واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: گزارش ايسكانيوز از همايش «سينماي ملي طرحي براي فردا»؛ خسرو دهقان:نگاه سينماي ملي به پشت سر و اتفاقات تاريخي است// سينماي ملي دستور العملي بوجود آوردني نيست
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: منتقد و نويسنده سينماي كشورمان گفت : ما نمي توانيم براي سينماي ملي دستور العملي بوجود آورديم نگاه سينماي ملي به فردا نيست ، بلكه به پشت سر و تاريخ هر ملتي است.
به گزارش روز سه شنبه خبرنگارسينمايي گروه فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، ششمين نشست با موضوع سينماي ملي بازيگر ملي از سري برنامه هاي همايش" سينماي ملي طرحي براي فردا" صبح امروز با حضور عليرضا خمسه بازيگر تواناي كشور، پروانه معصومي پيشكسوت درعرصه بازيگري ، خسرو دهقان و سعيد مستغاثي در موزه هنرهاي معاصر برگزار شد.
خسرو دهقان در ابتدا گفت: سينما محصول انديشه و تفكر است و برآيندش مهم است و اين برآيند مهم همان بازيگري است كه روي پرده سينما مي رود.
وي افزود: قومي به نام ايراني بايد وجود داشته و زندگي مي كرده و اتفاقاتي در گذشته دور افتاده و ما هر كدام تعريفي از اتفاقات ارائه مي دهيم و اين بوجود آورنده سينماي ملي ماست، يعني تاريخي كه سينماي ملي ما را مي سازد ونگاه سينماي ملي هرگز به آينده و فردا نيست.
دهقان گفت: بازيگر ملي بايد باور پذيري را در مخاطب ايجاد كند ،يعني مخاطب در لحظه ديدن فيلم فريب بازيگر را بخورد و بازيگري ،ملي است كه بتواند زندگي عادي را به تصوير بكشد و بازي كندو بازي او طوري باشد كه تماشاگر او را باور كند.
وي تاكيد كرد: در سينما ژانر قواعد نامشخص است يعني ميان دنياي فيلمسازان وكارگردانان با دنياي تماشاگران فاصله زيادي است. اما قوانين ژانر معمولا ثبت شده و مشخص است يعني معمولا بازيگران در ژانر مشخص خود كار كرده و معمولا خارج شدن از ژانرها و قالب هايشان نادر است.
اين منتقد سينما گفت: بازيگري نيز مانند مقوله هاي ديگر مكتب بندي دارد و مكاتب و انسان هاي متفاوت وجود دارد.
وي در پايان افزود: بازيگر ملي بايد در نهايت نشانگر بازتاب يك ملت بوده و بيان كننده همه جوانب يك ملت باشد.
اخبار مرتبط
• پروانه معصومي : من مخالف نقش هاي منفي براي يك بازيگر ملي نيستم
• عليرضا خمسه :بازيگر ملي نبايد محدود به يك سرزمين مشخص باشد
• نغمه ثميني : سينماي ما بضاعت ساخت اسطوره و قصه هاي كهن را ندارد
• مردادي كرماني : هويت ايراني، هويتي ماندگار و جاودانه است
• حميد دهقانپور:سينماي ملي فرهنگ يك قوم را به رخ همگان مي كشد
• نصرالله تابش:اخلاق و منش ايراني سينما را صاحب لايه هايي از انديشه مي كند
• جلال الدين كزازي: بگوييم سينماي ايراني ، نه سينماي ملي
• حسن هدايت:بخش هاي جذاب تاريخ است كه تبديل به فيلم مي شود
• ضياء الدين دري: بهترين نگاه، نگاه سينما به تاريخ است
• رسول صدرعاملي: مديريت فرهنگي بايد به سينماگر اجازه خلاقيت دهد// مشكل بزرگ سينما نبود يك قانون مدون است
• ابراهيم فياض: سينماي ايراني فراتر از مرزهاست//حكومت تعيين كننده مرزها در سينما است
سه شنبه 3 دي 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]