تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820850169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايجاد اتحاديه هاي تخصصي محصولات كشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ايجاد اتحاديه هاي تخصصي محصولات كشاورزي
به گزارش واحد مركزي خبر ، سيد محمد موسوي روز دوشنبه در نشست خبري با بيان اينكه براي تحقق اين هدف 2 هزار ميليارد ريال تسهيلات از محل بنگاه هاي زود بازده هزينه شده است گفت: بر اساس تفاهم نامه سازمان مركزي تعاون روستايي كشور و روساي سازمان هاي جهاد كشاورزي استان ها و استانداران در هر استان حداقل يك اتحاديه تخصصي محصولات كشاورزي ايجاد مي شود.

مدير عامل سازمان مركزي تعاون روستايي كشور افزود: در دو هفته گذشته تفاهم نامه اتحاديه تخصصي زرشك كاران در خراسان جنوبي ، برنج در مازندران ، دانه هاي روغني در گلستان و حبوبات در استان مركزي امضا شده است و ايجاد اتحاديه تخصصي چاي در استان گيلان نيز هفته جاري نهايي مي شود.

وي همچنين از بهره برداري از مرحله نخست طرح سامانه يكپارچه مالي تعاوني هاي كشاورزي سراسر كشور در دهه فجر امسال خبر داد و افزود :‌ از طريق اين سامانه نرم افزاري اتحاديه هاي استاني به يكديگر متصل مي شوند.

وي گفت : تا سال آينده گزارش هاي مبادلات پولي و كالا و خدمات همه شش هزار تعاوني روستايي تحت پوشش اين سيستم ،‌ مديريت حسابداري مي شوند .

موسوي افزود : طرح نظام بازاريابي محصولات كشاورزي در مرحله اول براي 50 محصول تا 3 ماه آينده نهايي مي شود تا براي تنظيم بازار اطلاعات مورد نياز محصولات را در اختيار داشته باشيم .

وي گفت : بر اساس تفاهم نامه با سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران 700 غرفه در اختيار ما قرار گرفته كه تاكنون 220 غرفه به تعاوني ها و اتحاديه ها براي عرضه مستقيم محصولات داده شده است.

مدير عامل سازمان مركزي تعاون روستايي كشور درباره مقايسه عملكرد اين سازمان در طول برنامه سوم و چهارم توسعه گفت : مدت نگهداري محصولات در انبارها از 9 ماه به 3 ماه و ميزان تسهيلات دريافتي از دولت براي خريد تضميني محصولات از 70 درصد به 36 درصد رسيده است.

وي افزود : ميزان امحاي برخي محصولات كشاورزي به دليل مشكلات انبارداري از بيش از يك ميليون تن در برنامه سوم توسعه هم اكنون به صفر رسيده است.

موسوي اضافه كرد : ميزان تسهيلات به كشاورزان از 300 به 576 ميليارد تومان افزايش وميزان وابستگي به منابع هزينه اي از 75 درصد به 30 درصد كاهش يافته است .

وي با بيان اينكه ميانگين توليد محصولات كشاورزي در كشور هم اكنون 100 ميليون تن است گفت : اين توليد را 24 ميليون خانوار كشور انجام مي دهند كه معادل 22 درصد اشتغال كشور ،‌ 15 درصد توليد ناخالص داخلي،‌ 94 درصد نياز غذايي كشور و يك سوم صادرات كشور است .

موسوي با اشاره به اينكه توليد محصولات كشاورزي تا پايان چشم انداز 20 ساله كشور بايد به 400 ميليون تن برسد افزود : تعاوني هاي كشاورزي بايد توليد 35 ميليون تن محصولات كشاورزي را تا پايان برنامه پنجم توسعه مديريت كنند.

مدير عامل سازمان مركزي تعاون روستايي كشور گفت : اين سازمان بيش از 5 هزار تعاوني و بيش از 300 اتحاديه را تحت پوشش دارد و 11 هزار و 500 فروشگاه روستايي ، 12 هزار مركز توزيع سوخت روستايي 2500 انبار و توزيع سالانه 15 ميليون تن نهاده ها و كالا هاي اساسي بين كشاورزان را ساماندهي كرده است .

موسوي با ذكر دلايلي پيشنهاد كرد مباشرت توزيع آرد روستايي و عشايري از شركت بازرگاني دولتي ايران به شبكه تعاوني هاي روستايي كشور واگذار شود .

وي افزود : همچنين وزير جهاد كشاورزي نامه اي به رئيس جمهور نوشته است مبني بر اينكه در طرح تحول اقتصادي ،‌ نظام توزيع روستايي به سازمان تعاون روستايي واگذار شود.

موسوي همچنين درباره بدهي اتحاديه هاي محصولات كشاورزي اين بدهي را كمتر از 200 ميليارد تومان دانست و افزود : اين بدهي به سرعت در حال بازپرداخت و كاهش است.
 دوشنبه 23 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن