تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819677894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير آموزش و پرورش : رشته هاي نظري از دوره متوسطه حذف مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: معاون وزير آموزش و پرورش : رشته هاي نظري از دوره متوسطه حذف مي شوند
معاون آموزش نوآوري وزير آموزش و پرورش از امكان حذف رشته هاي نظري از دوره متوسطه خبر داد و گفت : در نظر داريم رشته هاي نظري را از دوره متوسطه حذف كنيم و گرايشهاي اين دوره را بر اساس نياز دانشگاه ها تنظيم كنيم .
به گزارش خبرگزاري مهر عباس رهي روز گذشته در گردهمايي معاونان آموزش و نوآوري استانهاي سراسر كشور با بيان اينكه رشته علوم انساني كه هم اكنون در مدارس داريم در حقيقت ضد علوم انساني است افزود : افرادي كه باعث شده اند تا در دوره متوسطه شاهد حضور افراد كم توانتر در رشته هاي نظري باشيم در حقيقت ضد اين رشته عمل كرده اند.
وي در ادامه با تاكيد بر اينكه بايد آموزش دوره ابتدايي را جدي گرفت تصريح كرد : امروز فرزندان ما به شدت تحت تاثير اينترنت ماهواره گروه همسالان و زد و بندهاي خودماني در گروه هاي نوجوان و جوان قرار دارند و اين در حالي است كه هنوز برخي تصور مي كنند كه ما تنها در دوره متوسطه مي توانيم از اين حوزه هاي تاثيرگذار پيشگيري كنيم كه در حقيقت اين تفكر اشتباه است .
رهي ادامه داد : اين موضوع در حالي اتفاق مي افتد كه انسانها هر چه سنشان بالاتر مي رود و تاثيرگذاري بر روي آنها سخت تر مي شود و بنابراين تاثيرگذاريها بر روي افراد بايد حتما از همان دوران ابتدايي آغاز شود.
معاون وزير آموزش و پرورش اين ديدگاه كه دوره ابتدايي از لحاظ تربيتي مهم نيست را نگاهي معيوب و ابتر دانست و اظهار داشت : ما افراد زيادي را به رشته هايي مي فرستيم كه آينده آنها براي ما مقبول نيست . بنابراين غالب دانش آموزان بايد در رشته هاي فني و حرفه اي ساماندهي شوند.
وي با طرح اين پرسش كه اين چه كاري است كه هر كس نمره پايين گرفت را به رشته علوم انساني بفرستيم افزود : اكثر مسئولان ارشد كشور در اين رشته تحصيل كرده اند و با توجه به محتواي اين رشته بايد عده اي از نخبگان را براي تحصيل به علوم انساني بفرستيم و مابقي را راهي رشته هاي فني و حرفه اي كنيم .
رهي سهم فني و حرفه اي در نظام فعلي آموزش متوسطه را 30 و سهم رشته هاي نظري را در اين نظام 70 درصد اعلام كرد و گفت : اين هرم بايد معكوس شود و رويكرد آموزش و پرورش كمرنگ كردن رشته هاي نظري و اساس حذف اين رشته ها در مقطع متوسطه است كه البته اين موضوع نياز به تصويب مجلس يا شوراهاي عالي انقلاب فرهنگي و آموزش و پرورش دارد.
وي يكي از راهكارهاي تحقق توسعه فني و حرفه اي را تامين بازار كار براي دانش آموزان در كنار برخورداري از حقوق مكفي و در عين حال حفظ شخصيت و دوري از ايجاد حقارت براي آنها خواند و عنوان كرد : بايد زمينه اي فراهم شود كه اين دانش آموزان بتوانند در حين اشتغال ادامه تحصيل دهند.
معاون آموزش و نوآوري وزير آموزش و پرورش همچنين متخصص كردن معلمان را راهكاري ديگر در اين زمينه دانست و افزود : تعداد قابل ملاحظه اي از معلمان ما متخصص نيستند و كسي كه شغلش به رشته تحصيلي اش ربطي ندارد غير مرتبط نيز تدريس كرده و در اين موضوع سهل انگاري مي كند و حتي خود را در بين همكارانش زيادي مي داند و در عين حال كه در گروههاي آموزشي نيز احساس حقارت مي كند.
وي يكي از راهكارهاي مواجهه با اين امر را استخدام معلمان ذكر كرد و گفت : هم اكنون امكان اين امر وجود ندارد و به همين دليل بايد به ارتقاي تحصيلي معلمان از طرق ارتقا با اخذ مدرك يا ارتقا با آموزش ضمن خدمت انديشيد.
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن