تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816864806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دوربين هاي كرونا


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: دوربين هاي كرونا


همانگونه كه بيان شد ، فعاليت آركها و كرونا روي خطوط قدرت و پستها مي تواند سبب بوجود آمدن مشكلاتي از قبيل نويزهاي صوتي و يا تداخل راديويي شودو يا حتي مشكلي را در اجزاء سيستم بوجود آورد كه در نهايت خطائي را به دنبال خواهد داشت .

توانايي شناسايي محل چنين فعاليتي و اشاره به اجزاء معيوبي كه بايد تعويض شوند ، از مدتها قبل يك هدف سودمند بوده است. مشاهده كرونا با چشم غير مسلح خيلي مشكل است زيرا اشعه ضعيفي را از خود منتشر مي كند كه اغلب اوقات در رنج طيفي ماوراء بنفش قرار داشته و خاصيت نامرئي دارد ولي ممكن است بعضي مواقع در تاريكي مشاهده شود.

به هر حال دوربين هاي كرونا موجود اين امكان را براي استفاده كننده بوجود مي آورد تا فعاليت كرونا را در هنگام روز بخوبي مشاهده كند و راه حل مقتضي را براي حل مشكلات احتمالي پيدا كند .

اين دستگاه از دو قسمت طيف نور مرئي(Dual Spectrum) و طيف ماوراء بنفش (ICCD Solar blind) استفاده مي كند و از تركيب تصاويرمنتجه ، تصوير مركبي توليد مي كند ، كه شامل تشعشعات ماوراء بنفش ، همچنين تصوير مرئي محل مورد نظر است كه در نهايت كاربر مي تواند براحتي فعاليت كرونا را در محل مشاهده نمايد و نقطه معيوب را شناسائي كند. اين قابليت مي تواند اشعه ماوراء بنفش خيلي ضعيفي را از كرونا در خطوط ولتاژ بالا و تجهيزات آن را پيدا كرده و به طور صحيح و درست مكان آن را مشخص نمايدو از هر گونه خطري در محل مورد نظر كه ممكن است در اثر تخليه الكتريكي بوجود آيد، جلو گيري نمايد.

طول موج پيك كروناي توليد شده بر روي خطوط فشار قوي در بازه 300تا 360 نانومتر است اما تابش اشعه خورشيد در اين بازه از كرونا ي توليد شده ناشي از خطوط فشار قوي ، خيلي قويتر است در ناحيه solar blind(240تا280نانومتر)انتشار كرونا خيلي ضعيف تر است اما پيش زمينه ناشي از اشعه خورشيد نيز صفر است بنابر اين اين ناحيه solar blind (عاري از اشعه خورشيد)ناميده مي شود.

كاتدهاي نوري به طول موجهاي بلندتر از ناحيه Solar Blind نيز حساس هستند و به اندازه كافي از نور خورشيد جلو گير ي نمي كنند. يك ..... مخصوص ساخته شد ه است كه طول موجهاي بين240تا 280 نانومتر را عبور مي دهد و كاملا طول موجهاي بلندتر از اين بازه را حذف مي كند.

اين ..... با يك شمارنده فوتون CCDتشديد شده تركيب مي شود. بنابر اين فقط به تشعشع كرونا واكنش نشان مي دهد. سيستم نوري موجود ،.همان صحنه را به وسيله يك دوربين معمولي (نور مرئي) منتقل مي كند كه در نهايت يك منظره از منبع دشارژ و تخليه كرونا ايجاد ميكند.

سيستمهاي الكترونيكي دو تصوير را تركيب ميكنند، قدرت تجسم را بالا مي برند و به اين ترتيب در هم ريختگي را كاهش مي دهند و اجازه مي دهند شدت كرونا ، اندازه گيري و ارزيابي شود.

تشعشع كرونا باعث ايجاد نور(بيشتر در طيف ماورا بنفش ) ، امواج صوتي ، تشعشعات الكترو مغناطيسي گازازن وتشعشعات ديگري مي گردد .فعاليت كرونا ميتواند روي لبه هاي تيز تجهيزات برقدار ،. لايه هاي هادي شكسته شده ويا مقره هاي معيوب رخ دهد.

همچنين آرك زدن سبب ايجاد نور (به طور عمده در طيف ماورا بنفش)، امواج صوتي، تشعشعات الكترو مغناطيس، گاز ازن وتوليدات ديگر مي شود. به عنوان مثال به جرقه هايي كه روي مقره ها زده مي شود ، مي توان اشاره كرد .

از آنجاييكه پديده كرونا وآرك زدن مي توانند مشكلاتي را براي مصرف كنندگان و مشتريان ايجاد نمايند و يا يك جزء معيوب را نشان دهند ، اين مو ضوع كه بتوان محل دقيق منبع آرك يا كرونارا تشخيص داد، تا متناسب با آن كار مقتضي صورت پذيرد، از اهميت خاصي بر خوردار است . بعضي از روشها مانند استفاده ازامواج آلتراسونيك يا بازرسي وبررسي اختلالات راديويي امكان تشخيص منطقه كلي كه منبع توليد كرونا وآرك در آنجا قرار دارد ، را فراهم مي كند .





مشاهده كرونا در شب با چشم غير مسلح با اشكال همراه است .گرچه ميتوان به كمك وسايل حساس به نور ماوراء بنفش انرا ديد .به هر حال در هنگام روز تابش خورشيد در باند ماوراء بنفش كاملا اثرات ضعيف كرونا را ميپوشاند.تلاشها براي چيره شدن بر اين مشكل با استفاده از .....هاي بالا گذر آغاز شده تا عمل مقايسه را بهتر انجام دهد .

يك همزمان ساز در اين دوربين ها طوري طراحي شده است كه فركانس شكل موج ولتاژ را با مقدار تشعشعات كرونا كه در پيك ولتاژ ، حداكثر مقدار تشعشع را دارد، همزمان مي كند .ولي با تمام اين تفاسير اين روشها موفقيت كمي دارند و مشكل متوقف كردن كامل پيش زمينه ناشي از اشعه خورشيد بدون پوشش طيف كرونا هنوز باقي مانده است.

تشعشع ماوراء بنفش از خورشيد دررنج 240تا280 نا نو متربه وسيله لايه ازن در استراتوسفر زمين كاملا از رسيدن به زمين باز مي مانند و حذف مي شوند.

يك دوربين كه فقط به اين منطقه حساس است هيچ تصويري از خورشيد را نخواهد ديد تخليه كرونا در اينجا خيلي ضعيفتر است. به هر حال با كمك CCD و تقويت كردن سيگنال تصوير ، مي توان تصوير را با حساسيت كافي براي نمايش تك تك فوتونهاي در محدوده اين باند وطيف تخليه كرونا كه كمتر از چند پيكو كلمب است را براحتي از فاصله دهها متري مشاهده نمود. تقويت كننده هاي تصوير با فتو كاتدهاي به اصطلاح Solar Blind كه از جنس تلورايد سزيم با فلورايد روبيديم هستند،عرضه مي شوند.

براي پيدا كردن محل منبع توليد كرونا يك تصوير مرئي از محل وقوع لازم است و دوربين دوم يك CCD معمولي است كه اين امر را محقق مي سازدو براي تركيب تصوير بدون اختلاف منظر برشهاي نوري از دو دوربين با هم تركيب مي شوند.





اين دوربين ها يك كاتد نوري ماوراء بنفش دارد كه با يك آينه منحرف كننده كه در جلو مركز كانوني اش قرار گرفته به صورتي كه دو دوربين يك محور مشترك داشته باشند، تصوير ماوراء بنفش را مستقيماً به تقويت كننده تصوير از طريق ..... كور خورشيدي ((Solar Blind با پهناي باريك مي دهد. در حاليكه نور مرئي با دو آينه منحرف كننده نور ،. قبل از ورود به لنز دوربين به خارج بازتابانده مي شود.

حتي با يك ..... كور خورشيدي ( (Solar Blindتعدادي فوتون نور خورشيد از اين ..... عبور كرده و در تصوير ديده مي شوند ولي براي افزايش و بالابردن عمل ..... كردن يك پوشش دو رنگ قابل انتخاب به جاي آلمينيوم ساده در آيينه هاي موردنظر استفاده مي شود .

اين آيينه فقط اشعه ماوراء بنفش پايين 300 نانومتر را باز مي تاباند ونور بالاي اين طول موج را عبور مي دهد.چنانكه نورهاي ناخواسته از آيينه ها عبور كند وبه فتو كاتد ها نرسد. براي دست يافتن به دو تصوير ثبت شده كامل كانون لنزها بايد با مناطق حساس دو دوربين هماهنگ شود.

سيستم الكترونيكي خاصي، تصوير ماوراء بنفش را به تصوير نرمال سوژه اضافه مي كند . با اين سيستم مي توان تصوير ماوراء بنفش را به تنهايي مشاهده كرد ، علاوه براينكه امكان نمايش تصوير نرمال نيز به تنهايي وجود دارد.

تصوير ماوراء بنفش شامل تعدادي نقطه سفيد ( تصاويرناشي از تشعشع كرونا )روي يك زمينه سياه است .
در چنين حالتي ميتوان تصوير مرئي را به تنهايي ديد. براي مثال مي توان از لنزهايي با خاصيت تغيير فاصله كانوني استفاده كرد تا يك نماي بسته اي از تجهيزات را نشان دهند با غير فعال كردن پيوند وارتباطي كه ان تصوير را روي تصوير ماوراء بنفش مي اندازد.در اينجا جاي تصوير ماوراء بنفش خالي مي شود طوري كه با عكس مرئي نمي تواند ثبت شود






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن