تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813252009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اميدي تازه براي درمان آلزايمر.


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: متخصصان علوم پزشكي در آمريكا موفق شدند با روشي متفاوت حافظه موش.ها را به آنها بازگردانند و اميدوار هستند كه در آينده بتوانند از اين روش براي درمان آلزايمر در انسان استفاده كنند.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، اين متخصصان با استفاده از يك تراشه بعنوان يك پروتز عصبي حافظه موش.هايي را كه از مشكل فراموشي رنج مي.بردند با زدن يك كليد احيا كردند.
متخصصان دانشگاه.هاي ويك فارست و كاليفرنياي جنوبي با همكاري يكديگر به اين روش دست يافته.اند. آنها اميدوار هستند كه از اين روش بتوانند در آينده براي درمان بيماران مبتلا به آلزايمر يا سكته مغزي بهره بگيرند.
به گزارش سايت اينترنتي پاپيولارساينس، اين پروتز عصبي شبيه به مغز عمل كرده و سيگنال.هاي عصبي را ارسال مي.كند و به اين ترتيب از آن مي.توان در قسمت حافظه مغز استفاده كرد.
اين پزشكان الكترودهايي را به مغز موشها متصل كردند كه به دو ناحيه از هيپوكامپ مرتبط بودند. اين دو ناحيه ca1، ca3 نام داشتند. آزمايشات قبلي ثابت كرده بود كه قسمت هيپوكامپ در مغز، حافظه كوتاه مدت را به حافظه درازمدت تبديل مي.كند.
اين پزشكان سيگنال.هاي منتقل شده بين اين دو ناحيه را ثبت كردند. متخصصان دريافتند كه اگر در مغز اين موش.ها يك هيپوكامپ مصنوعي شبيه به آنچه در مغز عمل مي.كند كار گذاشته شود مي.تواند كارآيي اين قسمت از مغز را بازگردانده و حافظه آنها را دوباره به كار بيندازند.
اين متخصصان در نظر دارند كه در آزمايشات بعدي اين روش را روي ميمون.ها بررسي كنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن