تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819319679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سالیانه بین 1000تا 1500 نوزاد ناشنوا در ایران متولد می شود!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: سالیانه بین 1000تا 1500 نوزاد ناشنوا در ایران متولد می شود!

رییس دومین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی گفت : سالیانه بین 1000تا 1500 نوزاد ناشنوا به صورت مادرزادی در ایران متولد می شوند و باید برای این کودکان تا سن پنج سالگی کاشت پروتز حلزون انجام شود.
دکتر محمد تقی خرسندی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم گشایش دومین کنگره بین المللی کاشت حلزون گفت: امروزه پروتزهای کاشت حلزون در بیش از 70 کشور جهان مورد استفاده کودکان و بزرگسالان کم شنوا قرار می گیرد. این در حالی است که انجام کاشت حلزون در سنین پایین بسیار بهتر است .
وی ادامه داد: کاشت حلزون در افرادی انجام می شود که به صورت مادرزادی ناشنوا هستند و یا آنهایی که بر اثر حادثه ، تصادفی وعفونت شنوایی دو گوش خود را از دست داده اند .
رییس انجمن گوش و حلق و بینی یادآور شد : در حال حاضر کشورمان با کمبود پروتز کاشت حلزون مواجه است و هزینه پروتز کاشت حلزون 25 میلیون تومان است که بار مالی بسیار زیادی را به خانواده ها تحمیل می کند . در حال حاضر دولت 20 میلیون تومان از این هزینه را تقبل کرده است و خانواده ها می توانند حداکثر تا پنج سالگی کودکشان را برای انجام عمل کاشت حلزون شنوایی به مراکز تخصصی ببرند .
وی افزود : اگر این عمل تا سن 10 سالگی انجام .شود ممکن است نتیجه لازم را نداشته باشد چون افرادی که پس از پنج سالگی تحت این عمل جراحی قرار می.گیرند فقط می.توانند صداها را بشنوند و قادر به تشخیص آن.ها نیستند.
خرسندی گفت :ضرورت تشخیص زودرس ناشنوایی مادرزادی بسیار حایز اهمیت است و در حال حاضر غربالگری ناشنوایی تا حد زیادی در ایران انجام می.شود .
وی افزود : در ایران متخصصان توانمندی که توانایی کاشت حلزون شنوایی را دارند ، وجود دارد . این عمل در سالهای پیش در مراکز محدودی انجام می.شد ولی در حال حاضر تعداد این مراکز گسترش یافته است .
وی خاطرنشان کرد : در حال حاضر بیش از3000 هزار کودک زیر پنج سال در ایران نیازمند عمل کاشت حلزون شنوایی هستند و روزانه دو تا سه عمل جراحی کاشت حلزون انجام می شود. تعداد مراکز انجام این عمل نیز کافی است اما به علت محدود بودن تعداد پروتز و گران بودن آن تعداد عمل.های جراحی محدود است .
خرسندی افزود : تاکنون بودجه لازم برای تامین پروتز کافی اختصاص داده نشده است هر چند که رییس.جمهوری دستور این کار را داده اند ولی همچنان تامین بودجه در حال طی کردن مراحل خود است.
رییس انجمن گوش و حلق وبینی گفت : هزینه پروتز در ایران تحت پوشش صندوق.های بیمه قرار ندارد که در این زمینه باید اقدام اساسی انجام شود .
به گفته وی در سال های اخیر بیمارانی از کشورهای همجوار مثل عراق برای انجام این عمل جراحی به ایران سفر و آنان هزینه این عمل جراحی را به صورت آزاد پرداخت می کردند اما قرار است کشور عراق با همکاری ایران مراکزی را برای متقاضیان عمل کاشت حلزونی ایجاد کند.
خرسندی گفت که در حال حاضر به خاطر فهرست طولانی انتظار متقاضیان عمل کاشت حلزون شنوایی در مراکز مختلف بیماران بیش از دو سال پذیرفته نمی شوند زیرا آنان معمولا سه سال در نوبت هستند و در پنج سالگی تحت عمل جراحی قرار می.گیرند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن