تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821348750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از جديدترين تحولات امروز غزهحملات سنگين هوايي و شكست صهيونيست‌ها در پيشروي زميني


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از جديدترين تحولات امروز غزهحملات سنگين هوايي و شكست صهيونيست‌ها در پيشروي زميني
خبرگزاري فارس: در پايان هفدهمين روز جنايت رژيم صهيونيستي به نوار غزه، حملات هوايي اين رژيم به مناطق مسكوني و غيرنظامي همچنان ادامه دارد و در مقابل، نيروهاي مقاومت، تلاش‌ صهيونيست‌ها براي پيشروي زميني از سه محور به نوار غزه را به شكست كشاندند.


به گزارش خبرگزاري فارس، جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي صبح امروز سه نوبت مركز منطقه "جباليا"در شمال نوار غزه را بمباران كردند. تنها در حملات هوايي امروز رژيم صهيونيستي به نوار غزه، 15 فلسطيني به شهادت رسيدند.
در پي بمباران مناطق نوار غزه كه رژيم صهيونيستي در آن از بمب‌هاي فسفري استفاده كرد، حريق از 10باب منزل در منطقه جباليا شعله‌ور شد.
"وائل الدحدوح" خبرنگار الجزيره به نقل از شاهدان تأكيد كرد كه جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي صبح امروز 10باب منزل را در منطقه جباليا با بمب‌هاي فسفري هدف قرار داد كه شعله‌هاي آتش از آن زبانه مي‌كشيد.
بدين ترتيب شمار شهداي فلسطيني از آغاز حمله اين رژيم به نوار غزه طي 17 روز گذشته به 906 شهيد و چهار هزار و 80 زخمي رسيد كه نيمي از آنها را كودكان و زنان تشكيل مي‌دهند و حال بيش از 400 نفر از آنها وخيم است.
سمير ابوشماله ديگر خبرنگار الجزيره همچنين گزارش داد كه نيروهاي اشغالگر ديشب چند خمپاره به سمت شهرهاي غزه شليك كردند كه از آنها دودهاي سفيد بلند مي‌شد. شاهدان اعلان كردند كه اينها گازهاي سمي است كه باعث خفگي و تهوع مي‌شود.
اين در حالي است كه سازمان ديده‌بان حقوق بشر اعلام كرد كه ارتش رژيم صهيونيستي از بمب‌هاي فسفري در غزه استفاده كرده است.
دكتر "محمد عثمان" سخنگوي اتحاديه پزشكان عرب كه به‌تازگي از طريق گذرگاه رفح وارد نوار غزه شد، گفت: برخي مجروحان نوار غزه، هدف سلاح شيميايي سوزان و فسفري قرار گرفته‌اند.
رئيس بيمارستان دارالشفاء غزه نيز گفت كه نوع جراحات مجروحان كاملاً غيرعادي است و نشان مي دهد كه اسرائيل از سلاح‌هاي ممنوعه در بمباران غزه استفاده مي كند.
دكتر حسين عاشور در مصاحبه با روزنامه "الشرق الأوسط" افزود: يكي از پزشكان نروژي كه به طور داوطلب براي كمك به مردم غزه به بيمارستان الشفاء آمده است، قبلاً در بيمارستان‌هاي عراق در زمان تجاوز آمريكا به اين كشور خدمت مي‌كرده و به گفته وي نوع جراحات به‌جا مانده از مواد منفجره نشان مي دهد كه اسرائيل از مواد سرطان زا استفاده مي كند.
اين پزشك نروژي گفته است كه آمريكا نيز در تجاوز به عراق از اين مواد استفاده مي كرده است.
عاشور افزود: به گفته اين پزشك نروژي هر فردي كه در معرض اين مواد قرار مي گيرد بايد هر 6 ماه يكبار مورد مداوا قرار گيرد تا جلوي پيشرفت غده سرطاني گرفته شود.
منابع پزشكي فلسطين اعلام كرده‌اند كه نوع سوختگي‌هاي اجساد شهدا و مجروحان نشان مي‌دهد كه ارتش اسرائيل از بمب‌هاي فسفر سفيد در بمباران غزه استفاده مي كند زيرا سوختگي هاي ناشي از اين مواد بسيار شديد است و حتي استخوانهاي شهدا و مجروحين را مي سوزاند.
اهالي اردوگاه جباليا، بيت حانون و مناطق شرقي و جنوب غزه گفته اند كه دود ناشي از بمباران موجب تنگي نفس و احساس خفگي در آنان مي‌شود.
از سوي ديگر صداي انفجارها و حملات هوايي رژيم صهيونيستي ديشب از مناطق مختلف نوار غزه به گوش مي‌رسيد و درگيري‌هاي بين نظاميان صهيونيست با نيروهاي مقاومت بر اين منطقه سايه انداخته بود. اين درگيري‌ها شديدترين نوع درگيري از آغاز حمله نظامي رژيم صهيونيستي به نوار غزه طي 17 روز گذشته به شمار مي‌رود. نظاميان صهيونيست تلاش داشتند از شمال غزه ، شرق جباليا و جنوب نوار غزه از سه محور وارد اين منطقه شوند.
يكي از شاهدان به شبكه تلويزيوني الجزيره گفت منطقه "خزاعه" در سايه تدام حملات هوايي رژيم صهيونيستي به منازل فلسطينيان با سلاح‌ههاي ممنوعه ، شاهد اوضاع فاجعه‌باري است و بسياري از منازل در اين منطقه تخريب شدند و هيچ آب، برق و غذايي در آن يافت نمي‌شود. طي دو روز گذشته نيز شش نفر در آن به شهادت رسيدند و برخي از شهدا و مجروحان همچنان زير آوار باقي مانده‌‌اند.
خبرنگار الجزيره گزارش داد كه صداي انفجارها و تبادل آتش بين نيروهاي اشغالگر و نيروهاي مبارز در محله "الزيتون" و "التفاع" در طول شب گذشته متوقف نشد.
بنابر اين گزارش، نيروهاي اشغالگر طي روزهاي گذشته حملات هوايي را خود به اين مناطق تشديد كردند و هدف آنها نيز پاكسازي نيروهاي مقاومت و نيز كنترل آسان بر اين مناطق است ولي با وجود حملات هوايي گسترده، نيروهاي اشغالگر نتوانستند در اين مناطق پيشروي زميني داشته باشند و تلاش آنها براي ورود به نوار غزه از سه محور، بر اثر مقاومت شديد نيروهاي مقاومت به شكست انجاميد.
اشغالگران براي پيشروي به سمت نوار غزه همچنين از شهروندان فلسطيني به عنوان سپر انساني استفاده كردند تا نيروهاي مقاومت را وادارند كه مانعي در پيشروي آنها نشوند ولي تلاش‌ها آنها به شكست انجاميد.
اين در حالي است كه رسانه‌هاي صهيونيستي با اشاره به ترس و وحشت فوق‌العاده نظاميان رژيم اشغالگر قدس در نوار غزه مي‌نويسند كه اين افراد دائماً كلماتي مانند "نيروهاي شهادت‌طلب" و "خانه‌هاي بمب‌گذاري‌شده" را تكرار و اين جنگ را با جنگ ويتنام مقايسه مي‌كنند.
خبرنگار نظامي روزنامه صهيونيستي يديعوت‌آحارونوت، مي‌افزايد: پس از 10 روز از آغاز حملات زميني نيروهاي اسرائيلي هنوز در تانك‌هاي خود مستقر هستند و جرأت بيرون‌آمدن از آنها را ندارند و تانك‌هاي آنان نيز همچنان در محورهاي اصلي متوقف مانده‌‌اند و نمي‌توانند حتي يك متر هم پيشروي كنند.
ساكنان اين مناطق نيز مي‌گويند كه تانك‌هاي اسرائيلي در طول شب بدون اينكه پيشروي كنند روشن مي‌شوند تا اين گونه وانمود كنند كه در حال پيشروي هستند؛ همچنين شليك توپ به مناطق فلسطيني نيز در تمام طول شب ادامه مي‌يابد تا به نيروهاي مقاومت بگويند كه آماده مقابله با هر عملياتي هستند.
بر اساس اعترافات چند نظامي ديگر، نيروهاي مقاومت سعي مي‌كنند درگيري‌ها را به صورت تن به تن ادامه دهند و از راهكارهاي مختلف براي از بين بردن نظاميان صهيونيست استفاده مي‌كنند.
آنها اعتراف دارند كه يكي از بزرگترين چيزهاي كه باعث ترس اسرائيلي‌ها شده، تلاش‌هاي نيروهاي مقاومت براي به اسارت درآوردن آنها از طريق تونل‌هاي زيرزميني است.
بر اساس اظهارات اين افسر صهيونيست تا به حال چند نمونه از اين تلاش‌ها انجام شده و نظاميان اسرائيل مي‌دانند كه هر لحظه ممكن است اين اتفاق بيفتد.
اين در حالي است كه رزمندگان فلسطيني از طريق درگيري‌هاي مستقيم، شليك گلوله‌هاي خمپاره، منفجر كردن بمب و نيز شليك موشك به سمت جنوب سرزمين‌هاي اشغالي مانع از پيشروي نظاميان صهيونيست به غزه مي‌شوند. رزمندگان مقاومت اسلامي تنها ديروز بيش از 25موشك به سمت شهرك‌هاي صهيونيست‌نشين شليك كردند.
خبرنگار الجزيره گزارش داد محور دوم درگيري جنوب شهر غزه بود به طوري كه اين درگيري‌ها به شهادت 12فلسطيني انجاميد. علاوه بر آن، مناطق مختلف شهر غزه نيز ديشب شاهد درگيري‌هاي پراكنده بود.
از سوي ديگر جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي ديروز حملات هوايي خود را بر فراز نوار مرزي غزه با مصر افزايش دادند و منطقه تونل‌ها را در اين قسمت بمباران كردند كه در جريان آن سه مصري زخمي شدند.
"محمد البلك" خبرنگار الجزيره به نقل از شاهدان و امدادرسانان در اين منطقه گزارش داد كه سه تن از نيروهاي دستگاه امنيتي مصر مستقر در ورودي شهر صلاح‌الدين در گذرگاه رفح در جريان اين بمباران زخمي شدند كه دو نفر از آنها براي مداوا به بيمارستان انتقاد يافتند و نفر سوم نيز به طور سطحي زخمي شد.
از سوي ديگر ارتش اسرائيل اعلام كرد كه با مشاركت واحدهايي از نيروهاي ذخيره، جنگ فراگير به غزه را آغاز كرده است.
"اوي بيناياهو" سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي ديشب در گفت‌وگو با شبكه دوم تلويزيون اسرائيلي از پاسخ به اين سؤال كه آيا اعزام سربازان ذخيره به صحنه نبرد به معناي اين است كه اسرائيل قصد گسترش حملات خود به غزه را دارد، خودداري كرد.
اين در حالي است كه معاون وزير جنگ رژيم صهيونيستي پس از ادعاهاي نخست وزير اين رژيم مبني بر نزديك شدن اسرائيل به اهداف خود در غزه گفت: تل‌آويو به پايان جنگ در غزه نزديك است.
"متان ويلناي" مدعي شد: تصميم شوراي امنيت سازمان ملل [قطعنامه آتش‌بس] به ما آزادي عمل زيادي نمي‌دهد بنابراين، اين‌گونه به نظر مي‌رسد كه ما به پايان عمليات زميني و پايان عمليات‌ها نزديك شده‌ايم.
ويلناي بدون اشاره به تلفات سنگين نيروهاي صهيونيست در حمله زميني به غزه و موشك‌باران مقاومت ديروز مدعي شد: تهاجم 16 روزه به ما اجازه داد تا به اهدافي برسيم كه هيچ‌كس دو هفته قبل تصوري از آن نداشت.
ايهود اولمرت، نخست‌وزير مستعفي رژيم صهيونيستي نيز ديروز در كابينه امنيتي رژيم صهيونيستي مدعي شد: اسرائيل به اهداف خود نزديك شده اما عمليات ادامه خواهد يافت و براي تحقق اهداف و تغيير واقعيت امنيتي در جنوب اسرائيل نياز به قاطعيت و شجاعت است تا امنيت براي مدت طولاني تضمين شود.
از سوي ديگر يك روزنامه صهيونيستي در گزارشي فاش كرد كه نخست وزير مستعفي اين رژيم با وزير امور خارجه و وزير جنگ درباره پايان جنگ در غزه اختلاف شديد دارد.
روزنامه صهيونيستي "هاآرتص" در شماره ديروز خود نوشت: منابع نزديك به "ايهود اولمرت" اعلام كردند كه وي به مخالفت با "ايهود باراك" و "زيپي ليوني" درباره تداوم جنگ در غزه ادامه مي‌دهد.
اختلاف سران رژيم صهيونيستي درباره ادامه يا توقف جنگ در نوار غزه در حالي است كه به عقيده تحليلگران مسائل خاورميانه حاميان توقف عمليات از ترس تكرار شكست جنگ 33 روزه لبنان اين موضع را اتخاذ كرده در حاليكه حاميان ادامه جنگ از اين نگرانند كه توقف درگيري شكست براي آنان محسوب شود زيرا مقاومت نيروهاي حماس و فلسطيني به ارتش رژيم صهيونيستي اجازه نداده‌اند تا به اهداف خود دست يابند.
دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز با بيان اينكه رژيم صهيونيستي قدرت دستيابي به اهدافش را از دست داده است، گفت: رژيم صهيونيستي تنها يك هدف اساسي دارد و آن اينكه چگونه از باتلاق غزه بدون شكست آشكار و علني خارج شود.
رمضان عبدالله شلح در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني الجزيره قطر درباره سومين هفته تداوم تجاوزگري رژيم صهيونيستي به غزه گفت دشمن همچنان به كندي پيشروي و تلاش مي‌كند از چندين نقطه نفوذ كند اما با مقاومت شجاعانه روبرو مي شود.
وي توصيف رژيم صهيونيستي به مرحله سوم جنگ را ناشي از ناتواني و ضعف اين رژيم دانست و افزود:جنگ هوايي با شكست پايان يافت و در ميدان نبرد هم دشمن به كندي پيشروي مي‌كند و بسيار محتاط است و به جاي يورش فرار مي‌كند.
دبيركل جنبش جهاد اسلامي گفت: دشمن به بمباران كوركورانه بيشتر و استفاده از سلاحهاي ممنوعه مانند بمبهاي فسفري كه آمريكايي‌ها در جنگ ويتنام براي نابودي جنگلها و درختان و سوزاندن آن استفاده مي كردند، شدت بخشيده است آيا ملت فلسطين اكنون تبديل به درخت و سنگ شده‌ است كه مي خواهد آنها را بسوزاند.
دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطيني تأكيد كرد: رژيم نتوانسته است اهدافش را محقق كند همانگونه كه در گذشته گفتيم نه اهداف آشكار و نه پنهاني خود را تحقق نبخشيده است.
رمضان شلح ادامه داد: اين اهداف از تغيير وضعيت در نوار غزه به مهار موشكها و ضربه زدن به زيرساختهاي مقاومت تبديل شده است و اكنون دشمن از هدف جديد سخن مي گويد كه جلوگيري از قاچاق است و اين نشان دهنده تحول در انتقال مسئله به مصر است اينكه مي‌خواهد بحران را به مصر منتقل كند.
وي با بيان اينكه ارتش اسرائيل در وضعيتي نامساعد و بسيار خطرناك از زمان آغاز جنگ قرار دارد، گفت اسرائيل قدرت دستيابي به همه اهدافش را از دست داده است.
رمضان شلح تصريح كرد: اكنون دشمن تنها يك هدف اساسي دارد و آن اينكه چگونه از باتلاق غزه بدون شكست آشكار و علني خارج شود.
از سوي ديگر مجله آمريكايي "تايم" در گزارشي با اشاره به شكست تلاش‌هاي دولت بوش براي منزوي كردن حماس و قدرت بخشيدن به ابومازن نوشت: "محمود عباس" بزرگترين بازنده سياسي جنگ در غزه است.
تايم در گزارشي با اشاره به تحولات غزه نوشت: بزرگترين بازنده سياسي جنگ اسرائيل با فلسطينيان در غزه كه همچنان ادامه دارد محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين است.
در اين گزارش آمده است: با وجود تلاش‌هاي ديپلمات‌هاي غربي و عرب براي افزايش نقش محمود عباس به حاشيه رانده شده در روند مذاكرات آتش‌بس، رئيس تشكيلات خودگردان با خشم رو به رشد مردم فلسطين نه تنها در غزه بلكه در كرانه باختري مواجه است.
انتهاي پيام/خ
 دوشنبه 23 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 270]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن