تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816844652




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرلشكر فيروزآبادي در واكنش به جنايات غزه:فلسطين نبايد از نام و راه حسين(ع) غفلت نكند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سرلشكر فيروزآبادي در واكنش به جنايات غزه:فلسطين نبايد از نام و راه حسين(ع) غفلت نكند
خبرگزاري فارس: رئيس ستادكل نيروهاي مسلح تاكيد كرد: فلسطين نبايد از نام و راه حسين(ع) غفلت كند اگر نام حسين(ع) از غزه بلند بود فرزند پيامبر(ص) آنها را نجات مي‌داد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از ستاد كل نيروهاي مسلح، سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستادكل نيروهاي مسلح به‌ مناسبت آغاز ماه محرم الحرام در ديدار با جمعي از مسئولان و كاركنان نيروهاي مسلح گفت: ماه محرم، ماه حسين (ع)، ماه پيروزي خون بر شمشير، ماه درك مظلوميت ولايت، ماه اسلام، ماه نجات مظلومان و محرومان، ماه آموختن راه نجات، آزادگي و دينداري، انسانيت، مردانگي و شجاعت است. امام حسين(ع) متعلق به همه بشريت است و نوري است كه بشريت را در برابر ظلم و بي‌عدالتي پيروز خواهد كرد. نمي‌دانم آيا ذره‌اي در عالم هست كه در اين لحظه در سوگ حسين(ع) و فرزندان ياران حسين نگريد. اين آسمان، اين ابرها، اين تك‌تك برگ‌هاي درختان و گلبرگ‌هاي گل‌ها چرا بغض گلويشان را گرفته است؟
وي اضافه كرد: محرم است؛ تمام تاريخ، تمام خلقت. همه انسانيت و همه آفرينش، يك محرم، يك عاشورا، يك حسين، يك زينب، يك علي‌اكبر و يك علي‌اصغر دارد، چگونه بغض، گلويشان را نگيرد؟ چگونه عزادار و مصيبت زده نباشند؟ همه آنچه در عالم هست بنام حسين مي‌گريد. همه هم صدا باز زهرا(س)، هم صدا با محمد(ص)، با علي(ع) و با مهدي(عج) براي حسين مي‌گرييم، چرا؟ اين مصيبت و اين بغض، اين فشاري كه در سينه‌ها و قلب‌ها و در عمق دل‌ها است از چيست؟ چون خداودن نور را، عزت و نجات را در گشوده شدن بال‌ها و دريچه دل‌ها براي همه كس و همه چيزي خواسته است."
عضو شوراي عالي امنيت ملي در بخشي از سخنان خود با توجه به بيانات حضرت آيت‌ الله خامنه‌اي در ارتباط با عبرت‌هاي نهضت عاشورا اظهار داشت: شقاوتمندان عالم از قابيل تا يزيد، تا بوش نمي‌خواهند كه مخلوقات خدا به عزت و نجات و نور دست يابند.
وي خطاب به مسئولان و كاركنان ستادكل نيروهاي مسلح گفت: همرزمان عزيزم! همكاران محترم! همه! اين مقاطع زمان در تاريخ و همه مقاطع مكاني در جهان مشمول همين قاعده كلي است. "كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا" همين مفهوم عالي و تعالي بخش را به ما مي‌آموزد، امام حسين(ع) امام زمان مقطع تاريخي خود بود. هر يك از ائمه(ع) الگو، نمونه، چهره، اسوه و راهنماي شرايط خاص دوران خود هستند تا اگر بشريت و در پيشاپيش آنها شيعه با چنين شرايطي مواجه شد، پرچم آن امام بزرگوار خود را بر افرازد و با اسوه قرار دادن زندگي و مبارزه و تلاش آن امام، همان راهي را برود كه امامش رفت.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: نايب بر حق امام عصر(عج)، ولي امر مسلمين، فرماندهي معظم كل قوا در آستانه محرم خطاب به ملت ايران و خطاب به جهان مي‌فرمايند "امام حسين(ع) الگوي ملت ما است، امروز براي ما زمانه، زمانه حسين(ع) است" دشمنان اسلام و قرآن با تدارك برنامه وسيع، كمر به نابودي اسلام و قرآن و ارزش‌هاي الهي و اسلامي بسته‌اند. ما بايد آماده بشويم تا همچون خار در چشم آمريكا بنشينيم. حضرت اباعبدا...الحسين(ع) فرمود: "اگر دين محمد(ص) جز با كشته شدن من استوار نمي‌گردد پس اي شمشيرها مرا دريابيد."
سرلشكر فيروزآبادي گفت: ملت ايران، مسلمين آزاده جهان، افتخار آفرينان درگاه حضرت باري تعالي و نوازش‌دهندگان خاطر فرشتگان، راه حسين را به پيش خواهيم برد انشاءالله همان‌طور كه امام بزرگوار ما فرمود كه اسلام زنده است، شيعه زنده است، جهاد في‌سبيل‌الله زنده است، شهدا با افتخار و قامت‌هايي چون سرو در جامعه ما ايستاده‌اند، جانبازان و آزادگان به همراه خود خاطره حماسه‌هاي دشت‌هاي كربلاي ايران را كه زير پرچم حسين زمان، نبرد خونين و مظلوم و تحميلي را تا پيروزي پيش بردند در ميان ما هستند؛ و اينگونه است كه ما مفتخريم كه حسيني هستيم و حسيني خواهيم بود تا روزي كه همچون خار، چشمان دشمن را كور كنيم و او را سرافكنده و كمر شكسته در ميدان بر زمين بكوبيم. انشاءالله پيمان خود را با حسين محكم مي‌كنيم. پيماني كه با اشك، اشكلي كه از قلبي نوراني و زلال، قلبي كه نورانيت آن از خدا است محكم مي‌كنيم و در ماه محرم هر روز اين پيمان را تاكيد مي‌كنيم.
رئيس هيئت امناي دانشگاه عالي دفاع ملي در خصوص هدف قيام امام حسين(ع) چنين بيان داشت: نكته بسيار با اهميتي كه در نهضت امام حسين(ع) مطرح است ماموريت امام حسين(ع) است. امامت امت اسلامي در فرمايش‌هاي خود خطاب به فرمانهان بسيج مساله عاشورا را در دو بعد، درس‌هاي عاشورا و عبرت عاشورا را بيان فرمودند و تكليف‌ها را روشن ساختند. درس‌هاي عاشورا، درس فداكاري است. درس گذشتن از همه چيز در راه قرآن است. درس براي همه، پير و جوان، بزرگ و كوچك، شريف و وضيع، و درس در يك صف ايستادن براي دفاع از اسلام است. درس كربلا، درس پيروزي خردمندان و درس فريب خوردن بي‌خردان است. دشمن هرچند ظاهري قوي داشته باشد، شكست‌پذير است. اين درس‌ها هر ملتي را از ذلت به عزت مي‌رساند.
وي افزود: فراز دوم فرمايش‌هاي ايشان كه در رابطه با عبرت عاشورا است، براي همه تكان‌دهنده بود. چطور شد كه پنجاه سال پس از پيامبر "در حدود دو دهه پس از حكومت علي(ع)" حضرت اباعبدالله الحسين را شهيد كردند؟ اگر ما راه آن مردم را طي كنيم پيروان حضرت اباعبدالله و ياران علي(ع) و روح انقلاب و فرزندان انقلاب را به مذبح مي‌فرستيم. نفس انساني طوري است، كه اجازه نمي‌دهد هنگام ضرر و زيان انسان، عمق قضايا را ببيند. هر انسان مومن و متعهدي كه منتظر واقعه ظهور و ولي مطلق حق(سلام‌الله عليه و روحي له الفدا) باشد و هر كس كه نجات و سعادت دنيا و آخريت رابگويد، بايستي به اين عنوان ثارالله خوب معرفت پيدا كند و بينديشد و خود را با آن بسازد تا خونش با خون ثارالله با هم بجوشد. مي‌دانيد كه ما به حضرت اباعبدالله الحسين، ثارالله مي‌گوييم و به او سلام مي‌دهيم. سلام بر تو اي ثارالله و اي پسر ثارالله نهايت عزت و معرفت زلال و مجاهدت صادقانه و شهادت كامل با درك ثارالله ميسر است.
وي تاكيد كرد: عزيزترين مشخصه و وجهه ملت سرافراز ايران مشخصه و وجهه عاشورايي اوست و عزيزترين وجهه حزب‌الله وجهه ثاراللهي اوست. ثاراللهي براي علي و براي حسين چگونه به دست آمد؟ آنها با خدا ميثاق خون بستند. پيمان مخلصانه و صادقانه بر سر اين كه تا پاي جان، تا نثار خون بر سر حق، براي خدا بايستند. براي يك انسان بالاتر از جان و خون چيزي نيست كه بخواهند از او بگيرند و اگر كسي با خدا پيمان خون ببندد قطعا پيروز است و اگر كسي براي خدا و در راه خدا ميثاق صادقانه خون ببندد خدا هم صاحب خون او خواهد شد و خون خدا خواهد شد و ثارالله خواهد شد و خدا انتقام خون او را خواهد گرفت.
فيروزي آبادي گفت: من در كلمات نوراني امام بهتر از جانمان، كه جانهايمان با نام او و با ياد او نشاط مي‌گيرد و به شوق مي‌آيد، زيباترين كلامي را كه به دلم نشسته است اين بود كه فرموده بودند: شهداي ما فرزندان معنوي كوثر هستند. مي‌دانيد كوثر فاطمه زهرا(س) است و فرزندان كوثر ائمه طاهرين(ع) هستند و فرزندان زهرا اما سايرين هم مي‌توانند كه فرزند كوثر شوند. كساني كه با ولايت زهرا و ولايت ائمه(ع) پيوند مي‌خورند و در راه آنها مجاهدت مي‌كنند و براي حفظ آنان و تعالي آنها تلاش مي‌كنند و در راه آنها به شهادت مي‌رسند فرزند معنوي كوثرند. ثاراللهي شدن هم از همين نوع كوثري شدن است و آن چيزي را به حق پيوند مي‌دهد به لقاءالله مي‌رساند. به روضه مطهره و نوراني ولايت مي‌رساند اين ثاراللهي شدن است. اين شعار ملت عزيز، فهيم و قهرمان ما (خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست) اين يعني ثاراللهي شدن. خوني كه در كربلا بر زمين ريخت خون خدا بود و صاحب آن هم خدا بود. اين عزاداري حضرت اباعبدا... الحسين تمرين ثاراللهي شدن است.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان با اشاره به فجايع رژيم صهيونيستي در كشتار مردم فلسطين به‌ويژه در غزه افزود: اما مساله فلسطين، فشارهاي اشغالگران بر مردم مظلوم فلسطين به‌ويژه در نوار غزه روز‌به‌روز افزايش پيدا مي‌كند. محاصره اقتصادي، نظامي، كشتار مردم و فشارهاي مختلف همه حقوق صاحبان اصلي سرزمين فلسطين را پايمال كرده است. اسرائيلي ها هميشه از آغاز تاكنون هر وقت زمينه داشتند با وقاحت تجاوزات ننگينشان را براي توسعه‌طلبي به عمل درآورده‌اند و هر وقت زمينه برايشان تنگ شده با اين بازي‌هاي سياسي و حربه‌هاي توخالي براي خودشان زمان گرفتند.
وي تاكيد كرد: آنها با تحريك استكبار جهاني آمده‌اند، يك منطقه نفوذ براي استكبار درست بكنند همين كاري كه با ما مي‌خواستند بكنند، آنجا كردند. فلسطيني‌ها مبارزه مي‌كنند. فلسطين نبايد از نام و راه حسين(ع) غفلت كند اگر نام حسين(ع) از غزه بلند بود فرزند پيامبر(ص) آنها را نجات مي‌داد.
 يکشنبه 8 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن