تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817287467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهارمحال و بختياري ، سرزمين آب هاي معدني ايران


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چهارمحال و بختياري ، سرزمين آب هاي معدني ايران
چهارمحال وبختياري ، سرزمين رودهاي رونده است و از دل تپه ماهورها و كوهساران آن هزار چشمه سر بيرون آورده است.


در چهارمحال و بختياري بيش از يكصد چشمه با خاصيت آب معدني وجود دارد كه از نظر وجود املاح معدني بسيار غني و با پاكي و خلوص با درصد بسيار بالاست.
در سند چشم انداز چهارمحال وبختياري، بسته بندي آب معدني با ظرفيت يك ميليارد مترمكعب پيش بيني شده و تحقق آن،اين استان را به بزرگترين مركز بسته بندي آب خاورميانه تبديل مي كند.
استاندار چهارمحال وبختياري معتقد است: توجه به توسعه آب معدني در اين استان بسيار حياتي است و در سند ملي استان نيز بر آن تاكيد شده زيرا عرضه هر مترمكعب آب معدني نزديك به دوميليون ريال براي استان درآمد خواهد داشت.
" رجبعلي صادقي " در گفت وگو با ايرنا افزود: توسعه شركتهاي بسته بندي آب معدني در چهارمحال وبختياري با تصويب خوشه صنعتي صادرات گراي آب معدني از سوي هيات دولت ، اين استان را به بزرگترين توليدكننده آب شرب در كشور تبديل مي كند.
به گفته وي، 10 درصد آب شيرين ايران در چهارمحال وبختياري توليد مي شود.
وي تصريح كرد: چهارمحال و بختياري توان توسعه 200 هزار هكتار اراضي كشاورزي و توليد يكصد هزار تن ماهي سردآبي را دارا مي باشد و بايداز منابع آب براي سه بخش آب معدني، توسعه شيلات و باغباني استفاده كرد.
صادقي يادآورشد: خوشه صنعتي و احداث نخستين شهركهاي آب معدني ايران در ديمه كوهرنگ باعث توجه بيشتر به توسعه بسته بندي آب معدني در چهارمحال و بختياري شده است.
رييس سازمان صنايع و معادن چهارمحال وبختياري نيز گفت:اكنون 40 واحد بسته بندي آب معدني با بيش از 20 درصد پيشرفت فيزيكي در استان در دست ساخت است و طرحهاي توليد 5/5 ميليارد ليتر معادل 55 درصد آب معدني كشور با دو هزار و 460 ميليارد ريال سرمايه گذاري در حال اجراست.
" رحمان كرمي " در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: با بهره برداري از اين تعداد طرح، زمينه اشتغال دو هزار نفر در چهارمحال و بختياري به صورت مستقيم فراهم خواهد شد.
رييس سازمان صنايع و معادن چهارمحال وبختياري گفت:در صورت سرمايه گذاري، اين استان توان توليد و بسته بندي 20 ميليارد ليتر آب معدني در سال را دارد.
كرمي افزود: چهارمحال و بختياري امن ترين نقطه براي سرمايه گذاري داخلي و خارجي در بخش هاي مختلف به ويژه آب معدني، آبهاي انسانس دار و آب هاي فوق معدني است.
وي يادآور شد: اكنون 27 شهرك و ناحيه صنعتي با 16 هزار و 500 نيروي كار و 850 واحد توليدي در چهارمحال وبختياري فعال شده و زيرساختهاي لازم براي سرمايه گذاري در استان فراهم است.
به گفته وي، در اين استان افزون بر10 درصد منابع آبي كشور، با 900 چشمه با دبي 250 تا 300 ليتر در ثانيه فعال است و با احتساب نياز پنج درصدي منطقه، با آب معدني چهارمحال وبختياري تا سقف 20 ميليارد ليتـر را مي توان توليد، بسته بندي و به بازارهاي جهاني عرضه كند.
به گفته وي، زيرساختها براي توليد 10 ميليارد ليتر آب معدني در اين استان فراهم شده و 130 مجوز بسته بندي آب معدني صادر و مقدمات لازم براي احداث 45 واحد بسته بندي با ظرفيت 15 ميليارد ليتر فراهم شده و مي توان شركتهاي بازرگاني به صورت " هلدينگ " با برندها و ماركهاي معتبر براي صادرات آب معدني در چهارمحال و بختياري احداث كرد.
رييس سازمان صنايع و معادن چهارمحال وبختياري گفت: در زمان حاضر سه شهرك بزرگ آب معدني در ديمه كوهرنگ، سندگان لردگان و منطقه اردل در دست ساخت است و راه اندازي خوشه هاي صنعتي آب در استان به تصويب هيات دولت نيز رسيده است.
رييس سازمان بازرگاني چهارمحال وبختياري نيز مي گويد : وجود چشمه سارهاي بزرگ در اين استان، زمينه مطلوب سرمايه گذاري در بخش بسته بندي آب را فراهم كرده است.
" حسن طاهري " به ايرنا يادآور شد: چنانچه جمعيت جهان به 9 ميليارد نفر افزايش يابد، نياز مصرفي اين جمعيت به 82 درصد آبهاي روان جهان خواهد بود و اين امر توجه به بسته بندي آب را افزايش مي دهد.
رييس مركز تحقيقات آب دانشگاه شهركرد گفت : سالانه حدود 5/1 ميليارد مترمكعب آب در استان مصرف مي شود.
" حسين صمدي بروجني " با اشاره به وجود 9 واحد بسته بندي آب در چهارمحال و بختياري گفت:اين واحدها 438 هزار مترمكعب آب معدني توليد مي كنند و با صدور موافقت اصولي براي 112 واحد بسته بندي آب ميزان توليد آب معدني به 13 ميليون مترمكعب افزايش مي يابد و نسبت به وضع موجود 26 برابر خواهد شد.
صمدي، چهارمحال وبختياري را استان هزار چشمه و تعداد چشمه هاي آبي معدني شناسنامه دار استان را 246 حلقه عنوان كرد اظهار داشت : چهار چشمه بزرگ آب معدني ديمه در كوهرنگ، باغ رستم در بهشت آباد اردل، چمشه سفيد در بروجن و سندگان در لردگان مهمترين ذخاير آب معدني ايران هستند.
رييس مركز تحقيقات آب دانشگاه شهركرد افزود : چشمه آب معدني باغ رستم بهشت آباد بهترين آب در خاورميانه را دارد.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي چهارمحال و بختياري، از راه اندازي 52 واحد بزرگ بسته بندي صنعتي آب معدني در اين استان خبر داد و گفت:اين واحدهاي توليدي در سه شهرك و ناحيه صنعتي بسته بندي آب معدني در شهرستانهاي كوهرنگ، اردل و لردگان راه اندازي خواهند شد.
" علي بلالي دهركردي " يادآور شد: براي احداث اين واحدهاي بسته بندي 950 ليتر در ثانيه آب از سوي شركت آب منطقه اي چهارمحال و بختياري اختصاص يافته كه از اين ميزان 450 ليتر در ثانيه براي شهرك صنعتي آب معدني ديمه، 200 ليتربراي ناحيه صنعتي آب معدني سندگان و 200 ليتر براي ناحيه صنعتي بسته بندي بهشت آباد تخصيص يافته است.
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي چهارمحال وبختياري يادآور شد:ميزان سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين واحدهاي صنعتي بيش از دو هزار ميليارد ريال خواهد بود.
بلالي افزود:اكنون 20 واحد صنعتي در شهرك بسته بندي آب ديمه كوهرنگ ، سه واحد در ناحيه صنعتي آب معدني سندگان لردگان و هفت واحد نيز در بهشت آباد اردل،قرارداد براي دريافت آب و بسته بندي آب معدني منعقد كرده اند.
مديرعامل آب منطقه اي چهارمحال وبختياري نيز گفت:سرمايه گذاران براي دريافت مجوز آب معدني در اين استان با هيچگونه محدوديتي روبرو نيستند.
"فرج الله صيادي " افزود11: ميليون مترمكعب آب براي واحدهاي بسته بندي آب معدني در چهارمحال و بختياري در نظر گرفته شده است.
ك/4 7359/671/ 607 شماره 208 ساعت 11:09 تمام
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 327]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن