تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818709957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

داوران جشنواره ملي عكس ايران با «هاشم ميرزاخاني» ديدار کردند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: لوح تقدیر مدیرعامل انجمن سینمای جوانان برای قدردانی از زحمات داوران؛



به گزارش خبرگزاری فارس، هیئت داوران این جشنواره با هاشم میرزاخانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل انجمن ودبیر جشنواره پس از جلسه انتخاب و داوری آثار به نشست و گفت.وگو پرداختند.
در ابتدای این جلسه، «هاشم میرزاخانی» ضمن تشکر از حضور جمع متخصص و سرشناس عکاسی ایران در جمع هیئت داوران فوق گفت: انجمن سینمای جوانان ایران در دور جدید فعالیت.های خود با توجه به اهمیتی که برای عکس از یک سو به عنوان زیر ساخت و مبنای زیباشناسی تصویر قائل است و از سوی دیگر چون خود را پایه.گذار آموزش عکاسی پس از انقلاب اسلامی در ایران می.داند و تاکنون هزاران جوان را در این زمینه آموزش داده است، در گام اول پس از برگزاری آزمون فیلمسازی در اسفند ماه 1389 و نظر به اینکه یکی از دروس پایه «عکاسی» بود نسبت به تجهیز و راه اندازی لابراتوارها اقدام کرد.
وی ادامه داد: خرید دوربین عکاسی آنالوگ و دیجیتال برای دفاتری که هنرجو جذب نموده بودند و همچنین تعمیر و راه.اندازی لابراتوارهای ظهور و چاپ عکس دفاتر انجمن و تعمیر آگراندیسمان.ها و سپس خرید مواد خام عکاسی از جمله فیلم، دارو، کاغذ عکاسی و .... در قدم بعدی انجام شد ضمن اینکه هم اکنون در جهت آموزش مشاغل سینمایی دوره.های تکدرس "عکاسی" در تابستان 90 دردفاتر شصتگانه انجمن برگزار شده است و اما یکی از بزرگ.ترین قدم.هایی که در این مدت برداشته شده پس از آموزش، تجهیز و برگزاری نمایشگاه.های عکس چرخشی در کشور و همچنین توجه ویژه.تر به بخش عکس در جشنواره.های منطقه.ای سینمای جوان که از جمله برپایی نشست.های تخصصی و تورهای عکاسی آموزشی برای عکاسان عزیز در این جشنواره.ها است، برگزاری "نخستین جشنواره ملی عکس ایران" با موضوع طبیعت زیبای ایران است که از 29 آبان لغایت 5 آذر ماه سال جاری در تهران "خانه هنرمندان ایران " برگزار خواهد شد.
در ادامه این نشست علی قلمسیاه استاد دانشگاه و از عکاسان به نام کشور که ریاست هیات داوران اولین دوره.ی جشنواره.ی ملی عکس ایران را بر عهده داشت گفت: داوری صورت گرفته را یکی از لذت بخش.ترین و منحصر به فردترین داوری.های انجام شده می.داند.
وی که یکی از پیشکسوتان عرصه. عکاسی ایران است، گفت: جا دارد از انجمن سینمای جوانان ایران و مدیریت این مجموعه که در مورد عکس و این مقوله فعالیتی مناسب و در خور دارد تشکر و قدردانی نماییم. انجمن به عنوان پایگاه عکس و آموزش عکاسی و برگزاری نمایشگاه و جشنواره بسیار مثبت عمل نموده و این جای تقدیر دارد.
وی در تشریح ویژگی.های منحصر به فرد داوری صورت گرفته چنین گفت: تفاهم و اتفاق نظر در طول مراحل گزینش عکس.ها و مراحل داوری، ایجاد چالش.های کاربردی در مورد عکس.های ارسال شده و ارائه شدن نکته نظرهای دقیق و راهگشا از سوی اعضای هئیت داوران که باعث ایجاد شناختی کامل از وضعیت عکس.ها ارسال شده به دفتر جشنواره شد، و همچنین شکل.گیری بحث.های همراه با آرامش و فضایی دوستانه بین اعضای موافق و مخالف در مورد انتخاب و داوری عکس.ها در این داوری بارز بود.
با ارزش بودن داوری و اطمینان در مورد دست یافتن به یک داوری استاندار و گزینش بهترین عکس.ها از ویژگی داوری "نخستین جشنواره ملی عکس ایران" بود.
وی در ادامه افزود: با اینکه هر یک از اعضای هیئت داوران نکته نظرهای منحصر به خود را داشته.اند ولی در نهایت مجموعه.ی هیئت داوران با فضای ایجاد شده در جلسه.ی داوری به یک نظر جمعی که مورد توافق همه.ی اعضا بود دست یافت. و این بهترین دلیل ممکن برای با ارزش بودن این داوری و میزان اطمینان بیشتر در مورد دست یافتن به یک داوری استاندارد و گزینش بهترین عکس.ها است.
دکتر محمد ستاری که استاد دانشگاه است و همچنین به عنوان سومین سردبیر و مدیرمسئول ماهنامه عکس در این نشست حضور داشت گفت: به گواه تاریخ و افرادی که عکاسی و انجمن سینمای جوانان ایران را می.شناسند، این انجمن پایه.گذار عکاسی نوین در کشور پس از انقلاب اسلامی بوده و برگزاری این جشنواره حرکت خجسته.ای در احیای مجدد عکاسی در انجمن سینمای جوانان ایران با حضور مدیریت جدید است.
افشین بختیار عکاس طبیعت ایران که تا کنون نزدیک به شصت کتاب عکاسی از آثار خود را چاپ و منتشر نموده نیز گفت: بسیار متاسفم که بعد از بیش از 25 سال عکاسی حرفه.ای برای اولین بار امروز به انجمن آمدم و چنین محیط مناسب و فعالی را در زمینه عکاسی و فعالیت های هنری می.بینیم و اعلام آمادگی نمود در زمینه کارگاه های عکاسی و تمامی زمینه های فرهنگی و آموزشی انجمن با این موضوع مشارکت نماید.
فرزاد هاشمی عکاس، کارشناس و مدیر آژانس بین المللی عکس صفیر که مدیرعامل مرکز صنایع فرهنگی ایران نیز می.باشد و پایه گذار و اولین مدیرمسئول و سردبیر نشریه عکس بوده نیز در این جمع حضور یافته بود و با تشکر از اقدامات مناسبی که در انجمن صورت گرفته گفت : به نظر در انجمن حرکت.های خوبی صورت گرفته و انجمن باید در زمینه عکاسی همچنان فعال بوده و به راه خود ادامه دهد. عکاسی، جز لاینفک از انجمن سینمای جوانان است و این انجمن متولی عکاسی بوده و همچنان با تلاش مسئولین آن خواهد بود.
امیر علی جوادیان دیگر داور جشنواره،عکاس و مدرس عکاسی و کارشناس این رشته از هنر نیز ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع داوران گفت: از سال 74 با انجمن همکاری نزدیک داشته و از این پس نیز آمادگی کامل جهت یاری انجمن در بخش آموزش آن را برای شرکت در کارگاه های آموزشی سراسر کشور دارد و در پایان به برگزاری کارگاه های آموزشی تاکید نمود.
در پایان این جلسه «هاشم میرزاخانی» ضمن تشکر مجدد از این استادان با اهدای لوح تقدیر از زحمات ایشان قدردانی نمود.
به گزارش فارس، 682 عکاس با 3396 قطعه عکس از این جشنواره استقبال کرده بودند که 124 قطعه عکس از عکاسان به این جشنواره راه یافت.
اسامی برگزیدگان برروی سایت انجمن سینمای جوانان ایران به نشانی ‏www.cinemajavanan.ir‏ موجود است.
مراسم افتتاح نمایشگاه و مراسم اهدای جوایز به عکاسان برگزیده روز یکشنبه 29 آبان ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.‏

خبرگزاری فارس






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن