تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819375742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نرخ کرایه مسافر منطقه ای محاسبه می شود


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: سخنگوی ستاد هدفمند کردن یارانه ها اعلام کرد در جلسه روز گذشته این ستاد بحث ساماندهی قیمت کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو مطرح و قرار شد که قیمت کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو براساس وضع منطقه ای در هر شهر با تصویب شورای شهر و تایید فرماندار اصلاح شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت:نرخ کرایه مسافر درون شهری به صورت منطقه ای محاسبه و اعلام می شود.

محمد رویانیان در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: همانطور که سخنگوی ستاد هدفمند کردن یارانه ها اعلام کرد در جلسه روز گذشته این ستاد بحث ساماندهی قیمت کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو مطرح و قرار شد که قیمت کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو براساس وضع منطقه ای در هر شهر با تصویب شورای شهر و تایید فرماندار اصلاح شود.

وی گفت: آنچه مد نظر ما بوده این است که براساس هر شهری مطالعه از سوی متولی تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو صورت می پذیرد و پیشنهاد به شورای شهر می آید و این شورا به صورت محلی و منطقه ای با حفظ منافع عموم جامعه و با توجه به توانمندی مردم در پرداخت کرایه ها و توجه به نیازمندی ناوگان نرخ های را اصلاح می کنند.

رویانیان افزود: شهرداری به اتفاق کارشناسان شورای شهر تعداد مسافری که در آن شهر تاکسیرانی جابجا می کند بررسی کرده که هم به مردم اجحاف نشود و هم هزینه راننده تاکسی تامین بشود.

وی گفت: پس قرار شد قیمت کرایه تاکسی براساس توان هر شهر و شهروند و براساس میزان هزینه و سود تاکسیرانی و راننده تاکسی محاسبه شود و در شورای شهر هر شهر این بررسی ها تصویب و به تایید فرماندار بعنوان رئیس کمیته حمل و نقل سوخت آن شهرستان برسد و اجرایی شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به اینکه در مورد اتوبوس و مترو نیز همین فرمول است افزود: یعنی براساس منطقه بررسی می شود که هزینه یک اتوبوس چقدر است و چه میزان مسافر جابجا می کند و هزینه مصرف سوختش چقدر است که چقدر می تواند کرایه اضافه کند که این هم مشمول همان طرح منطقه ای یعنی شورای شهر، شهرداری و نهایتا فرماندار است.

رویانیان با اشاره به نحوه نظارت بر فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: در تمام شهرها تاکسی ها و اتوبوس ها تحت نظارت شهرداری ها هستند.

وی افزود:. بعد از شهرداری وزارت کشور (فرماندار ها) مسئول است که نرخ ها را مدیریت و کنترل و نحوه ارائه خدمات را نظارت کند.

رویانیان گفت: در مورد اتوبوسرانی و مترو هم نظارت با شهرداری ها است و بعد از شهرداری کمیته هایی در هر شهرستان به ریاست فرماندار تشکیل شده است که او مسئول نظارت عالیه بر اجرای این امر است و باید به حق مردم رسیدگی کند.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود:در مورد آژانس ها مسئولیت نظارت و کنترل بر نرخ کرایه ها بر عهده ادارات بازرگانی هر شهر است.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن