تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820569247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي در جمع خبرنگاران خارجي -2 دولت پاكستان مسئول حفظ جان ديپلمات‌هاي ايراني است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: متكي در جمع خبرنگاران خارجي -2 دولت پاكستان مسئول حفظ جان ديپلمات‌هاي ايراني است
خبرگزاري فارس: وزير خارجه كشورمان تصريح كرد كه ‌ايران، دولت پاكستان را مسئول حفظ جان ديپلمات‌هاي ايراني مي‌داند.


به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، در ادامه نشست خبري منوچهر متكي با خبرنگاران خارجي در پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات، ‌يكي از خبرنگاران با اشاره به بحث‌هاي مطرح شده در دولت آمريكا در خصوص تاسيس دفتر حفاظت منافع آمريكا در تهران از متكي پرسيد كه آيا ايران از اين موضوع استقبال مي‌كند و آيا فكر مي‌كنيد اين راهكار باعث تبادل فرهنگي، مطبوعاتي و پزشكي خواهد شد كه وي پاسخ داد: ما همواره از ارتباطات علمي،‌ دانشگاهي، ‌فرهنگي، گردشگري و اقتصادي بين ايران و شركت‌ها و بخش‌هاي آمريكايي حمايت كرده‌ايم.
وي خاطرنشان كرد: ‌در سه سال گذشته رقم معناداري از خبرنگاران و رسانه‌هاي آمريكايي در كشورمان داشته‌ايم ولي متقابلاً براي اعزام خبرنگارانمان و حتي حضور تنها خبرنگار صدا و سيماي جمهوري اسلامي چند سالي است كه مشكل داريم.
متكي افزود: اگر خبرنگاران حاضر در جلسه اقامت خوبي در ايران داشتند و از سفرشان راضي بودند خوب است به مسئولين ذيربط در آمريكا اطلاع دهند كه فرصت و زمينه اقامت مناسب جهت كار براي خبرنگاران مستقر در نيويورك را فراهم كنند.
وي درباره تاسيس دفتر حفاظت آمريكا در تهران كه به گفته آن خبرنگار در دست بررسي بين مسئولين آمريكايي است، اظهار داشت: ما خبري نداريم و چون خبري نداريم نمي‌توانيم اظهارنظر كنيم.
يك خبرنگار افغان درباره آينده روابط ايران و افغانستان سوال كرد كه وزير خارجه دو كشور را همسايه، مسلمان و داراي تاريخ طولاني از روابط صميمي و برادرانه خواند و گفت: ما شاخه‌‌هاي سرافراز يك درخت و ريشه هستيم و همراه با مردم افغانستان از سي سال مشكلاتي كه بر آنها رفته دل‌غمين مي‌باشيم.
متكي با بيان اينكه ما در دوران اشغال افغانستان توسط ارتش سرخ، در دوران نزاع‌هاي داخلي و همچين در دوران هجمه خارجي همواره در كنار ملت افغانستان بوديم، افزود: ‌وقتي به رهبران شوروي سابق مي‌گفتيم چرا موشك‌هاي آنچناني به صدام مي‌دهيد، مي‌گفتند شما حمايتتان را از افغانستان برداريد، ما به شما هم موشك مي‌دهيم.
متكي با بيان اينكه ما اعتراض‌مان را حفظ كرديم، خاطرنشان كرد: امروز هم كه هواپيماهاي آمريكايي، ‌جوانان، نوجوانان افغان و زنان و مردان را در عروسي‌ها، مساجد، منازل و ... صرفاً به عنوان اينكه اشتباهي رخ داده به خاك و خون مي‌كشند معترضيم.
خبرنگار ارمني درباره آينده روابط ايران و ارمنستان و صلح در قفقاز از متكي سوال كرد كه متكي با بيان اينكه بحران قفقاز همه را نگران كرد، گفت: بخشي از بحران قفقاز، دعواها و چالش‌هاي بزرگي است كه ما متاسفانه در اين چالش‌هاي بزرگ با استانداردهاي دوگانه مواجهيم.
به گفته متكي نمي‌توان در يك جا از تجزيه كشورها و در جاي ديگر از تماميت ارضي حمايت كرد، نمي‌شود در جايي سپر موشكي نصب كرد و در انتظار نصب متقابل سپر موشكي نبود‌، اينها بخشي از سرفصل‌هاي آن چالش‌هاي بزرگ است.
وي با بيان اينكه در سطح منطقه‌اي، حمل و نقل، انرژي و همكاري‌هاي اقتصادي بخش‌هايي هستند كه به واسطه بحران شديداً تحت تاثير قرار گرفتند، ادامه داد: جمهوري اسلامي سعي كرد ديپلماسي مرتبط با قفقاز را بسيار واقع‌بينانه و جامع‌الاطراف پيگيري كنند.
وزير خارجه به سفرهايش به كشورهاي منطقه و اروپا اشاره كرد و گفت: ايران سعي كرد اطراف قصه و بحران و يا كساني كه مي‌توانند براي رسيدن به يك چارچوب گفتگو و زمينه‌سازي براي همكاري كمك كنند را ترغيب كنند.
وي با ابراز خرسندي از اينكه خوشحاليم رويكرد جمهوري اسلامي از سوي همه اطراف‌ مورد استقبال واقع شد، افزود: ‌از تحولات جديد در روابط گرجستان و روسيه خوشحاليم البته آنها را به ادامه اين روند ترغيب مي‌كنيم.
وي روابط ايران با دوكشور آذربايجان و ارمنستان را خيلي خوب برشمرد.
وزير خارجه كشورمان درباره عطارزاده ديپلمات ايراني ربوده شده در پيشاور پاكستان به گفتگوي تلفني روز گذشته‌اش با قريشي همتاي پاكستاني‌ خود اشاره كرد و در عين حال گفت: ‌ما هنوز به طور قطع نمي‌توانيم درباره ربايندگان، احتمال مشخصي را بدهيم.
وزير خارجه با بيان اينكه اگر چه از سوي بخش‌هاي ذيربط احتمالات مختلف مورد بررسي قرار گرفته است، افزود: حوادث پيشين در اين حادثه نشان مي‌دهد سه كشور ايران، پاكستان و افغانستان بايد تلاش بيشتري را در موضوع امنيت مرزها و ارتباطاتشان داشته باشند.
به گفته وزير خارجه برخورد قاطع با كساني كه منافع هر يك از اين كشورها و روابط آنها را هدف قرار مي‌دهند موجب مي‌شود كه از تكرار چنين اقدامات شرورانه‌اي خودداري كند.
وزير خارجه با بيان اينكه ما دولت پاكستان را مسئول حفظ جان ديپلمات‌هايمان مي‌دانيم، افزود:‌ انتظار داريم هر چه سريع‌تر ابتكاراتشان را براي آزادي ديپلمات ايراني ربوده شده در پيشاور به كار ببندند.
انتهاي پيام/خ
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن