تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819161500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهادت جواد الائمه تسليت باد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: شهادت جواد الائمه تسليت باد
آفتاب: شهرهاي مختلف ايران اسلامي ديشب و امروز در سالروز شهادت نهمين اختر آسمان تابناك امامت و ولايت امـام محمد تقي (ع) محزون و ماتم زده است.

به گزارش سرويس فرهنگ و انديشه آفتاب، آستان مـلائك پاسبان رضوي نيز به همين مناسبت سراسر ماتم و اندوه، ثامن الحجج حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) ميزبان دلسوختگاني است كه در مصيبت شهادت فـرزند بـزرگوارش «حضرت جـواد الائمه» به سوگ نشسته اند.

دلدادگان و عـاشقان اهل بيت عصمت و طهارت در گـوشه گـوشه حـرم ملكوتي رضوي مـاوا گرفته اند ، سرشك غم بر ديده هاشان جاري است و همنوا بـا كبوتران رضوي نـواي «رضـا رضا صاحب عزا» سر داده‌اند.

مراسم ذكر مصيبت و عزاداري «نهمين امـام همـام حضرت امـام محمـد تقي (ع)» امروز در صحن ها و رواق هـاي حرم مطهر رضوي بـرپاست و دلدادگان حضرتش درقالب هيئتهاي عزاداري بـا حضور در اين آيين معنوي عشق و ارادت خود را به خاندان نبوت ابراز مي كنند و اين غم بزرگ را به ساحت مقدس حضرت ولي عصر (عج ) تسليت مي‌گويند.

در شهر مقدس قم نيز خيابان ها، سردر مغازه ها ، تكايا ومساجد سياهپوش شده و دسته هاي وهيات هـاي مختلف سينه زني و زنجير زني با حضور در حرم مطهر كـريمه اهل بيت «حضرت فـاطمـه معصومه (س)» مصيبت شهادت ابن الرضا را به عمه سادات تسليت مي‌گويند .

همچنين مراسم عزاداري در تكايا ، مساجد و حسينيه‌هـا قم بـرپاست و مداحان و سخنرانان در اين مراسم به بيان ويژگي ها و مناقب آن امام همام مي‌پردازند.

همچنين مراسم عزاداري در امامزاده موسي مبرقع قم فـرزند بـلافصل «جواد الائمه» در حال برگزاري است و عـاشقان و شيفتگان اهل بيت عصمت و طهارت در غم شهادت آن امام همام سوگواري مي كنند.
 دوشنبه 18 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن