلبانه ايران در بازرسي هاي فني از شناورها و بنادر كشور و كاهش توقيف كشتي هاي با پرچم ايران ، ناوگان دريايي كشور در ليست سفيد تفاهم نامه پاريس و توكيو قرار گرفته است.
طاهري ادامه داد : ايران در سال 2009 به طور رسمي نامزد عضويت در شوراي اجرايي سازمان جهاني دريانوردي ( IMO ) در مي آيد.
وي افزود : زمينه براي عضويت در اين شورا فراهم شده و در صورت تحقق موفقيت بزرگ در حمل و نقل دريايي كشور است.
صدا و تصوير دارد
 سه شنبه 24 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن