تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818909346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراسم عزاداري شب تاسوعاي حسيني در مادريد برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مراسم عزاداري شب تاسوعاي حسيني در مادريد برگزار شد
دين. تاسوعا. اسپانيا
مادريد- مراسم سوگواري شب تاسوعاي حسيني به ياد شهداي كربلا با حضور جمع زيادي از ايرانيان مقيم و كاركنان نهادهاي ايراني مستقر در اسپانيا و خانواده هايشان در محل نمازخانه سفارت جمهوري اسلامي ايران در مادريد برگزارشد.

به گزارش ايرنا، عاشقان و عزاداران ابا عبدالله حسين (ع) و ياران با وفايش، امشب نيز مانند شبهاي گذشته پس از قرائت زيارت عاشورا در فضايي آكنده از حزن و اندوه به نوحه خواني و سينه زني پرداخته و به ياد شهداي مظلوم كربلا و مردم بي‌گناه غزه اشك ماتم ريختند.

در اين مراسم سيد احمد خضري رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در مادريد با اشاره به اين كلام امام حسين (ع) كه كل يوم عاشورا كل ارض كربلا حماسه كربلا و عاشوراي حسيني را با وقايع كنوني غزه مقايسه كرد و گفت: غزه كربلاي كنوني و مردم غزه عاشوراييان امروز و صهيونيستها، يزيديان زمان هستند.

وي در تشبيه واقعه كربلا و جنگ غزه افزود: آنچه امروز در غزه مي‌گذرد، مانند كربلا و عاشوراست.

رايزن فرهنگي ايران در مادريد بحران مشروعيت را علت پشت پرده واقعه كربلا و جنگ غزه دانست و گفت: يزيد برخلاف صلح نامه معاويه با امام حسن (ع) بطور موروثي به خلافت رسيد و به همين دليل با بحران مشروعيت روبرو بود و چون امام حسين (ع) با او بيعت نكرد، واقعه كربلا را پيش آورد.

وي افزود: صهيونيست‌ها نيز با بحران مشروعيت روبرو هستند و ‪ ۶۰‬سال است كه به هر گونه جنايتي دست مي‌زنند تا مشروعيت پيدا كنند، ولي مردم فلسطين حاضر به دادن اين مشروعيت به آنها نيستند.

خضري اظهارداشت: احزاب اسراييلي كاديما، كارگر و ليكود براي كسب قدرت با يكديگر به رقابت پرداخته‌اند و حزب منفور كاديما براي جلب ‪ ۸۰۰‬هزار راي غزه و ماندن در قدرت به قصابي مردم مظلوم فلسطين روي آورده است.

وي با تاكيد براينكه رژيم صهيونيستي بخاطر بحران مشروعيت مردم غزه را قتل عام مي‌كند گفت: دولت‌هاي كوچك مانند اسراييل در دنيا زياد است، اما چون مشروعيت دارند دست به چنين جناياتي نمي‌زنند، اما رژيم صهيونيستي براي كسب مشروعيت ‪ ۶۰‬سال است كه به همه گونه جنايت دست زده تا مشروعيت بيابد.

وي همچنين در تشبيه شيوه عمل يزيديان و صهيونيستها اظهار داشت:
يزيديان براي كسب مشروعيت و وادار كردن امام حسين (ع) به پذيرش سخن باطل آنان از هيچ كاري فروگذار نكردند و صهيونيستها نيز امروز به همين شيوه با تحريم، محاصره، كشتار زنان و كودكان بي‌گناه و هر ابزار ديگري در صدد كسب مشروعيت و قدرت هستند اما آن را بدست نخواهند آورد.

خضري همچنين با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي اسراييل با دسيسه چيني و نيرنگ انگليسي‌ها و خيانت برخي از اعراب، شكل گرفت، گفت: نسل فلسطينيان امروز، نسلي استوار و از جان گذشته براي حفظ سرزمين خود هستند و رژيم صهيونيستي ولو اينكه ‪۱/۵‬ميليون مسلمان غزه را سرببرد، پيروزي از آن ملت فلسطين است و اين ملت در تاريخ باقي خواهد ماند.

وي همچنين برخي از حكام عرب را در باطن يزيدي دانست و آنها را بخاطر خيانت به مردم غزه و فلسطين مورد شماتت و نفرت و انزجار قرارداد.

بنا برگزارش ايرنا، اين مراسم كه تاپاسي از شب ادامه داشت با نوحه خواني پرسوز و گداز مداحان اهل بيت پيامبر و سينه زني عاشقان امام حسين ( ع) و ياران با وفايش خاتمه يافت.
 سه شنبه 17 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن