تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819751566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آرين‌منش در گفت‌وگوباايسنا: هويت اسلامي روح اصلي نظام است رسانه‌ها درانتقال مفاهيم و ارزش‌هاي نظام به نسل امروز موثرند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آرين‌منش در گفت‌وگوباايسنا: هويت اسلامي روح اصلي نظام است رسانه‌ها درانتقال مفاهيم و ارزش‌هاي نظام به نسل امروز موثرند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي هويت اسلامي را روح اصلي نظام توصيف كرد و گفت: هويت اسلامي همچون روح متعالي در كالبد نظام است كه اگر اين هويت گرفته شود، پيكره‌ بي‌روح فاقد ارزش است.

جواد آرين‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اسلامي بودن اين مملكت و نظام را وجه تمايز آن با ساير انقلاب‌ها عنوان كرد و گفت: ملت ايران پس از تجربه كردن نهضت بزرگ مشروطيت و پشت سر گذاشتن نهضت ملي شدن صنعت نفت و اين‌كه علت عدم موفقيت نهضت‌هاي پيشين و عدم استمرار حركت‌هاي انقلابي گذشته را عدم مكتبي بودن و فقدان هويت ديني و اسلامي اين حركت‌ها مي‌دانست، در انقلاب اسلامي تفكر و روح اسلامي را بر اين حركت استوار كرد.

وي با بيان اين‌كه در انقلاب اسلامي خط فكري اسلام و روحانيت مورد توجه مردم قرار گرفت، تصريح كرد: اين هويت اسلامي نهضت بود كه ما را به پيروزي رساند؛ چرا كه حركت مردم از سنگر مساجد و حوزه‌هاي علميه و با شعار الله اكبر و لا اله الا الله آغاز گرديد و اين بيانگر مطالبات مردم از حاكميت جهت حاكميت روح اسلامي و فرهنگ اسلامي در جامعه بود.

آرين‌منش با تاكيد بر اين‌كه نظام اسلامي به دنبال حكومتي است كه حق و عدالت را استوار كند و مبتني بر ايمان به خداوند، وحدانيت او، اعتقاد به وحي، نبوت، معاد، عدل، امامت و كرامت انسان باشد، ادامه داد: در چنين جامعه‌اي روح كلي نظام، رشد فضايل اخلاقي و هويت اسلامي است.

نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس با تاكيد بر اين‌كه اگر هويت اسلامي نظام گرفته شود، حتي اگر ما مسير تكاملي و پيشرفت‌هاي سريع علمي و صنعتي را هم طي كنيم تازه به جايي مي‌رسيم كه دنياي غرب رسيده است، افزود: چنين جامعه‌اي يك جامعه تك‌ساحتي و تك‌بعدي و فاقد معنويت و روح اسلامي است كه اين هرگز خواست سردمداران و رهبران انقلاب اسلامي به‌ويژه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري نبوده و نيست.

وي با تاكيد بر اين‌كه ما به دنبال ايجاد يك جامعه الگو در جهان هستيم كه هويت اسلامي روح اصلي آن را تشكيل دهد، ادامه داد: هويت اسلامي همچون روح متعالي در كالبد نظام است كه اگر آن هويت از آن گرفته شود، پيكره‌ي بي‌روح فاقد ارزش است. هويت اسلامي وجه مميزه جمهوري اسلامي از ساير حكومت‌هاي متداول در جهان است، لذا همه‌ ما بايد تلاش كنيم كه هويت اسلامي نظام هم‌چنان پايدار و ماندگار باشد و يك جامعه‌ نويني كه ايمان در كنار علم، پيشرفت، عدالت و توسعه باشد در چشم‌انداز 20 ساله نيز آمده است.

آرين‌منش ادامه داد: ما به دنبال جامعه‌اي هستيم كه هم از نظر علمي در منطقه ممتاز باشد و هم برخوردار از انسان‌هاي مومن و متعهد و ايثارگر.

نماينده مردم مشهد نقش نخبگان و رسانه‌ها را در چنين جامعه‌اي نقشي بسيار ممتاز دانست و گفت: نخبگان الگوي برتر هر جامعه محسوب مي‌شوند و معمولا مردم از نخبگان و مديران و رهبران خود الهام مي‌گيرند و طبيعي است اگر نخبگان پيشگام باشند، با توجه به نقشي كه در مديريت تحول كشور دارند مي‌توانند در حفظ ارزش‌هاي نظام نسبت به سايرين پيشگام باشند.

آرين‌منش هم‌چنين به دو بعد جمهوريت و اسلاميت نظام اشاره كرد و با تاكيد بر تاثير مشاركت گسترده‌ مردم در صحنه‌هاي مختلف گفت: يكي از اركان اساسي پيروزي و تداوم انقلاب، مشاركت مردم است. اين مردم بودند كه انقلاب را ايجاد كرده و به آن تداوم بخشيدند. لذا موجوديت نظام اسلامي به مشاركت مردم بستگي دارد.

نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس در پايان خاطرنشان كرد: گاهي برخي انقلاب را به درختي تشبيه مي‌كنند كه ريشه‌هاي اين درخت، هويت اسلامي نظام است. ساقه‌ درخت نقشي است كه رهبري و ولايت فقيه دارند و شاخه‌هاي آن حضور مردم است. درخت بدون شاخ و برگ معنا و مفهومي ندارد. لذا جمهوريت نظام يعني حضور و مشاركت مردم در عرصه‌هاي مختلف بايد هم‌چنان پررنگ باقي بماند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 4 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن