تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819818028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در همايش يادواره شهداي شهرستان شهريار-2 و پاياني: مجلس و دولت در كليت اجراي طرح تحول اقتصادي اختلافي ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: لاريجاني در همايش يادواره شهداي شهرستان شهريار-2 و پاياني: مجلس و دولت در كليت اجراي طرح تحول اقتصادي اختلافي ندارند
خبرگزاري فارس: رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه نحوه كنوني توزيع يارانه‌ها صحيح نيست، گفت: در كليت اجراي طرح تحول اقتصادي اختلافي ميان دولت و مجلس وجود ندارد اما اين طرح نبايد شوك تورمي در كشور ايجاد كند.


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي امشب طي سخناني در همايش سرداران و 1400 شهيد شهرستان شهريار كه در مصلاي اين شهر برگزار شد با بيان اينكه مسرت و خوشحالي شهيد يكي از ويژگي‌هاي ذكر شده در قرآن در خصوص شهيد است گفت: چون شهيد خدا را از خود راضي كرده است خداوند نيز شهيد را از خود راضي مي‌كند و بحث مسرت در بين شهدا يك امر دائمي است و آنها از خدا مي‌خواهند كه بار ديگر به اين دنيا بازگردند و در راه خدا شهيد شوند.
وي به رستگاري شهيد اشاره كرد و خطاب به خانواده‌هاي شهيد اظهار داشت:‌ امروز فرزندان شما باعث عزت و شرف ما هستند، همانطور كه در گذشته بوده‌‌اند و اگر به معني واقعي به آنها نگاه كنيم درمي‌يابيم كه آنچه باعث سربلندي ما است ياد شهدا و حفظ افكار و راه آنهاست.
لاريجاني در همين خصوص خاطرنشان كرد: بادهاي موسمي كه امروز در منطقه وجود دارد و يا سخن‌هايي كه از روي فراموش‌كاري بيان مي‌شود، مقطعي است چرا كه ما آنقدر جوهره عميقي داريم كه اين حرف‌ها و سخنان هيچ تاثيري بر كشور ما ندارد و تمام حركاتي كه دشمن از ابتداي پيروزي انقلاب تا به امروز داشته است را با همين خصوصيت و روحيه كنار زده‌ايم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه افزود: اگر امروز وزير دفاع امريكا بالا آمدن طراز ايران در منطقه را مشكل اصلي امريكا مي‌داند بخاطر آن است كه شما فرامين رهبر انقلاب را گوش كرده‌ايد و راه شهدا را ادامه داده‌ايد و اين امر باعث افزايش قدرت ايران در داخل و منطقه شده است چراكه آنها قصد داشتند پس از اشغال افغانستان و عراق به سراغ ايران بيايند.
لاريجاني با اشاره به اينكه امروز اوباما شعار خروج از عراق را مي‌دهد گفت:‌اين مقاومت و استقامت ايران بر آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و راه شهدا بود كه باعث ايجاد عزت براي ايران در منطقه شد و نعره‌هاي آمريكا براي حمله به ايران را در نطفه خفه كرد و حتي روسيه و فرانسه كه با آمريكا همصدايي مي‌كردند پس از حمله امريكا به عراق و افزايش بحران براي اين كشور استغفار كردند.
وي در ادامه اظهار داشت: ايران تنها كشوري بود كه در مقابل رفتارهاي ناپسند امريكا در عراق و افغانستان ايستاد و يكجانبه‌گرايي آنها را به شكست كشانيد و بيداري و هوشياري كه نهضت امام ايجاد كرد شرايط منطقه را عوض كرد و امروز هيچ فردي وجود ندارد كه تئوري يكجانبه‌گرايي را قبول كند؛ آنها امروز ما را قدرت منطقه مي‌دانند و مسائل و مشكلات منطقه را بدون كمك ايران قابل حل نمي‌دانند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي به شعارهاي رئيس جمهور جديد امريكا اشاره كرد و اظهار داشت: تصور نكنيد كه تغيير در امريكا شرايط را راحت مي‌كند، چرا كه گروهي كه امروز در آمريكا سركار هستند استراتژي فشار در منطقه را پيگيري مي‌كنند لذا بايد شرايط را به خوبي رصد كنيم.
لاريجاني به اهميت وحدت گروه‌‌هاي مختلف در كشور اشاره كرد و افزود:‌ همگرايي نيروها و وحدت آنها بر روي منابع اصلي كشور و سخنان مقام معظم رهبري، بايد بيش از پيش افزايش يابد و به هر بهانه‌اي نبايد در كشور اختلاف ايجاد شود چراكه اگر دشمنان در وجود اختلاف در ايران ترديد نكنند مطمئن باشيد كه فشارهاي خود را بر عليه ما افزايش مي‌دهند چرا كه تصور آنها اين است كه مي‌توانند بر امور فرعيه دامن بزنند.
وي در ادامه اظهار داشت: بايد تا آنجا كه مي‌توانيم بر روي مسائل و منافع اصلي كشور و آنچه كه شهدا و امام مي‌خواهند وحدت داشته باشيم و بر روي آنها مناقشه نكنيم و بايد همه قابليت‌هاي كشور را بكار بگيريم چرا كه تنها كشوري هستيم كه رهبر بزرگي همچون حضرت روح‌الله داشتيم و امروز رهبري مانند حضرت آيت‌الله خامنه‌اي داريم و اين امور براي ما ويژگي مهمي است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه از همه ظرفيت‌ها بايد به نفع عقلاني و درست استفاده شود گفت: بايد همه كساني كه دل در گرو انقلاب دارند بيايند و راه را براي خدمت آنها باز كنيم و براي مقابله با دشمن از همه توان و ظرفيتمان استفاده كنيم و همه قوا و احزاب بايد بر روي اصول اصلي كار كنند.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه مجلس هشتم جلوي كارهاي تورم زا را مي‌گيرد گفت: مجلس حامي دولت و همه نهادها است، اما وقتي كه به حقوق مردم تعدي شود و آنجا كه منافع ملي رعايت نشود جلوي آن كار را مي‌گيريم.
وي در ادامه اظهار داشت: مجلس به جاي پرداختن به مناقشات فرعي به مسائل اصلي مردم مي‌رسد تا رونق اقتصادي و توليد در كشور ايجاد شود چرا كه مشكل تورم و اشتغال بدون رونق توليد در كشور حل نمي‌شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مجلس با طرح‌ها و لوايحي كه تورم‌زاست مخالف است گفت: ما در گذشته با لايحه‌ برداشت 15 ميلياردي كه براي تزريق به سيستم توليد به مجلس ارائه شده بود مخالفت كرديم چرا كه معتقديم اينگونه پمپاژ پول در كشور كه نقدينگي را افزايش مي‌دهد و به سمت توليد حركت نمي‌كند تورم شديدي را ايجاد مي‌كند اما اگر اين نقدينگي به سمت توليد حركت كند مجلس از آن حمايت مي‌كند و بحث ما در مجلس كارشناسي است و نه سياسي.
لاريجاني با بيان اينكه خط قرمز مجلس حقوق مردم و مصالح ملي است گفت:‌شرايط مجلس به گونه‌اي جلو رفته است كه وقتي براي دعواهاي سياسي ندارد و نگاه ما توجه به متن مشكلات مردم است.
وي همچنين به طرح تحول اقتصادي دولت اشاره كرد و اظهار داشت:‌ما در مجلس براي بررسي اين طرح كميته ويژه‌اي را تشكيل داده‌ايم چرا كه اين طرح ساختار اقتصادي كشور، بهره‌وري و يارانه‌ها را عوض مي‌كند و بايد با ديد تخصصي به آن نگاه كرد و معتقدم كه همه قوا بايد براي اجرايي شدن اين طرح با هم متحد و همفكر باشند و دغدغه ما اين نيست كه اين طرح به نفع فلاني و يا ديگران است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ما معتقديم اين گونه يارانه دادن در كشور مشكل بسياري دارد گفت: دغدغه ما اين است كه در اين سيستم هزينه مردم افزايش مي‌يابد و گاز و برقشان سه برابر شود و ممكن است كه 50 يا 70 هزار تومان به هر نفر داده شود اما بايد بدانيم كه او در زندگي خود كم مي‌آورد و دغدغه ما اين است كه مبادا اجراي اين طرح شوك تورمي در كشور ايجاد كند و اگر بدون دقت اين طرح ايجاد شود مشكلات متعددي در كشور ايجاد مي‌شود.
لاريجاني در ادامه اظهار داشت:‌اگر ما در مجلس با دقت كار مي‌كنيم بخاطر اين است كه اين شوك تورمي در كشور ايجاد نشود چرا كه با محاسبات مجلس اجراي اين طرح يك پرش قيمت ايجاد مي‌كند و ما از دولت يك مدل اقتصادي خواسته‌ايم كه تا به امروز مدل دقيقي به ما ارائه نشده است.
وي در ادامه افزود: من قبول دارم كه نحوه توزيع يارانه‌هايي كه امروز وجود دارد درست نيست لذا براي اجراي اين طرح اختلافي وجود ندارد و بحث ما يك بحث كارشناسي است و اگر صحبت ديگري در اين خصوص مطرح مي‌شود درست نيست.
انتهاي پيام/ز
 پنجشنبه 30 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن