تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819340429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شوراي شهر از توضيحات شهرداري و پست درباره دلايل تعويض پلاك‌هاي آبي منازل قانع نشد نجفي:تغيير رقم پلاك‌ها هيچ توجيهي ندارد ملاصالحي: 800 هزار پلاك نصب شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: شوراي شهر از توضيحات شهرداري و پست درباره دلايل تعويض پلاك‌هاي آبي منازل قانع نشد نجفي:تغيير رقم پلاك‌ها هيچ توجيهي ندارد ملاصالحي: 800 هزار پلاك نصب شده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

پس از آن كه برخي از اعضاي شوراي شهر تهران، هفته قبل اعتراض خود را از اقدام شهرداري و شركت پست در تغيير پلاك آبي منازل و مشكلات به وجود آمده ناشي از آن براي شهروندان عنوان كردند، نمايندگان سازمان زيباسازي، اداره كل وصول و تشخيص درآمد شهرداري تهران و شركت پست در جلسه علني شورا حاضر و توضيحات خود را ارائه دادند كه اين توضيحات نهايتا منجر به قانع شدن اعضاي شوراي شهر نشد و قرار شد، توضيحات كتبي اين سازمان‌ها به شوراي شهر تهران ارسال شود.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد مناف هاشمي ـ مدير كل وصول و تشخيص درآمدهاي شهرداري تهران ـ با اعلام اين مطلب كه طرح مميزي املاك شهر تهران با بكارگيري يك‌هزار نيروي آموزش ديده از ابتداي امسال آغاز شده است، گفت: حدود سه ميليون ملك در تهران وجود دارد كه مميزي 54 درصد املاك پايان يافته در سال‌هاي قبل اين مميزي پنج تا شش سال طول مي كشيد، اما طبق تعهد، اين طرح را يك‌ساله تا 18 ماهه به پايان مي‌رسانيم.

وي خاطر نشان كرد: يك ميليون و 500 هزار بازديد از املاك صورت گرفته و تمام اطلاعات مربوط به ساختمان در 400 زمينه اطلاعاتي دريافت شده است.

هاشمي افزود: در قالب اين طرح، تخلفات ساختماني، تثبيت املاك تجاري مشخص كه ابعاد درآمدي قابل توجهي را به همراه خواهد داشت.

وي يادآور شد: در قالب اين طرح، 32 هزار معبر بي‌نام شناسايي شده كه تاكنون نامگذاري بيش از 80 درصد آن‌ها انجام شده است.

به گزارش ايسنا، همچنين نصيري ـ معاون فني شركت پست ـ عملكرد اين شركت در زمينه‌ كد پستي 10 رقمي و طرح مميزي منازل را ارائه داد و افزود: تشابهات اسمي و نشاني‌ها، مشكلات زيادي را همواره براي شركت پست ايجاد كرده است كه اجراي اين طرح در راستاي يكپارچه‌سازي نشاني‌ها، اهميت زيادي دارد.

نصيري ادامه داد: كدپستي 10 رقمي در جريان طرح تحويل اقتصادي، تحقق دولت الكترونيك و دسترسي مناسب به اقشار آسيب‌پذير بسيار موثر بوده است.

وي گفت: در راستاي استفاده از اين كد در اطلاعات پستي، از سال 88 كليه مراجعات و اقدامات شهروندان از سوي نهادها و سازمان‌ها بدون كد و شماره ملي و پستي امكان پذير نيست.

وي يادآور شد كه تنها در تهران به دليل گستردگي هنوز اين طرح اجرايي نشده است و در تفاهمنامه‌اي با وزارت كشور به زودي پلاك منازل روستايي را هم بررسي و طراحي مي‌كنيم.

به گزارش ايسنا، محمدعلي نجفي ـ عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران ـ پس از توضيحات در مورد اجراي اين طرح تاكيد كرد كه اين توضيحات پاسخ سوالات اعضا و شخص وي نبوده است.

وي گفت: توضيحات در مورد اين طرح با آنچه در سطح شهر انجام شده، متفاوت است.

نجفي تصريح كرد: در حوزه اطلاع‌رساني قرار بود همزمان و يا قبل از تغيير پلاك با بروشورهايي مردم آگاه شوند، اما اين اتفاق نيافتاده و در عين حال تغيير رقم پلاك و كم و زياد شدن يا زوج و فرد شدن آن‌ها هيچ توجيهي ندارد.

وي با بيان اين كه داشتن عدد واحد و مشخص براي منازل و مشخصات آن لازم و مفيد است، افزود: اما چرا كد هشت رقمي شهرداري در كد 10 رقمي پست، يكي نشده و اگر در اين طرح، نظر دانشگاه هم دخيل بوده، چرا نتيجه اين تعامل اين طور است؟

عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران تصريح كرد: بايد پرسيد كه اين طرح چه هزينه‌اي براي شهر تهران دارد، آيا بهتر نبود فقط كد پستي 10 رقمي يا هشت رقمي را به شهروندان مي‌داديم و ديگر هزينه پلاك را به شهر تحميل نمي‌كرديم.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين جلسه حجت‌الله ملاصالحي ـ مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران ـ با اشاره به جلسات و بحث‌هاي طولاني بين شركت پست و شهرداري در مورد اجراي اين طرح، خاطر نشان كرد: متاسفانه دو طرف به نتيجه‌اي براي يك‌پارچه‌سازي كدها نرسيدند و قرار شد هر كدام كار خودشان را انجام دهند و البته دلايل خاص خود را دادند.

وي گفت: تاكنون 800 هزار پلاك از يك ميليون و 400 هزار پلاك نصب شده كه مابقي آن تا پايان سال نصب مي‌شوند و دو شماره ديگر مربوط به شهرداري و پست نيز با برچسب به زودي روي پلاك‌هاي جديد نصب مي‌شود.

ملاصالحي هزينه كلي اين پروژه را سه ميليارد و 600 ميليون تومان اعلام كرد و گفت: يك ميليارد و 800 ميليون تومان اين مبلغ براي ساخت پلاك‌ها صرف شده كه توسط شركت «عرف ايران» انجام مي‌شود و يك ميليارد و 800 ميليون تومان هم براي نصب آن‌ها توسط شهرداري‌هاي مناطق پيش‌بيني شده است.

اما مهدي چمران ـ رييس شوراي شهر تهران ـ مجددا صحبت‌هاي نجفي را در مورد نگرفتن پاسخ سوالات تكرار كرد و گفت: بايد ارتباطي بين كه هشت رقمي شهرداري و پست و نيز كدها و پلاك‌هاي قبلي و جديد وجود داشته باشد، چرا كه اين اعداد در حال حاضر هيچ ارتباط و يكپارچگي با هم ندارند.

چمران افزود: تعداد آپارتمان‌ها و املاك زياد شده و قاعدتا شماره پلاك‌ها افزايش يافته، اما شماره بسياري از پلاك‌ها در يك كوچه نسبت به قبل كم شده است.

به گزارش ايسنا، ملاصالحي در توضيح صحبت‌هاي چمران، گفت: شماره مميزي شهرداري ربطي به مردم ندارد و كد 10 رقمي پست نيز براي عملكرد پستچي است و نيازي به حفظ آن توسط مردم ندارد.

مدير كل وصول و تشخيص درآمدهاي شهرداري تهران به عنوان مجري طرح مميزي هم افزود: مميزي شهرداري تهران بر اساس بلوك گردشي شهرداري است كه از 50 سال قبل آغاز شده و تازه به پايان رسيده و پس از آن، اين همكاري با پست آغاز شده است.

وي پيشنهاد داد كه جلسات مشترك ديگري با پست داشته باشند، تا در صورت امكان دو كد شهرداري و پست يكي شود.

همچنين گلشني ـ معاون آموزشي و امور مناطق سازمان زيباسازي ـ هم در توضيحاتي، افزود: علت تغيير در زوج و فرد بودن پلاك‌ها اشتباهات قبلي در نصب بوده كه بايد اصلاح شود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 306]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن