تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819164006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايش آثار هنري و معنوي در نمايشگاه موزه آستان قدس رضوي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نمايش آثار هنري و معنوي در نمايشگاه موزه آستان قدس رضوي
مشهد ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : به مناسبت ايام محرم و عاشوراي حسيني نمايشگاهي با عنوان « سوگ سرخ » شامل تابلوهاي نقاشي مينياتور معرق رنگ روغن روي بوم اكريليك و آبرنگ از تاريخ 15 تا 25 دي ماه در محل گنجينه هنرهاي تجسمي موزه آستان قدس رضوي برگزار شده است .
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان كتابخانه ها موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي مسئول گنجينه هنرهاي تجسمي اين سازمان با بيان اين مطلب گفت : در اين نمايشگاه چهارده اثر هنري بسيار ارزشمند كه طي سالهاي گذشته توسط هنرمندان . واقفان و اهداكنندگان به موزه آستان قدس رضوي اهدا شده در معرض ديد عموم قرار گرفته كه مجموعه اي جذاب و ديدني از هنرهاي معنوي و قدسي را تشكيل مي دهند. جمشيد اميريان خاطر نشان كرد : عصر عاشورا هديه عشق وقايع عاشورا شهادت حضرت علي اكبر(ع ) انجمن حضرت سيدالشهدا(ع ) كشتي نجات اجابت و آخرين وداع با عناوين برخي از آثار هنري استاداني نظير محمود فرشچيان حسين رزاقي شمس رضا بدرالسما احمد رازي مهدي فرخي كريمي شكوه رشيدي جلال الدين حسيني احسان جمالي گلپايگاني رضوان اخلاصي و بلورچيان مي باشد كه در معرض نمايش عموم قرار گرفته است .
وي تصريح كرد : تابلوهاي عصر عاشورا و هديه عشق « حضرت علي اصغر(ع ) » دو اثر ارزشمند اين نمايشگاه است كه توسط استاد محمود فرشچيان در سالهاي 1355 و 1382 شمسي خلق و به موزه آستان قدس رضوي اهدا شده است .
وي با اشاره به اينكه گنجينه هنرهاي تجسمي با پشتوانه بيش از هزار اثر هنري موجود در خزانه آستان قدس رضوي مجموعه اي بي بديل از هنرهاي تجسمي را با موضوع عاشوراي حسيني انتخاب و در معرض ديد عموم قرار داده است افزود : از آنجا كه عشق و ارادت به بارگاه ملكوتي حضرت رضا(ع ) موجب غناي گنجينه هنرهاي تجسمي شده با پشتوانه اين آثار به مناسبت هاي مختلف اقدام به برگزاري نمايشگاه مي نمائيم كه بسيار مورد علاقه و استقبال مراجعان به موزه قرار گرفته است .
گفتني است موزه آستان قدس رضوي به واسطه قداست معنوي بارگاه ملكوتي حضرت رضا(ع ) ساليانه پذيراي بسياري از آثار هنري و اشياي موزه اي مي باشد كه بر همين اساس علاوه بر نمايش در گنجينه هاي تخصصي براي تجليل از واقفان اقدام به برگزاري نمايشگاههاي مختلف مي نمايد.
 شنبه 21 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن