تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820149934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازيگر نامزد اسكار و مدرس بازيگري درگذشت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بازيگر نامزد اسكار و مدرس بازيگري درگذشت
نينا فوك بازيگر متولد هلند كه در فيلم‌ها، نمايش‌ها و تلويزيون اغلب به نقش زنان حسابگر ظاهر مي‌شد و سال‌ها مدرس رشته بازيگري بود، در 84 سالگي درگذشت.

به گزارش خبرنگار مهر، اسوشيتدپرس اعلام كرد فوك روز جمعه بر اثر بيماري ميلوديسپلازي ناشي از اختلالات خوني در مركز پزشكي دانشگاه كالفرنياي جنوبي UCLA درگذشت. حال او هفته پيش هنگام تدريس در دانشكده هنرهاي سينمايي اين دانشگاه رو به وخامت گذاشت.

فوك براي 40 سال در دانشكده هنرهاي سينمايي UCLA تدريس مي‌كرد. او متولد 1924 در ليدن هلند و دختر درك فوك آهنگساز و رهبر اركستر بود. فوك در منهتن بزرگ شد و پيش از تحصيل در آكادمي هنرهاي دراماتيك آمريكا در نيويورك، مدتي نوازنده پيانو و نقاش بود.

فوك پس از حضور در چند نمايش به هاليوود رفت و با استوديو كلمبيا پيكچرز قرارداد بست. او سال 1943 با فيلم Wagon Wheels West وارد دنياي سينما شد. هر چند فوك هيچگاه به جايگاه يك ستاره سينما نرسيد، اما بازيگر محترم نقش‌هاي مكمل بود و بيشتر به نقش زنان حسابگر، ثروتمند و اهل تباني ظاهر مي‌شد.

او سال 1955 براي فيلم "گروه اجرايي" به كارگرداني رابرت وايز نامزد اسكار شد. از ديگر فيلم‌هاي مطرح فوك مي‌توان به "آهنگ فراموش‌نشدني" 1945، "جاني اوكلاك" 1947، "يك آمريكايي در پاريس" 1951، "ده فرمان" 1956، "اسپارتاكوس" 1959 و "ثروتمند و مشهور" 1981 اشاره كرد.

او در عين حال مدتي به عنوان دستيار كارگردان با فيلمسازاني چون جرج استيونس، ران وودوارد و رندال كلايزر كار كرد، اما در نهايت اين كار را رها كرد و به تدريس بازيگري مشغول شد.
 سه شنبه 19 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن