تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816029807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور خبر داد: اعزام و ساماندهي بيش از 27 هزار مبلغ ديني در دهه اول محرم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور خبر داد: اعزام و ساماندهي بيش از 27 هزار مبلغ ديني در دهه اول محرم
خبرگزاري دانشجويان ايران - اصفهان
سرويس: شهرستان‌ها

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور از اعزام و ساماندهي بيش از 27 هزار مبلغ ديني در دهه اول محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، حسين روحاني‌نژاد در گفت وگو با خبرنگاران در اصفهان گفت: سياست سازمان تبليغات اسلامي در سال 87 تمركززدايي بود كه در راستاي اين امر برنامه‌ريزي به سمت بومي سازي در دستور كار قرار گرفت و منجر به اجراي سفرهاي استاني به صورت گروهاي كاري شد.

وي افزود: سفر به استان اصفهان سيزدهمين سفر است كه اميدوارم بتوانيم با شناخت صحيح و منطقي در راستاي اخذ تصميمات، برنامه‌ريزي و به دنبال آن شفاف‌سازي وضعيت حوزه فرهنگ ديني استان اصفهان گام برداريم.

وي درخصوص عملكرد سفر به استان اصفهان اظهار كرد: در اين سفر با كارشناسان تبليغات اسلامي، زنان فعال در عرصه‌هاي فرهنگ ديني و مديران سازمان تبليغات اسلامي ملاقاتهايي داشته و در رابطه با ماموريتهاي اجرايي، جايگاه اجتماعي زنان، مسئله حجاب و همچنين آفت‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي بحث و گفت وگو شد.

روحاني‌نژاد خاطرنشان كرد: در ادامه اين سفر ملاقاتي را با استاندار استان اصفهان داشته و در اين ملاقات مرتضي بختياري گزارشي از عملكرد سازمان تبليغات اسلامي در حوزه فرهنگ ديني ارائه نمود.

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور در بخش ديگري از سخنان خود در رابطه با طرح هجرت گفت: اين طرح به صورت بلندمدت در مناطق روستايي استان اصفهان و با حضور280نفر روحاني به اجرا در آمده است و در اين سفر نيز نشستي با روحانيون در اين خصوص داشته كه باعث شد راهكارهاي مناسبي در جهت توسعه طرح استقرار بدست آيد.

وي افزود: فعاليت‌هاي سازمان تبليغات اسلامي عملكرد موفقي را در حوزه فرهنگ ديني داشته است، ولي تا رسيدن به نتيجه مورد نظر فاصله داريم.

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور بيان داشت : تاكنون حدود 10 هزار اثر ادبي از جمله شعر، مديحه، مقاله و متون ادبي به دبيرخانه اين كنگره ارسال شده است و هدف از برگزاري گنگره نيز فرهنگ‌سازي و محتوابخشي به مداحي‌هاست كه اين آثار در قالب كتاب چاپ و در اختيار مداحان قرار مي‌گيرد؛ تا بتوان با اجراي اين كار محتواي مداحي‌ها در سراسر كشور اصلاح شود.

وي تصريح كرد: كنگره شهر اهل بيت در سه استان سيستان و بلوچستان، كردستان و خراسان جنوبي برگزار مي‌شود كه شعراي اهل سنت سروده‌هاي خود را به دبيرخانه‌هاي ستاد ارائه داده‌اند و در ادامه نيز اين آثار چاپ و در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور در ادامه اظهار كرد: سازمان تبليغات اسلامي در 15 استان اقدام به برپايي نمايشگاه با عنوان مناسبتهاي مذهبي مي‌كند و كليه آثار فرهنگي اعم از كتاب، كتيبه، تابلو، كارهاي حجمي، پرچم، بيرق و اقلامي كه در عزاداري‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد را در معرض ديد عموم قرار مي‌دهد.

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور در خصوص ديگر برنامه‌هاي ارائه شده در نمايشگاه بيان كرد: برگزاري نشست‌هاي علمي و ادبي و امكان پاسخگويي به سوالات و همچنين شناسايي آثار متناسب با فرهنگ تشيع توسط هيئت مميزي و ارائه اين آثار به نمايشگاه را از ديگر برنامه‌هاي اين نمايشگاه عنوان كرد.

وي ادامه داد : شوراي هيئت‌هاي مذهبي در شهرستانها و استانها تشكيل شده و با نشستهاي تخصصي كه با مراجع تقليد دارند در خصوص سياستهاي فرهنگي، نحوه عزاداري و فرهنگ اصيل اسلام و تشيع به بحث و گفتگو مي‌نشينند.

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور با بيان اينكه با هماهنگي هاي كه با وزارت بازرگاني صورت گرفته اقلامي مانند برنج و روغن و شكر يارانه اي جهت نذورات اختصاص داده است افزود: با مشخص شدن پايگاه‌هاي توزيع در استانها، مديران كل سازمان تبليغات اسلامي موظفند كه اين هيئتها و مساجد را در اختيار وزارت بازرگاني قرار دهند و طي اعلاميه ‌ي جهت دريافت كالاهاي نذري مراجعه كنند.

وي درخصوص اعتبارات سازمان تبليغات اسلامي گفت: تخصيص اعتبارات سازمان تبليغات اسلامي به صورت استاني است و ملاك ميزان تخصيص اعتبارات، آمايش سرزميني است و تخصيص اعتبارات چه بصورت مركزي و چه بصورت استاني كافي و قابل قبول نيست و با توجه به اساسنامه جديد سازمان تبليغات اسلامي كه تكاليف جديدي را در جهت گسترش فرهنگ اسلام به اين سازمان محول شده است ، لازم است توجه بيشتري از سوي دولت به اين سازمان صورت پذيرد.

وي با بيان اينكه همزمان با ماه محرم در بعضي نقاط استان اصفهان اقدام به قمه‌زني مي‌كنند افزود: ملاك عمل ما ملاكهاي شرعي هستند و حرام بودن و جايز نبودن قمه‌زني توسط مراجع تقليد اعلام شده است

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور در ادامه افزود: در مراسم اعتكاف سال جاري حدود540 هزار نفر شركت كردند كه حدود 70درصد معتكفين جوانان بودند.

وي در پايان اظهار كرد: در راستاي چشم‌انداز20 ساله سازمان تبليغات اسلامي و تعيين راهبردها و افق 1404 و با پيگيري در حوزه‌هاي هنر، IT ، بازي‌هاي رايانه‌اي، نشريه‌هاي تخصصي، مباحث قرآن پژوهي، دانشگاه سوره، دبيرستان صدرا و مجتمع‌هاي كوثر اميدواريم به آن نقطه دست يابيم.

انتهاي پيام
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن