تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816996342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امسال در مشهد تنها يك نمايش بر روي صحنه رفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: امسال در مشهد تنها يك نمايش بر روي صحنه رفت
مشهد - رييس انجمن نمايش خراسان رضوي گفت: از ابتداي امسال تاكنون تنها يك نمايشنامه در مشهد به روي صحنه رفته است.


محمد مهدي خاتمي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اين نمايشنامه نيز با مساعدت مالي يكي از ادارات استان و در سالن شهيد هاشمي نژاد به روي صحنه رفت.
به گزارش خبرنگار ايرنا، وي گفت: در حالي كه پارسال براي تئاتر اين استان سال پرباري بود و نمايش هاي زيادي روي صحنه رفت، اما امسال به دليل مشكلاتي از قبيل سالن نمايش و اعتبارات، با مشكل مواجه شده ايم.
خاتمي با بيان اينكه از تهران تاكنون هيچ اعتباري براي ما نرسيده، افزود: هزينه هاي همان يك نمايشي هم كه در مشهد به روي صحنه رفت ، هنوز از تهران پرداخت نشده است.
وي با اشاره به اين كه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي بودجه ناچيزي به ما مي پردازد، گفت: براي برگزاري جشنواره تئاتر دچار مشكل هستيم.
خاتمي در مورد مشكلات ايجاد شده افزود: تا اوايل امسال انجمن نمايش در تمام شهرهاي استان داشتيم،اما متاسفانه از ارديبهشت ماه امسال مركز هنرهاي نمايشي كشور تصميم گرفت انجمن نمايش هاي شهرستان منحل و تنها يك انجمن به صورت متمركز براي هر استان در نظر گرفته شد.
وي گفت : منحل شدن انجمن نمايش ها باعث محدود شدن فعاليت تئاتر در سطح استان شد،زيرا زماني كه انجمن نمايش در شهرستان ها فعال بود، ادارات ارشاد به دليل پويايي انجمن ها، از آن ها حمايت مي كردند، اما از زماني كه اين انجمن ها منحل شد، بودجه از تهران بايد تامين شود و تئاتر اكنون در بلاتكليفي به سر مي برد.
خاتمي افزود:در زمينه آموزش و توليد، نياز به بودجه است و براي اجراي تئاتر به شرايطي از قبيل سالن، دكورو بروشور نياز است كه بايد فراهم شود و متاسفانه امسال اين گونه نبوده است.
وي بيان كرد: تئاتر خراسان رضوي بويژه مشهد يكي از شاخص هاي تئاتر كشور است كه هم مدعي و هم شاخص است.
خاتمي با بيان اينكه در بخش اجرا و بخش متون تئاتر شاخص داريم و درمجموع تئاتر مشهد تئاتر پيشرو در كشور است، افزود: همچنين انجمن نمايش مشهد به دليل پويايي و تحركي كه داشت، امسال انجمن برگزيده كشور شد.
وي به ميزباني نيشابور در برگزاري هجدهمين جشنواره تئاتر استان خراسان رضوي اشاره كرد و گفت: اين جشنواره آخرين بار در سال 84 برگزار شد و تاكنون ديگر برگزار نشده و خوشبختانه امسال بعد از سه سال تعطيلي، هجدهمين دوره در حال برگزاري است.
خاتمي افزود: دبيرخانه از اول خرداد شروع به كار كرده و فراخوان به تمام ادارات ارشاد استان ارسال شده است در اين فراخوان ارسالي 89 متن از سراسر استان از شهرهاي خواف، تربت حيدريه، كاشمر، قوچان، سبزوار، سرخس، رشتخوار، تايباد و مشهد رسيد.
دبير جشنواره استان خراسان رضوي با بيان اين كه 75 متن صحنه اي و 14 متن خياباني توسط شوراي بازبيني مورد قبول قرار گرفت ، گفت:از اين تعداد 35 متن صحنه اي و 9 متن خياباني از مشهد است.
وي افزود: در مجموع 10 نمايش در بخش صحنه اي و چهار نمايش خياباني از 18 تا 21 ماه جاري در سه سالن اديب، وكيلي و سيمرغ نيشابور به صحنه خواهند رفت.
عضو هيات بازبيني تئاتر استان خراسان رضوي نيز در اين نشست گفت: در تعطيلي انجمن هاي نمايشي، بايد حتما تجديد نظر شود.
رضا حسيني افزود: انجمن هاي نمايش، پايگاه هايي براي گردهمايي و نشست هاي هنرجويان تئاتر بود كه متاسفانه تعطيل شده است با اين كه هر شهرستان نياز به يك انجمن دارد و انجمن هاي نمايشي مي تواند پايگاه هاي خوبي باشند و تعطيلي آن ثابت كرده است كه حركت موفق و انديشمندانه اي نبوده است.
وي اظهار داشت: براي اين كه بتوانيم براي سال ديگر نمايش خوبي داشته باشيم بايد به پويايي انجمن ها و فعاليت آن ها بپردازيم.
حسيني تاكيد كرد: تئاتر بر خلاف ديگر هنرها، يك كار جمعي است و اگر سرمايه‌اي نباشد تئاتر توليد نمي شود اگر هزينه ها داده شود كار به توليد نمي رسد و تئاترهنرهزينه بر و از كارهاي فرهنگي گران قيمت است و اين دست هنرمند نيست براي اين كه به توليد برسد به بودجه نياز است.ك / 2
/659 /7491/1654/1589
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 288]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن