تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820710630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مخالفت كاشاني با سفرهاي پياپي قطبي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مخالفت كاشاني با سفرهاي پياپي قطبي
مدير روابط عمومي فصل گذشته پرسپوليس گفت: اطلاع دقيقي از مبلغ قرارداد افشين قطبي در فصل جاري ندارم؛ اما تاكيد مي‌كنم كه كاشاني هرگز راضي نمي‌شد كه با مبالغ كلان با كسي مذاكره كند.

عباس عليپور در گفت و گو با فارس، درباره نحوه ورود و فعاليت افشين قطبي به پرسپوليس توضيحاتي را ارائه كرد تا پاسخ‌ شفافي به تفاوت حضور سرمربي سرخپوشان در هفتمين دوره ليگ برتر با هشتمين دوره دهد.

* نحوه ورود و خروج قطبي در زمان مديرعاملي كاشاني
قطبي سال گذشته بدون آنكه شناسنامه، كارت پايان خدمت و گذرنامه ايراني داشته باشد، با تلاش حبيب كاشاني وارد كشور شد و پس از هماهنگي با مسئولان ذيربط، فعاليتش را آغاز كرد. با همكاري كاشاني و سفير وقت ايران در هلند، گذرنامه موقت صادر شد تا اين مربي بتواند براي فعاليت، وارد ايران شود.

براي خروج هم 2 بار با همكاري اسماعيل احمدي مقدم و با ضمانت كاشاني، خارج شد. بنابراين، بر خلاف اظهارات داريوش مصطفوي كه اعلام كرده نمي‌خواهد مانند زمان مديريت كاشاني گذرنامه اي را در صندوق حبس كند، اعلام مي‌كنم به دليل شرايط خاص، فقط يك ماه گذرنامه قطبي در اختيار باشگاه بود و اين رفتار، يك استدلال كاملاً منطقي داشت.

يك ماه گذرنامه را در اختيار داشتيم زيرا مي‌خواستيم در اين مدت، براي او كارت پايان خدمت، شناسنامه و گذرنامه دائم را تهيه كنيم تا مشكلي براي خروج نداشته باشد. در آن شرايط محدود، تهيه چنين مداركي كار راحتي نبود كه با همكاري دوستان، اين مسائل بر طرف شده و قطبي در كم تر از يك ماه شناسنامه، كارت پايان خدمت و گذرنامه دائم را دريافت كرد.

* تفاوت قرارداد فعلي پرسپوليس با دوره مديريت كاشاني
اطلاع دقيقي از مبلغ قرارداد افشين قطبي در فصل جاري ندارم؛ اما تاكيد مي‌كنم كه كاشاني هرگز راضي نمي‌شد كه با مبالغ كلان با كسي مذاكره كند.

هرگز يك ميليارد و هشتصد ميليون تومان را براي قرارداد نمي‌پذيريم و براي تمديد قرارداد با قطبي نيز هرگز زير بار چنين مبلغي نمي‌رفتيم. مبالغ قرارداد بسياري از بازيكنان كه در زمان مديريت كاشاني بازي مي‌كردند و اكنون نيز در عضويت تيم هستند، قابل مقايسه با قراردادهاي فعلي نيست. شماري از بازيكنان كه به عضويت پرسپوليس در آمدند، به مراتب مبلغ پائين تري داشتند و با ايجاد تغييرات مديريتي، رقم هاي قراردادشان بسيار بالا رفت؛ در حالي كه تصميم داشتيم در صورت تمديد قرارداد، فقط 20 درصد افزايش داشته باشيم.

در روزهاي پاياني فصل گذشته، توافقاتي با برخي داشتيم كه رقم هاي مورد توافق بسيار پائين تر از مبالغ منعقده پس از كنار رفتن كاشاني است. در خصوص قطبي نيز مصوب شده بود كه در صورت تمديد قرارداد، فقط 20 درصد افزايش داشته باشد. قطبي با قرارداد 530 هزار دلاري به پرسپوليس آمد و طبق مصوبه فصل گذشته، در صورت تداوم همكاري، سقف قراردادش در حدود 700 هزار دلار مي‌شد.

* مخالفت كاشاني با سفرهاي پياپي قطبي به دوبي و امريكا
با توجه به آخرين توافق‌هاي انجام شده بين قطبي و كاشاني، تصميم گرفته شد تا پايان فصل سرمربي فقط 3 سفر به دوبي داشته باشد. قطبي در فصل گذشته در تعطيلات ژانويه قصد داشت براي ديدار با خانواده اش به مدت 5 روز راهي امريكا شود؛ اما كاشاني به شدت به اين خواسته وي مخالفت كرد و سرانجام، آن سفر انجام نشد.

او فصل گذشته براي عقد قرارداد خواسته هايي داشت و مي‌خواست همه موارد در بندها ذكر شود؛ اما كاشاني به دليل آنكه شناخت خوبي از مسائل حقوقي داشت، زير بار نرفت. قطبي در صورت پيروزي در دربي‌ها 20 هزار دلار، پيروزي خارج از خانه 10 تا 15 هزار دلار و پيروزي هاي بيش از 3 گل، 10 هزار دلار پاداش ويژه خواسته بود كه كاشاني نسبت به اين خواسته واكنشي منفي و تا حدودي رفتار حقوقي از خود نشان داد. مدير عامل وقت به قطبي گفت كه مخالفتي با اين خواسته نداريم، اما چنانچه در دربي ببازيد، 30 هزار دلار، باخت در ورزشگاه خانگي 10 هزار دلار به عنوان جريمه كم خواهيم كرد كه سرمربي پرسپوليس متقاعد شد كه اين بند را از قرارداد حذف كند.

علاوه بر اين قطبي از كاشاني خواسته بود كه در قراردادش بندي گنجانده شود چنانچه اختلاف يا درگيري به وجود آمد، حاكم اين دعوي قانون سوئيس باشد و اين موضوع اصرار شديدي داشت؛ اما كاشاني اين بند را نپذيرفت.

* تلاش مخالفان كاشاني براي عقد قرارداد سنگين با قطبي
كساني كه فصل گذشته عامل جدايي حبيب كاشاني از پرسپوليس شده بودند، فكر مي كردند با باز گرداندن قطبي با مبلغ كلان، مي‌توانند از محبوبيت او بكاهند. علاوه بر اين، مي‌خواستند در دل هواداران جاي بگيرند و به همين دليل، به هر شرط ممكن او را به ايران آوردند.

بدون شك اگر ما در راس مديريت بوديم، هرگز چنين قراردادي را امضا نمي‌كرديم. اگر هم سازمان با اين خواسته موافقت مي كرد‌، ‌بدون شك شرطي مي‌گذاشت كه منابع مالي قرارداد اين چنين با قطبي با بودجه خارج از سازمان تربيت بدني پرداخت شود و تامين اين مبلغ به خارج از اين سازمان ارجاع پيدا مي كرد.

علاوه بر اين دوباره تاكيد مي‌كنم كه چنين كاري را انجام نمي‌داديم و مهم تر اينكه توان جذب اسپانسري كه بتواند چنين مبلغي را به باشگاه بدهد، نداشتيم كه بتوانيم اين مبلغ نجومي را بپردازيم. قطبي اوائل فصل گذشته كه هيچ عنواني را در فوتبال ايران كسب نكرده بود و شهرت بالايي نداشت، در زمان عقد قرارداد تاكيد داشت، بندي منوط بر اينكه اگر در پرداخت حقوقش 2 هفته تاخير شد، مي‌تواند كل مبلغ را دريافت كرده و از ايران برود كه مخالفت كرديم.

اگر اين بند در قرارداد فصل جاري گنجانده شده باشد، مي‌تواند كل قراردادش را دريافت كرده و ايران را ترك كند. فصل گذشته ما از قراداد نامناسب رافائل درس بزرگي گرفتيم و با پرداخت خسارت ميليوني، فكر نمي‌كرديم ديگر قراردادي مانند قرارداد تركمانچاني در پرسپوليس بسته شود. حدس نمي زديم كه بعد از پرونده رافائل، قرارداد ديگري بر ضد منافع مردم و بيت المال بسته شود. اكنون برايم جاي تعجب است كه چنين قراردادي در پرسپوليس به امضا رسيده است.
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن