تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820533537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از نشست خبري جشنواره ميلاد سبز؛ از فردا؛ ششمين جشنواره تئاتر «ميلاد سبز» آغاز مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست خبري جشنواره ميلاد سبز؛ از فردا؛ ششمين جشنواره تئاتر «ميلاد سبز» آغاز مي‌شود
خبرگزاري فارس: با حضور 20 نمايش در بخش مسابقه و پنج نمايش در بخش جنبي، ششمين جشنواره تئاتر «ميلاد سبز» كار خود را از فردا آغاز مي‌كند.


به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، محمد دشت‌گلي، در نشست رسانه‌اي ششمين جشنواره تئاتر ميلاد سبز، با حضور سادات حسيني در بنياد فرهنگي روايت فتح، به تشريح برنامه‌هاي ششمين جشنواره تئاتر ميلاد سبز پرداخت.
دبير جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: اين جشنواره به همت شوراي سپاه محمد رسول الله (ص) برگزار مي‌شود.
سادات حسيني، معاون فرهنگي سپاه محمد رسول الله(ص) بيان داشت: شجره طيبه بسيج، يادگار امام راحل(ره) است كه قسمت فرهنگي آن يكي از عرصه‌هايي است كه بسيج در آن حضور فعال دارد.
وي ادامه داد: سپاه محمد رسول‌الله به منظور صدور فرهنگ بسيجي و احياي فرهنگ ديني در عرصه هنر اقدام به تشكيل شوراي عالي تئاتر در سطح تهران كرده است.از آن جا كه تئاتر هنري قابل توجه و تامل است با اين هدف فعاليت‌هاي تئاتر سپاه در شوراي عالي سپاه در بهار سال 86 راه اندازي شد كه متشكل از رئيس شورا، نائب رئيس، سه كميته آموزش، توليد و همايش جشنواره‌ها ، يك دبير، دبيرخانه و مديريت اداري مالي است.
وي يادآور شد: در اين شورا، اساسنامه مشخص و شرح وظايف مصوب شده و پيرو آن ابلاغ در نواحي 15 گانه تهران بزرگ شد. در تهران 15 ناحيه و مركز، 400 حوزه مقاومت و 8200 پايگاه مقاومتي شوراي عالي تخصصي تئاتر داريم.
وي اضافه كرد: در طول سال گذشته و همچنين تا سال جاري 45 جلسه شوراي عالي تئاتر در سطح تهران بزرگ داشتيم كه 20 جلسه آن در ناحيه شوراي عالي تئاتر ناحيه برگزار شد. اصلي‌ترين اقداماتي كه براي تئاتر بسيج در طول يكسال گذشته داشتيم، عبارت از شناسايي، ساماندهي و آموزش است، به گونه‌اي كه ما در چندين نوبت، در رشته‌هاي بازيگري، كارگرداني و نمايشنامه‌نويسي آموزش و كارگاه‌هاي آموزشي داشتيم.
وي در ادامه بيان داشت: در طول يك سال گذشته سه گردهمايي با تمام اعضا شوراي نواحي كه شامل70 نفر بودند، برگزار شد و 165 گروه تئاتر در سطح نواحي سپاه محمد رسول شناسايي كرديم كه در آينده بيشتر مي‌شود. يكي از اقدامات گروه‌هاي نمايشي برگزاري جشنواره‌هاي تئاتر است.
وي اظهار داشت: 89 گروه از اين 165 گروه اجراي نمايش داشتند در برنامه‌هاي آينده در نظر داريم، در يك برآيند 4 مرحله‌اي به توسعه كمي و كيفي تئاتر بپردازيم توسعه كمي در مرحله شناسايي آن انجام خواهد شد. در بعد كيفي كار تمركز خاصي بر بحث آموزش‌هاي مربوطه داريم. كارگاه‌هاي آموزشي، اردوه‌ها و جزوات آموزشي به وقوع خواهد پيوست و پس از آن كارآفريني و به كارگيري است.
وي در ادامه بيان داشت: سعي مي‌كنيم در جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر از يك يا دو گروه منتخب داشته باشيم و جشنواره عدالت و اميد هم در اسفند ماه برگزار مي‌شود كه براي هر دو جشنواره گروه‌هاي تئاتر بسيج حضور داشته باشند.
به گزارش فارس، دشت‌گلي كه دبيري دوره 4 و 5 و 6 تئاتر ميلاد سبز را بر عهده داشت، نيز گفت: تفاوتي كه اين جشنواره نسبت به سال هاي گذشته داشته، تغييراتي است كه آن را به صورت جشنواره جشنواره ها برگزار كنيم. اين امكان را در تمام نواحي برگزار كرده‌ايم كه تمام ناحيه به آن دسترسي داشته باشند. بعد از اعلام فراخوان 165 متن به دبيرخانه رسيد كه در مرحله اول 134 متن به مرحله بازخواني رسيد و بعد از بازخواني‌ها، 83 نمايش براي بازبيني انتخاب شد و در نهايت 20 نمايش در بخش مسابقه و 5 نمايش در بخش جنبي خواهيم داشت.
وي اظهار داشت:با رايزني قرار است كلاس‌هاي آموزشي در نواحي به صورت متمركز و غيرمتمركز ايجاد شود. همچنين آثار رسيده توسط شهره لرستاني، كريم اكبري و قاسم زارع داوري مي‌شود.
انتهاي پيام/ا
 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن