تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819577448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشجويان بسيجي سه‌شنبه شب وارد باغ سفارت انگليس شدندهشدار لاريجاني نسبت به تحركات اسرائيل


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: دانشجويان بسيجي سه‌شنبه شب وارد باغ سفارت انگليس شدندهشدار لاريجاني نسبت به تحركات اسرائيل
نمايي از تحصن اعتراض آميز دانشجويان بسيجي در فرودگاه مهرآباددنياي‌اقتصاد- در حالي كه با حمله سه‌شنبه شب دانشجويان بسيجي به باغ سفارت انگليس، اعتراضات برخي از گروه‌هاي ايراني نسبت به كشتار مردم غزه وارد مرحله تازه‌اي شده است، ديروز علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي موضوع غزه را مرتبط با منافع ملي ايران خواند.


لاريجاني تاكيد كرد كه اگر صهيونيست‌ها در كار خود موفق شوند، استقلال ما به خطر مي‌افتد. رييس مجلس همچنين نسبت به برنامه‌ريزي اسرائيل براي كشورهاي منطقه در شوراي امنيت هشدار داد و گفت: آن‌ها حتي گفته‌اند كه اگر در سال 2009 ايران هسته‌اي شود، بايد جلوي آن را بگيرند. به گزارش خبرگزاري مهر، لاريجاني كه صبح ديروز در اجلاس رييسان بهزيستي سراسر كشور سخن مي‌گفت، با اشاره به فاجعه غزه اظهار كرد: اين حادثه كوچكي نيست و اگر اجازه داده شود كه رژيم ددمنش صهيونيستي در اهداف خود موفق شود، خاورميانه ديگر روح آرامش را پيدا نخواهد كرد. ‌مساله تنها مربوط به غزه نيست و در آن محدود نخواهد شد. وي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي امروز به صورت يك عنصر مزاحم در منطقه درآمده است،‌ گفت: در شوراي امنيت اسرائيل براي مصر، اردن، عربستان و ... برنامه‌ريزي مي‌كند.
آن‌ها حتي گفته‌اند كه اگر در سال 2009 ايران هسته‌اي شود بايد جلوي آن را بگيرند. وي خطاب به سران كشورهاي عربي اظهار كرد: دوستان عرب توجه كنند كه با رژيمي مواجه هستند كه براي همه آن‌ها برنامه‌ريزي كرده است. رييس مجلس با تاكيد بر اين كه مساله غزه كاملا به منافع ملي ما مربوط است، گفت: اگر صهيونيست‌ها در كار خود موفق شوند، مساله استقلال ما به خطر مي‌افتد، حتي اگر ما با نگاه ديني هم به موضوع نگاه نكنيم و با نگاه ملي به مساله نگاه كنيم باز هم بايد از موضوع غزه دفاع كنيم. به گفته لاريجاني، مساله غزه، مساله عربي-ايراني نيست، بلكه يك مساله اسلامي-بشري است و خاموشي در مقابل جنايات غزه لكه ننگي براي كشورهايي است كه امروز سكوت كرده‌اند.
باغ قلهك در تصرف بسيجيان
سه‌شنبه شب، دانشجويان بسيجي متحصن در مقابل دفتر ديپلماتيك مصر در تهران ناگهان به سمت باغ سفارت انگليس كه به «باغ قلهك» شهرت دارد،‌ حركت كرده و وارد اين باغ شدند. خبرگزاري فارس در همان دقايق اوليه ورود بسيجيان به باغ قلهك (حدود ساعت 20:30 سه‌شنبه) خبر داد: «لحظاتي پيش جمعي از دانشجويان متحصن در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران با حركت سريع به سمت باغ قلهك، نيروي انتظامي را غافلگير كرده و براي اعتراض به عملكرد دولت انگليس در قبال جنايات ددمنشانه رژيم صهيونيستي در غزه، وارد اين باغ شدند. اين دانشجويان لحظاتي پيش پرچم فلسطين را در اين باغ به اهتزاز درآورند.» اين دانشجويان نسبت به حمايت مصر و بريتانيا از رژيم صهيونيستي معترض بودند. پس از اينكه حدود يك ساعت از ورود دانشجويان بسيجي به باغ قلهك مي‌گذشت، رييسان دانشجويي تصميم گرفتند تا اين باغ را ترك كنند. با اعلام اين موضع دانشجويان در ميان شعارهاي انقلابي افراد خارج، از باغ بيرون آمدند. خبرگزاري فارس همچنين از مصدوم شدن چند دانشجو در برخورد با پليس در جريان اين حمله خبر داده است. به گزارش ايسنا، مسوولان پنج اتحاديه دانشجويي كشور پس از خروج از باغ در ميان جمعيت اعلام كردند: اين حركت تنها اعلام خطري براي كشورهاي استعماري و نيز سازشكاران عرب بود كه دانشجويان توانايي تصرف تمام سفارتخانه‌هاي آنها را دارند و حاضرند در صورت ادامه سياست‌هاي سازشكارانه و استعماري آنها، 13 آبان ديگري بيافرينند. دانشجويان پس از آتش زدن پرچم آمريكا و اسرائيل در مقابل درب ورودي باغ قلهك، در حالي دوباره به سوي دفتر حافظ منافع مصر به راه افتادند كه پرچم فلسطين همچنان در اين باغ در اهتزاز بود. دانشجويان بسيجي پس از رسيدن به مقابل دفتر ديپلماتيك مصر با سردادن شعار «مرگ بر حسني مبارك» اظهارات اخير وزير خارجه مصر عليه ايران را به شدت محكوم كردند.
ابولغيظ، وزير خارجه مصر، ايران را به دخالت در امور غزه و اعراب متهم كرده است. دانشجويان سپس با سردادن شعارهايي همچون «خوني كه در رگ ماست،‌ هديه به رهبر ماست» و «حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست» به دستگاه ديپلماسي مصر اخطار كردند كه اگر ظرف 24 ساعت از جمهوري اسلامي ايران عذرخواهي نكنند، دفتر حافظ منافع مصر را به آتش خواهند كشيد. دانشجويان ياد شده كه خبرگزاري فارس از آنان به عنوان «دانشجويان خشمگين» و ايسنا به عنوان «انقلابي» ياد كرده‌اند، پس از اين اخطار، دومين شب تحصن خود را مقابل دفتر ديپلماتيك مصر آغاز كردند. خبرگزاري فارس، گزارش داده است كه دانشجويان كشور به دعوت بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي شهيد بهشتي، علم و صنعت، امام صادق(ع) و صنعتي شريف براي برگزاري تحصن و اعتراض به سياست «سازش و تسليم» مصر و اعراب در مقابل اسرائيل و بحران غزه به تهران آمده‌اند.
اعتراض به سياست‌هاي مصر در قبال بحران غزه مبني بر جلوگيري از انتقال كمك‌هاي انساني و بشردوستانه ايران و ساير كشورهاي داوطلب از مرز رفح، از اوايل هفته جاري واكنش دستگاه دولتي و غيردولتي، گروه‌ها و شخصيت‌هاي سياسي را به دليل آغاز حملات هوايي اسرائيل به غزه و نسل‌كشي فلسطينيان پس از شش ماه محاصره و اعمال فشارهاي ناشي از نبود مواد غذايي و دارويي برانگيخته است. اما حدود 20 روز پيش از اين نيز، تيرگي چندين ساله در روابط تهران- قاهره با احضار نماينده ديپلماتيك ايران و صدور بيانيه‌اي از سوي مصر وارد فضاي تازه‌اي شده بود. چهارشنبه 20 آذر سال جاري در پي صدور بيانيه‌اي اعتراض‌آميز نسبت به تظاهرات در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران و همچنين انتشار برخي مطالب در روزنامه‌هاي ايران، نماينده ديپلماتيك ايران در قاهره احضار شده بود.
176 روز پيش نيز، وزارت خارجه مصر سيد حسين رجبي رييس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره را به دليل توليد فيلم «اعدام فرعون» احضار كرده بود. تهران، اما افزون بر تحصن‌هاي دانشجويان در برابر دفتر ديپلماتيك مصر طي روزهاي گذشته، همچنين شاهد تحصن 400نفر از دانشجويان بسيجي داوطلب در فرودگاه مهرآباد براي اعزام به غزه نيز هست. اين همه در حالي است كه افزون بر اين روز سه‌شنبه 231نفر از نمايندگان مجلس نيز براي اعزام به غزه اعلام آمادگي كردند.

تحريم شركت‌هاي حامي اسرائيل
دنياي اقتصاد – نمايندگان مجلس روز گذشته در صحن علني به بررسي جزئيات طرح دو فوريتي الزام دولت به حمايت همه‌جانبه از مردم مظلوم فلسطين پرداخته و طي آن استفاده از كالاهاي صهيونيستي را تحريم كردند. بر اين اساس نمايندگاني كه در جلسه روز سه‌شنبه به دو فوريت طرح الزام دولت به حمايت همه‌جانبه از مردم مظلوم فلسطين راي داده بودند، روز گذشته به بررسي جزئيات طرح مذكور پرداختند و در همين راستا نيز دولت را موظف كردند تا تعهدات لازم در جهت جلوگيري از واردات كالاها و انعقاد قرارداد با شركت‌هايي كه سهامداران اصلي آنها بنگاه‌هاي صهيونيستي مي‌باشد را فراهم كرده و البته وزارت امور خارجه نيز مكلف شد گزارش اجراي اين قانون را هر دو هفته يك بار به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ارائه نمايد.
 چهارشنبه 11 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن