تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820604440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي وزارت امور خارجه ايران: بايد ببينيم واقعيت ميز و واقعيت اداري چگونه به اوباما حكم مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: سخنگوي وزارت امور خارجه ايران: بايد ببينيم واقعيت ميز و واقعيت اداري چگونه به اوباما حكم مي كند
خبرگزاري آريا- قشقاوي درباره اظهارات ديشب اوباما كه رابطه و مذاكره با ايران را به توقف غني سازي مشروط كرده بود، با بيان اينكه بناست اوباما از 21 ژانويه در رأس كار بيايد به واقعيت ميز و واقعيت اداري اشاره كرد و افزود: بعد از 21 ژانويه بايد ببينيم واقعيت ميز و واقعيت اداري چگونه به ايشان حكم مي كند كه موضع بگيرد.

به گزارش خبرگزاري آريا، حسن قشقاوي سخنگوي وزارت امور خارجه ايران روز دوشنبه (18/9/1387) در نشست هفتگي با خبرنگاران داخلي وخارجي ضمن تبريك روز عرفه و عيد قربان، به پيام ارزشمند مقام معظم رهبري به مناسبت كنگره عظيم اسلامي حج و تاكيد ايشان بر ضرورت تلاش براي بالندگي تمدن اسلامي در چارچوب اخلاص و نزديكي بيشتر به خدا اشاره كرد.

در ادامه يكي از خبرنگاران به اظهارات خاوير سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا مبني بر اينكه ايران فعلاً نيازي به دستيابي به چرخه كامل سوخت هسته اي ندارد، اشاره كرد و نظر آقاي قشقاوي را در اين باره پرسيد كه وي گفت: انتظار طبيعي از همه شخصيت هاي سياسي همواره اين است كه چارچوب هاي قواعد بين المللي را مورد توجه و عنايت قرار دهند.

وي با بيان اينكه در چارچوب قواعد شناخته شده بين المللي ، فعاليت صلح آميز هسته اي ايران، روشن است، افزود: همه اين فعاليت ها در چارچوب معاهده NPT است و در همان معاهده كه بايد مورد توجه و احترام همه باشد، هيچ نكته اي در خصوص منع كشورهاي عضو از دستيابي به فناوري غني سازي نيامده است بلكه بر طبق ماده چهار اين معاهده، از كشورهاي دارنده درخواست و دعوت شده كه در اين چارچوب، كشورهاي عضو را كمك كرده و مساعدت لازم فني را به آنها بدهند تا بتوانند به حقوق صلح آميز خود دست يابند.

سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به عضويت ايران در معاهده NPT، اظهار داشت: فعاليت هاي ايران تحت نظارت بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دارد.

وي ادامه داد: اينكه كشوري بخواهد يا اين توان را داشته باشد كه از فناوري استفاده كرده و انواع نيروگاه بادي، آبي و هسته اي را ايجاد كند به توانمندي هاي ملي كشورها بازمي گردد و اينها تصميم هاي ملي است كه در چارچوب مصالح ملي و با تشخيص مسئولين كشور، اتخاذ مي شود و البته مهم اين است كه خلاف قواعد شناخته شده بين المللي نباشد.

آقاي قشقاوي با تاكيد بر اينكه هيچ انحرافي در فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران صورت نگرفته و جاي هيچ گونه نگراني وجود ندارد، به نيروگاه هسته اي بوشهر اشاره و خاطرنشان كرد: بخش هايي از سوخت نيروگاه را تحويل گرفته ايم.

سخنگوي وزارت خارجه اضافه كرد: در هيچ جاي قواعد بين المللي نيست كه اگر در چارچوبي با كشوري مثل روسيه بخواهيم همكاري كنيم، نبايد خودمان تلاش كنيم.

وي با بيان اينكه دنياي تلاش و فعاليت براي ارتقاء توان ملي است، افزود: راهبردي كه ما انتخاب كرديم اين است كه همكاري گسترده بين المللي داريم و علاوه بر آن به همكاري با روسيه در نيروگاه بوشهر ادامه مي دهيم و ممانعتي هم ايجاد نشده است.

از آن سو هم تلاش است توان ملي بالا برده شود و اينها با قواعد بين المللي منافاتي ندارد.

به گفته سخنگوي وزارت خارجه ممكن است كشوري از خارج خودرو وارد كند و در عين حال تلاش كند خودروي ملي خود را رشد دهد و اينها با هم منافاتي ندارد.

وي دنيا را دنياي تعامل خواند و افزود: راهبرد جمهوري اسلامي تعامل گسترده با جامعه بين المللي است، مسيري كه از آغاز انقلاب تاكنون طي كرديم.

در عين حال بر مباني، خودكفايي استقلال و باور ملي خود تكيه كامل داريم.

همان خبرنگار به اخبار مطرح شده مبني بر تهديد ديپلمات هاي ايران در زاگرب از سوي رژيم صهيونيستي به دليل نمايش كتاب ضد صهيونيستي در نمايشگاه كرواسي، اشاره كرد كه آقاي قشقاوي اين مورد را رد كرد و گفت: چنين چيزي نبوده و مشكل خاصي براي ديپلمات هاي ما در كرواسي پيش نيامده است و آنها فعاليت خود را دارند.

وي با بيان اينكه همه بايد به آزادي بيان احترام بگذارند، افزود: كتاب هاي مختلفي از بخش هاي خصوصي و دولتي جمهوري اسلامي ايران در آن نمايشگاه عرضه شد و نمايشگاه بسيار خوبي بود و كتابي كه بيان كرديد جز كتاب هايي بود كه روز اول تمام شد و خريداري كردند.

مردم كروات استقبال بسيار خوبي از غرفه ايران به عمل آوردند.

به گفته سخنگوي وزارت خارجه چاره اي جز احترام و استقبال از آراء و ديدگاه هاي مختلف به ويژه زماني كه حوزه قضاوت هاي تاريخي پيش مي آيد، نيست.

آقاي قشقاوي جمهوري اسلامي ايران را پيشتاز آزادي بيان و استقبال از ديدگاه هاي مختلف بيان كرد و افزود: بقيه بايد ديدگاه هاي مختلف را تحمل كنند.

هر چه در غرب آزادي بيان گسترده شود، مورد استقبال ماست.

تلاش كنند كنترل ها كمتر شود و از ديدگاه هاي مختلف چه باب ميل باشد و چه نباشد استفاده كنند.

همه بايد تمرين كنند كه به آزادي بيان احترام بگذارند.

يكي از خبرنگاران با بيان اينكه رايزني هاي دستگاه ديپلماسي كشور با مقامات پاكستان در آزادي گروگان هاي سراوان به نتيجه نرسيد و اين گروگان ها توسط گروه تروريستي جندالله به شهادت رسيدند، به گلايه روز گذشته نماينده زاهدان از دستگاه ديپلماسي اشاره كرد.

سخنگوي وزارت خارجه در اين باره با اشاره به بيش از 3 هزار شهيد و بيش از 13 هزار مجروح ايراني در راه مبارزه با اشرار و مواد مخدر، بر اهتمام سه كشور افغانستان، پاكستان و ايران براي مقابله با افزايش كشت مواد مخدر، ناامني و شرارت تاكيد كرد و افزود: بايد تلاش گسترده اي صورت گيرد كه فضا، مكان و زمان براي تروريست ها، اشرار و عوامل مواد مخدر براي ايجاد شرارت، قتل، آدم كشي و خونريزي ناامن شود.

آقاي قشقاوي با بيان اينكه كشورهاي اشغالگر در چارچوب حمايت هاي رسانه اي به وضوح از گروهك هاي تروريستي و شرور، حمايت مستقيم رسانه اي از جمله انجام مصاحبه و ،،، به عمل آورده اند، به مصوبه كنگره آمريكا براي حمايت هاي رسانه اي از گروه هاي تروريستي اشاره كرد.

وي به عدم مقابله لازم از ناحيه اشغالگران و برخلاف تعهدات بين المللي آنها اشاره كرد و گفت: آنها همچنين اين بدعت را گذاشتند كه تروريسم خوب و بد داريم.

آقاي قشقاوي با تاكيد بر اينكه ما تروريسم خوب و بد نداريم، به حمايت هاي مكرر مراكز بين المللي مبارزه با مواد مخدر از ايران و استقبال از مبارزه ايران با شرارت اشاره كرد و افزود: هر سرباز و نيروي انتظامي ما كه در خط مقدم مقابله با شرارت ها و تروريسم و مواد مخدر است جهان بشريت و همه جوانان جهان را نمايندگي مي كند كه با پديده شوم مواد مخدر و تروريسم مقابله كنند.

سخنگوي وزارت خارجه از جامعه جهاني خواست تا تقسيم بندي تروريسم، به خوب و بد را كنار بگذارد و بر مشاركت دسته جمعي براي مقابله با اشرار و تروريسم تاكيد كرد.

وي با بيان اينكه ما تمام ظرفيت ديپلماسي را در عالي ترين سطح به كار گرفتيم، افزود: در ديدار آقايان احمدي نژاد و زرداري در نيويورك و همچنين گفت وگوهاي وزراي خارجه ايران و پاكستان هم راجع به اين موضوع و هم در مورد عطارزاده ديپلمات ايراني ربوده شده در پيشاور گفت وگو شد و اين تعامل و گفت وگو وجود داشته است.

سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به گفت وگوهاي آقاي آخوندزاده معاون آسياي وزارت خارجه درباره عطارزاده با مقامات پاكستاني از جمله زرداري در سفر اخيرش به پاكستان، ابراز اميدواري كرد اين رايزني ها تا رفع اين مشكلات و امن شدن مرزها ادامه يابد.

وي با اشاره به سفر آتي رييس جمهور پاكستان به ايران، از سفر مقامات ذيربط پاكستاني به ايران در آينده نزديك خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه در چارچوب گفت وگوها، تلاش ها ادامه يابد.

آقاي قشقاوي كار ديپلماتيك را مذاكره، ارسال يادداشت رسمي و رايزني دانست و با بيان اينكه آنچه وظيفه صنفي و سازماني دستگاه ديپلماسي بود اعم از تعامل، گفت وگو، احضار، ارسال يادداشت، رايزني و ،،، به خوبي انجام شد، تصريح كرد: دستگاه ديپلماسي كشور هيچ گونه قصوري در دفاع از حقوق شهروندانش نداشته است.

وي تاكيد كرد: مبارزه با تروريسم، مبارزه دسته جمعي جهاني را مي طلبد و همه نهادهاي جهان اعم از بين المللي و داخلي بايد كاملا در اين زمينه منسجم باشند.

خبرنگاري در ادامه نشست هفتگي سخنگوي وزارت خارجه به تلاش اتحاديه اروپا براي خارج كردن نام گروهك تروريستي منافقين از ليست گروه هاي تروريستي اشاره كرد و نظر آقاي قشقاوي را در اين زمينه جويا شد كه وي در اين باره گفت: ما مصادف بوديم با يك راي كاملاً سياسي و فاقد مباني حقوقي توسط دادگاه لوكزامبورگ كه در آستانه تصميم دوره اي اتحاديه اروپا براي ابقاي نام تروريستي گروهك تروريستي منافقين بود.

سخنگوي وزارت خارجه همچنين از اقدام كانادا در ابقاي نام گروهك تروريستي در فهرست گروه هاي تروريستي استقبال كرد.

وي با اشاره به سابقه روشن و واضح عملكرد شرارت اين گروه در ايران، عراق و جاهاي ديگر، افزود: همانگونه كه افكار عمومي جهان از محاكمه مقتدي معنوي، فكري و عملياتي منافقين، يعني صدام، استقبال كردند، همچنان دنيا از محاكمه عوامل صدام يعني منافقين كه با اذن، پول ايشان و راهنمايي ها و اقتداي فكري به صدام شرارت هاي زيادي در عراق و قبل از آن در ايران انجام دادند، استقبال مي كنند.

آقاي قشقاوي با ذكر اين نكته كه هيچ چيزي از ماهيت شناخته شده اين گروهك تروريستي كاسته نشده، خاطرنشان كرد: همه سوابق و مدارك مستند ارائه شده است.

وي با بيان اينكه در تاريخ دادگاه لوكزامبورگ سابقه نداشته كه يك روز بعد از استماع دادگاه، راي داده شود، راي داده شده را شتابزده خواند و افزود: خيلي از تحليل ها اين بود كه اين دادگاه سياسي برخورد كرده است.

سخنگوي وزارت خارجه با ذكر اين نكته كه فرقه گرايي، مانيفست كاري و ايدئولوژي اين گروه به همان صورت سابق است، اظهار داشت: هيچ تغييري در ماهيت اين گروهك ايجاد نشده است.

جامعه جهاني همان طور كه با مقتداي فكري و معنوي آنها يعني صدام برخورد كرد، با اينها نيز مثل همه تروريست ها برخورد كند.

وي ادامه داد: اگر مي خواهيم جهان امن و از تروريسم خالي باشد هيچ راهي جز برخورد يكپارچه، جدي و قوي با تروريسم نيست.

برخورد گزينشي زمينه سوء استفاده تروريست ها را فراهم مي كند.

سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه جامعه جهاني شاهد حادثه هاي شوم انفجارات در شهرها بود، تصريح كرد: راه مقابله، برخورد غيرگزينشي، يكپارچه و جدي با همه اشكال تروريسم و تروريست هاست.

آقاي قشقاوي درباره اظهارات ديشب اوباما كه رابطه و مذاكره با ايران را به توقف غني سازي مشروط كرده بود، با بيان اينكه بناست اوباما از 21 ژانويه در رأس كار بيايد به واقعيت ميز و واقعيت اداري اشاره كرد و افزود: بعد از 21 ژانويه بايد ببينيم واقعيت ميز و واقعيت اداري چگونه به ايشان حكم مي كند كه موضع بگيرد.

وي با تاكيد بر اينكه ثابت شده بحث چماق و هويج فايده ندارد و سياست قابل قبولي نيست و شكست خورده است، اظهار داشت: زماني گفته مي شود `تغيير` و `ما مي توانيم` انتظار از اين سياست اين است كه تقابل سلف ايشان يعني بوش به راهبرد تعامل با ايران تبديل شود.

سخنگوي وزارت خارجه ادامه داد: انتظار براي دو نوع آمادگي وجود دارد يك نوع آمادگي از سوي ايران و يك نوع آمادگي از سوي غرب.

آمادگي از سوي غرب اين است كه آماده باشند حقوق هسته اي ما را طبق قواعد بين المللي به رسميت بشناسند و ما هم قطعاً آمادگي داريم اگر نگراني هاي احتمالي وجود دارد در چارچوب سازوكارهاي بين المللي برطرف كنيم.

به گفته وي اين مي شود راهكار تعاملي در مقابل راهكار تقابلي گذشته.

آقاي قشقاوي افزود: سياست تغيير اين است كه راهكار تقابلي كه هويج و چماق بود به راهكار تعامل تبديل شود.

وي با اشاره به تاكيدات البرادعي مبني بر اينكه انحرافي در برنامه هسته اي ايران وجود ندارد و در چارچوب سازوكارهاي بين المللي است، افزود: آنها بايد واقعيت ايران هسته اي را بپذيرند.

تحريم و تهديد موثر نبود و توجه به سياست هاي قبلي، ارتجاع است و بازگشت به ارتجاع هم مفيد نيست.

بايد به ترقي و توسعه فكر كرد و راهكار جديدي را پيش رو قرار داد.

يكي ازخبرنگاران به اوضاع كنوني در غزه و سكوت مجامع بين المللي و اقدامات ايران در اين زمينه اشاره كرد كه سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به پيام ديروز مقام معظم رهبري به مناسبت كنگره حج، غزه را يك تراژدي انساني خواند و گفت: يك انسان با عاطفه انساني هرگز حتي نمي تواند ديدن اين فيلم ها را تحمل كند.

منظره رقت بار كودكاني كه در حسرت خوردن شير و قوت لايموت گريه مي كنند.

وي با اشاره به اوضاع كنوني در غزه، افزود: اگر انصافاً جهان بشريت طرفدار كودك است حتي اگر در طرفداري از زن ادعاي فمينيسم را دارند همين جا، جايگاهش است.

آقاي قشقاوي اضافه كرد: سكوت در اين حوزه (غزه) به معني عقب نشيني از فعاليت هاست.

سخنگوي وزارت خارجه بار ديگر اوضاع كنوني در غزه را تراژدي انساني و عرصه رقت باري خواند و به گفت وگوي تلفني آقاي احمدي نژاد و امير قطر و تاكيد آنها بر اينكه بايد راهكاري انديشيده شود، اشاره كرد.

وي همچنين با اشاره به جلسه ديشب كميسيون امنيت ملي با وزير خارجه و شوراي معاونين وزير، گفت: رييس كميسيون گزارش خوبي از اقدامات مجلس شوراي اسلامي ارائه داد و اينكه تعامل و همكاري با همه مجالس اسلامي صورت گيرد.

آقاي قشقاوي بر تلاش براي رفع محاصره غزه و شنيدن فرياد مظلومانه كودكان، زنان و بي گناهان در اين زمينه تاكيد كرد و افزود: حوزه غزه نقطه اوج و اولويت فعاليت حقوق بشري جهاني است و هر فعال حقوق بشري در اين خصوص فعال نباشد، فعال حقوق بشري نخواهد بود.

به گفته وي حوزه غزه است كه ميزان صداقت فعالين حقوق بشري در حمايت از آزادي بيان و حقوق زنان و كودكان را نشان مي دهد.

سخنگوي وزارت خارجه خاطرنشان كرد: ما منتظر فعالان حقوق بشري هستيم.

آقاي حسن قشقاوي در ادامه نشست هفتگي با خبرنگاران در پاسخ به پرسشي در خصوص حضور ايران در نشست موسسه بين المللي مطالعات استراتژيك در منامه كه قرار است از روز جمعه آغاز شود، با بيان اينكه احتمالاً از ايران شركت مي كنند، افزود: نحوه و سطح مشاركت در دست بررسي است.

يكي ديگر از خبرنگاران باز به اظهارات ديشب اوباما در مورد مذاكره با ايران و منوط كردن آن به تعليق غني سازي اشاره كرد كه آقاي قشقاوي بار ديگر تاكيد كرد: اگر بحث `تغيير` و `ما مي توانيم` است، ايشان بايد بتواند سياست قبلي را تغيير دهد.

سخنگوي وزارت خارجه ادامه داد: انتظار جامعه جهاني از اوباما، انتظار تغيير است.

چماق و هويج قديمي و ارتجاعي است و بايد سياست هاي جديدي را انتظار داشت.

وي در پاسخ به پرسش ديگري در همين زمينه بار ديگر بر عدم تعليق غني سازي از سوي ايران تاكيد كرد.

يكي از خبرنگاران با اشاره به اظهارات سولانا مبني بر اينكه غربي ها پشت پرده تاخير سوخت نيروگاه بوشهر بودند، در مورد اينكه آيا غرب شريك قابل اعتمادي براي ايران است، سوال كرد كه وي پاسخ داد: چندين سال قرار است كميته تضمين براي ارائه و عرضه سوخت را تشكيل دهند كه تاكنون موفق نشده اند و علي رغم برگزاري چندين جلسه در سطح مجامع بين المللي، نتوانسته اند به مكانيسم روشني برسند كه موضوع عرضه سوخت را تضمين دهند.

سخنگوي وزارت خارجه ادامه داد: زماني كه جامعه بين المللي نتوانسته در اين زمينه به مكانيسمي برسد چطور از ايران انتظار دارند كه آن را بپذيرد.

آقاي قشقاوي در ادامه به تحريم ها در زمينه صدور قطعات يدكي هواپيماهاي مسافربري اشاره كرد و با بيان اينكه كمپين هفتاد و پنج ميليون امضاء در حال شكل گيري است، افزود: در مورد هواپيماي مسافربري كه كاملاً انساني و صد در صد حقوق بشري است اين تضمين را به ما ندادند و نتوانستند به مكانيسمي برسند.

وي با بيان اينكه علي رغم اين تحريم ها هنوز در مرحله بالاي امنيت پرواز قرار داريم، گفت: اگر كسي داعيه فمينيسم دارد بايد به زناني كه در هواپيما هستند رحم كند و اگر كسي داعيه حمايت از يونيسف را دارد به كودكان رحم كند.

سخنگوي وزارت خارجه حق را دادني ندانست بلكه گرفتني دانست و گفت: نياز به پايمردي است و حتي اگر نياز باشد هزينه هايي را در پي دارد ولي بايد تلاش شود تا حد مقدور با هزينه هاي كم دستاوردهاي زيادي به نفع منافع ملي كسب كرد.

خبرنگاري از آقاي قشقاوي درباره پيمان عراق و انگليس سوال كرد كه وي اين پيمان را مشابه پيمان امنيتي عراق و آمريكا ندانست و اين خبر را تاييد نكرد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره سفر عده اي از خبرنگاران ايراني به بروكسل و ديدار با سولانا، اظهار داشت: اين اعزام با نظارت و همكاري وزارت خارجه و هماهنگي با اداره اطلاعات و مطبوعات صورت گرفته است.

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوالي در مورد اظهارات اخير البرادعي مبني بر اينكه در مساله هسته اي ايران يك اينچ هم پيشرفت نداشته ايم، گفت: چگونه ممكن است پيشرفتي حاصل نشده باشد، تمام تلاش ها براي مذاكرات و تدوين و اجراي مداليته و گزارش هاي شخص البرادعي نشان مي دهد كه در موضوع هسته اي ايران بسيار پيشرفت حاصل شده است.

وي با بيان اينكه همه آنچه عرضه شد حل و فصل شد، گفت: همه بحث ها بر سر مطالعات ادعايي است، اولاً اينكه در اين خصوص البرادعي گفت كه ما اصل سند را به ايران ارائه نداده ايم و به ما هم گفته شد كه آمريكا، كشور مدعي، به خود آژانس هم اين اسناد را نداده است.

آقاي قشقاوي طرح اين موضوعات را در راستاي كارهاي رواني عليه ايران عنوان كرد و اظهار داشت: اين پيشرفت است كه براي پانزدهمين بار آژانس مي گويد كه هيچ انحرافي در فعاليت هاي هسته اي ايران به سمت نظامي نيست و همه موارد توليدي تحت نظارت آژانس است.

يكي از خبرنگاران با بيان اينكه اگر قرار نباشد اوباما در سياست هايش تغيير دهد، موضع ايران چه خواهد بود؟

كه وي پاسخ داد: اجازه دهيد ايشان مستقر شوند.

سخنگوي وزارت خارجه درباره بازگشت جنازه هاي سربازان نيروي انتظامي كه توسط گروه تروريستي جندالله به شهادت رسيده اند، گفت: نيروي انتظامي در اين زمينه اطلاع رساني مي كند.

آقاي قشقاوي درباره ديدار آينده معاونان جليلي و سولانا هم اظهار داشت: اگر چنين چيزي باشد دبيرخانه شورايعالي امنيت ملي اعلام مي كند.

وي ديدار هفته آتي آقاي جليلي دبير شورايعالي امنيت ملي با سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا را تاييد نكرد و درباره شركت آقاي جليلي در اجلاس بروكسل نيز گفت: آقاي جليلي در اين اجلاس شركت نمي كند و شركت ايشان از طريق ويدئو كنفرانس در دست بررسي است.

سخنگوي وزارت خارجه درباره اعترافات يكي از جنايتكاران عراقي در اعدام دسته جمعي سربازان ايراني، گفت: بحث هاي مختلف در مورد عراق از جمله تبادل شهدا، اسرا، خسارات، لايروبي اروند رود و بحث هاي ديگر در چارچوب مكانيسم ها، كماكان بين دو طرف در حال گفت وگو است.

وي با بيان اينكه ما شرايط فعلي عراق و وضعيت دولت فعلي اين كشور را مورد توجه قرار مي دهيم، يادآور شد: اين به آن معنا نيست كه از حقوق مسلم عقب نشيني صورت گيرد، ضمن اينكه همه بخش هاي ذيربط پيگير مطالبات و حقوق هستند اما درك واقع بينانه اي از شرايط فعلي و دولت عراق داريم.

آقاي قشقاوي افزود: اولويت فعلي ما احترام به حاكميت ملي عراق، توجه به ثبات در اين كشور، توسعه اقتصادي، بازسازي و حفظ امنيت و همبستگي ملي در درون عراق است.

وي در پايان گفت: بحث هايي كه در اين زمينه مطرح است، در چارچوب حقوقي، قانوني و با سازوكارهاي مناسب خود در دست پيگيري است
 دوشنبه 18 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن