تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818889082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه هاي نشر مرواريد وارد بازار كتاب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تازه هاي نشر مرواريد وارد بازار كتاب شد
" ازدواج موفق " ترجمه فرانك باجلان، رمان مجموعه داستاني" اشتياق" ترجمه آذر عالي پور ، " ، كتاب "فردوسي ، سنت و نوآوري در حماسه سرايي" نوشته محمود عباديان و " كارت پستال " اثر روح انگيز شريفيان، تازه هاي نشر مرواريد به تازگي وارد بازار كتاب شده است.


كتاب " ازدواج موفق" نوشته دكتر " رابين اسميت " و ترجمه "فرانك باجلان " در 12 فصل منتشر شده است.
اسميتدر اين اثر، راهكارهاي عملي براي دست يابي به ازدواجي سالم ، مستحكم ، شاد و رضايتبخش ارايه مي كند. اين كتاب براي افرادي كه قصد ازدواج دارند و يا به تازگي ازدواج كرده اند و يا حتي آنهايي كه سالها از ازدواجشان مي گذرد ، بسيار مفيد و مناسب است.
اسميت در اين كتاب ،به بررسي نيازهاي گفته نشده، ‌پرسش هاي پرسيده نشده، انتظارات غير متعارف و نامعقول و تفكرات پنهاني مي پردازد كه در زير ظاهر ازدواج موفق مي مانند و بعدها عامل جنگ قدرت، رنج ها و نااميدي ها در ازدواج مي شوند و به ويژه در باره اهميت ازدواج با چشمان باز بسيار بحث كرده است .
اين كتاب در250 صفحه و در تيراژ 1100 جلد به تازگي از سوي انتشارات مرواريد منتشر و به بازار كتاب عرضه شده است .
****
مجموعه داستاني " اشتياق " شامل داستانهاي كوتاه بوده كه توسط "آذر عالي پور" گرداوري و ترجمه شده است .
داستانهاي اين مجموعه، به استثناي يكي از آنها، از دو مجموعه " بهترين داستانهاي كوتاه آمريكايي سال 2005" انتخاب شده اند.
مجموعه سالانه "بهترين داستانهاي آمريكايي " كه از سال 1915 در امريكا مننتشر مي شود، ‌مجموعه اي است از بهترين نوشته ها در زمينه ادبيات داستاني و غير داستاني كه عمدتا در معتبرترين نشريات ادبي آمريكا و كانادا منتشر مي شوند.
نويسنده در بخش پيش گفتار اين كتاب آورده است: انتخاب داستان ها براي خواننده ايراني، به دليل تفاوت هاي فرهنگي و دشواري ارتباط با اثر ، كار چندان ساده اي نبود بنابراين معيار گزينش اين داستان ها ، سليقه خواننده ايراني بوده است.
اين مجموعه شامل 9 داستان و در 280 صفحه در تيراژ 1650 جلد منتشر شده است.
****
كتاب "فردوسي، سنت و نوآوري در حماسه سرايي" نوشته محمود عباديان، شامل مباحثي از ادبيات تطبيقي مي باشد كه در سه بخش اصلي منتشر شده است.
حماسه ؛ كهن ترين اثر مدون تمدن هاي باستان جامعه بشر است كه در اين كتاب سه حماسه بزرگ جهاني : گيلگمش سومري - آشوري، ايلياد يوناني و شاهنامه فردوسي بررسي تطبيقي شده است و ضمن توجه به تشابه و تفاوت اين سه اثر، ارزش هاي اجتماعي، ادبي و زيباشناختي آنها نيز نشان داده شده است.
اين بررسي در عين حال به روند گذر حماسه يا حماسه سرايي از حالت صرفا اساطيري ( گيلگمش ) به پهلواني، اساطيري ( ايلياد) و به شاهنامه كه تبلور تركيب عناصر اساطيري، پهلواني و تاريخي است، اشاره دارد.
مولف در بخش يادداشت اين كتاب آورده است: اين نوشتار، ‌به عنوان زمينه اي براي كار پژوهشي پژوهندگان ادبيات فارسي در باره حماسه، با توجه عمده به شاهنامه فردوسي نوشته شده است.
در اين نوشته، پاره اي از مسايل اساسي پيدايي حماسه و سنت حماسه سرايي با توجه به باستاني ترين حماسه ها به ميان آورده شده است پس برخي جنبه ها و ويژگي هاي منحصر به فرد شاهنامه فردوسي با عطف به سنت حماسه سرايي با توجه به باستاني ترين حماسه ها نيز نشان داده شده است .
اين كتاب، در 324 صفحه و در تيراژ 1650 جلد در دسترس علاقه مندان و پژوهندگان ادبيات فارسي (حماسه ) قرار گرفته است.
****
رمان " كارت پستال " اثر روح انگيز شريفيان، نيز از جمله تازه هاي نشر مرواريد است كه در 265 صفحه و در تيراژ 1650 جلد به تازگي وارد بازار كتاب شده است .
در بخشي از اين كتاب مي خوانيم : " به حياط ، چمن ها و پرچين ها سرسبز و شاداب دور حياط نگاهي انداخت . دلش مي خواست آن جا را با با دل سير تماشا كند . دلش مي خواست به قضاوت زندگي اش بنشيند. به قضاوت عمري كه در آن خانه و سالهايي كه در آن كاروان گذرانده بود. از خودش مي پرسيد آيا يك نيمه روز براي زندگي كافي است ؟ مگر در يك چشم به هم زدن مي توان همه آنچه را كه از سر گذرانده بود، مجسم كند و به يادآورد ؟ روزي كسي گفته بود: همه زندگي ام را مي توانم در نيم ساعت برايت تعريف كنم .
كتاب هاي " چه كسي باور مي كند رستم ؟" ( برنده جايزه بنياد گلشيري )، "روزي كه هزار بار عاشق شدم " و " بچه چرا اين قدر نق مي زني ؟ " از جمله آثار "روح انگيز شريفيان" نويسنده اين اثر است.
 شنبه 30 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 375]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن