تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820698945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سروري درگفت‌وگوباايسنا: *منطقي نيست كه غربي‌ها مطالبي خارج از چارچوب‌هاي بين‌المللي به ايران تحميل كنند *اعضاي ان.پي.تي تنها بايد به آژانس پاسخگو باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سروري درگفت‌وگوباايسنا: *منطقي نيست كه غربي‌ها مطالبي خارج از چارچوب‌هاي بين‌المللي به ايران تحميل كنند *اعضاي ان.پي.تي تنها بايد به آژانس پاسخگو باشند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به گزارش اخير البرادعي تصريح كرد: اين گزارش نشان داد كه غرب با پرونده‌ي هسته‌يي ايران كاملا سياسي برخورد مي‌كند.

پرويز سروري در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به اين‌كه اين رفتارها به دنبال راستي‌آزمايي نيست، افزود: اين رفتارها بهانه‌اي است تا غرب بتواند به جمهوري اسلامي ايران فشار بياورد؛ در حالي كه در گزارش‌هاي البرادعي بارها تاكيد شده است كه در پرونده‌ي هسته‌يي ايران هيچ‌گونه آثار انحرافي وجود ندارد.

وي يادآور شد: جالب‌تر اين‌كه آژانس براي چندمين بار و براي رسيدن به اهداف سياسي‌اش كه اساسا نبايد در فلسفه‌ي وجودي آژانس وجود داشته باشد، به نكات غيرقانوني متمسك مي‌شود.

نماينده‌ي مردم تهران در خانه ملت با بيان اين‌كه در هيچ جايي از وظايف آژانس چنين رفتاري گنجانده نشده است، گفت: حتي اعضاي NPT هم وظيفه ندارند كه به ادعاهاي واهي كشورهاي ديگر پاسخ بدهند، بلكه اعضا تنها بايد به آژانس پاسخگو باشند، نه اين‌كه هر كشوري ادعايي كرد بتواند روند بررسي‌هاي كارشناسي را منحرف و زمينه را براي بهانه‌جويي كشورهاي ديگر آماده كند.

سروري تاكيد كرد: در گزارش البرادعي به نقطه‌اي (مطالعات ادعايي) اشاره شده است كه اساسا جزو وظايفش نيست، و حتي جزو وظايف ايران به عنوان عضو NPT نيست كه پاسخگوي يك كشور مستكبر باشد.

وي افزود: متاسفانه در اين گزارش، كشوري به صورت مبهم مطالبي را مطرح كرده كه اسناد و مدارك آن را در اختيار آژانس و در اختيار ايران قرار نداده است و به صورت كاملا سياسي با اين موضوع برخورد مي‌شود؛ در حالي كه ايران هيچ وظيفه‌اي در قبال اين ادعاها ندارد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با ابراز نگراني از اقدامات سياسي صورت گرفته در آژانس نسبت به پرونده‌ي هسته‌يي ايران، تصريح كرد: اين‌گونه رفتارها اعتبار آژانس را رفته رفته در بين اعضا مخدوش مي‌كند و سبب از بين رفتن اعتبار اين سازمان بين‌المللي حساس مي‌شود و دنيا نيز به اين نتيجه مي‌رسد كه آژانس نه در جهت منافع ملت‌ها، بلكه در جهت منافع قدرت‌ها حركت مي‌كند.

سروري هم‌چنين با بيان اين‌كه بايد در قبال چنين اقداماتي سطح روابط ديپلماتيك‌مان را افزايش دهيم و اطلاع‌رساني گسترده‌اي انجام دهيم، گفت: با اين اقدامات استانداردهاي دوگانه‌اي كه غربي‌ها و آمريكايي‌ها انجام مي‌دهند، براي كشورها مشخص مي‌شود.

اين نماينده‌ي مجلس يادآور شد: اين استانداردهاي دوگانه مي‌تواند با ديپلماسي فعال جمهوري اسلامي ايران براي دولت‌ها و كشورها مشخص شود و به نوعي براي همراهي با سياست‌هاي منطقي جمهوري اسلامي ايران و رفتارهاي كاملا كارشناسي آژانس ظرفيت سازي مي‌كند.

سروري معتقد است: چيزي در گزارش اخير البرادعي نيست و حتي به بياني گزارشي وجود ندارد؛ چرا كه روند پرونده‌ي ايران يك روند كاملا مثبت بوده و گزارش‌ها يكي پس از ديگري وضعيت نگران‌كننده‌اي را براي غربي‌ها و آمريكا ايجاد كرده و نشان داده كه آنها چيزي براي گفتن ندارند و امروز دست به يك سري اقدامات مبهم و مشكوك مي‌زنند.

وي با بيان اين‌كه آژانس نيز نشان داده كه در اين رابطه با آنها همكاري مي‌كند و فضاي مطلوبي كه در جهت همكاري‌هاي ايران با آژانس وجود داشته را از بين مي‌برد، اظهار كرد: به هر حال آستانه‌ي تحمل جمهوري اسلامي ايران نيز تا جايي است و اين منطقي نيست كه غربي‌ها و آمريكايي‌ها مطالبي خارج از چارچوب‌هاي بين‌المللي به ايران تحميل كنند.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با ابراز تاسف از رفتارهاي سياسي غرب و ايجاد چالش با جمهوري اسلامي ايران گفت: آنها به جاي تشويق و ترغيب جمهوري اسلامي ايران كه همواره حسن نيت خود را نشان داده و همكاري‌هاي لازم را داشته، برخورد سياسي مي‌كنند و اين در جهت خلاف منافع غرب است و آنها بايد بدانند كه اين رفتارها گره زدن دم خود به آمريكايي‌ها و همراهي با آنها در حمل وزنه‌ي بي‌خاصيت است.

سروري با تاكيد بر اين‌كه منافع اروپايي‌ها نبايد به آمريكايي‌ها گره بخورد، گفت: ما نيز بايد ديپلماسي فعالي داشته باشيم تا بتوانيم اين استانداردهاي دوگانه و تبعيض‌آميز را به دنيا معرفي كنيم.

انتهاي پيام
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن