تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817603859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تلاش غرب برای برقراری دیکتاتوری اقلیت بر اکثریت در منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تحولات برخی کشورهای منطقه گفت: اگر کشورهای غربی سعی کنند در کشوری خواسته اقلیت را بر اکثریت تحمیل کنند این دموکراسی نیست، بلکه دیکتاتوری اقلیتی بر اکثریت است.




ایلنا: بنی صدر به خاطر دخالت هایی که در دفاع مقدس انجام می داد تلاش می کرد که مقاومت ملت ما را کمرنگ جلوه دهد.


به گزارش ايلنا، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه در چهارمین همایش ولایت مداری، بصیرت دینی و جنگ نرم که صبح چهارشنبه در ستاد آجا برگزار شد، با اشاره به تحولات منطقه و نشانه هایی که این تحولات از حرکت انقلاب اسلامی دارد، گفت: انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ جهان معاصر به شمار آورد و شاید در آن مقطع کمتر کسی مورد توجه تبعات عمیق انقلاب اسلامی در آینده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه پس از جنگ جهانی دوم و پدیدار شدن دو بلوک شرق و غرب جنگ سردی بین این دو قطب درگرفت، گفت: در حقیقت دو قطب شرق و غرب سعی می کردند با تقسیم بندی که بین کشورها انجام داده بودند کشورها را به سمت خود سوق دهند یعنی کشورها یا وابستگی به غرب پیدا کنند و یا وابستگی به شرق و وقتی وابستگی کشورها به یکی از این قدرتها ایجاد می شد آنها از منافع این کشورها استفاده می کردند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی کشوری را نمی توانستیم پیدا کنیم که مستقل از شرق و غرب باشد و بخواهد بر روی پای خود بایستد، گفت: در این شرایط بود که امام راحل تحول عظیمی ایجاد کردند و این تحول همان برپا کردن کشوری آزاد و مستقل مبتنی بر یک نظام اسلامی و با مشارکت حداکثری مردم بود.

مهمانپرست با بیان اینکه ایران پیش از انقلاب نقش ژاندارم منطقه را بازی می کرد، گفت: وقتی ملت ایران به رهبری امام راحل شعار نه شرقی نه غربی را سر داد یعنی اینکه می خواست قاعده حاکم بر آن زمان را برهم بزند و این موضوع قطعا با عصبانیت نظام سلطه مواجه شد به همین دلیل است که می بینیم در طول 32 سال توطئه ها و فتنه هایی که علیه کشورمان به راه می افتد به قدری سنگین است که هر کدام از آنها برای ساقط کردن یک کشور کافی است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش استکبار این بود که نظام جمهوری اسلامی ایران پا نگیرد، گفت: ما تنها کشوری در دنیا هستیم که در سطوح مختلف مسئولان شهید داده ایم .

مهمانپرست اضافه کرد: پس از آن جنگ هشت ساله علیه کشور ما آغاز شد که این یک واقعه بزرگ به شمار می آمد زیرا یک ملت بدون کمک و حمایت هیچ کشوری و تنها با توانایی در مقابله با نیروهای شرق و غرب که با هم متحد شده بودند قرار گرفت ضمن اینکه نیروهای رژیم بعث عراق نیز دارای سلاح های روسی، آمریکایی و آلمانی بودند و حتی از پشتیبانی مالی کشورهای منطقه هم برخوردار بودند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور به حضور بنی صدر در عرصه سیاسی جمهوری اسلامی ایران در اوایل انقلاب اشاره کرد و افزود: بنی صدر به خاطر دخالت هایی که در دفاع مقدس انجام می داد تلاش می کرد که مقاومت ملت ما را کمرنگ جلوه دهد که البته این حرکت وی نیز نتیجه نداد به طوری که در پایان جنگ تحمیلی ملت شریف ایران با عشق به امام و وطن خود توانستند از کشور دفاع کنند و حتی یک وجب از خاک خود را به دشمن ندادند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اما فشارها علیه کشور ما تمام نشد بلکه تحریم های سیاسی و اتهام زدن به ملت ما افزایش پیدا کرد و غربی ها تلاش بسیاری کردند تا نظام ما درگیر مسائل داخلی خود شود، تا فرصتی برای تاثیرگذاری نداشته باشد.

مهمانپرست تصریح کرد: در حقیقت غربی ها می خواستند با اعمال فشارها بر روی جمهوری اسلامی ایران به ملت های دیگر نشان دهند که نتیجه استقلال خواهی و حق طلبی چه فشارهایی را در پی خواهد داشت. آنها می خواستند جمهوری اسلامی ایران برای سایر کشورها الگو نباشد که البته در این زمینه هم به نتیجه نرسیدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به فروپاشی امپراطوری شوروی و رانده شدن تفکر کمونیست به حاشیه گفت: در چنین شرایطی آنها می باید یک دشمن فرضی برای خود درست می کردند که به بهانه وجود آن کارهایشان را توجیه کنند و بنابراین کشورهای غربی پروژه اسلام هراسی را طراحی کردند تا بگویند مقابله جدی ما با اسلام است و هر کسی که بخواهد به ارزش های اسلامی عمل کند و به آن پایبند باشد، عنصر خطرناکی است.

وی ادامه داد: برای اینکه این پروژه غربی ها تجسم عینی پیدا کند حادثه 11 سپتامبر کلید خورد به طوری که آنها از این حادثه نهایت بهره برداری را انجام دادند و پس از آن بود که اعلام کردند مسلمانان عناصر تروریست هستند و امنیت ملت ها را تهدید می کنند، البته ابتدا اعلام کردند که همه مسلمانان تروریست هستند ولی با اعتراض جوامع غربی روبرو شدند، بعد گفتند که ما نمی گوییم همه مسلمانان تروریست هستند بلکه می گوییم هر تروریستی مسلمان است.

مهمانپرست تصریح کرد: بنابراین هدف گیری جدی آنها اسلام ، ارزش های واقعی اسلام و هر نظامی است که بخواهد با پایبندی به این ارزش ها برنامه های آنها را بر هم بزند.

وی گفت: پس از گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب که مردم فشارها را تحمل کردند و حتی در کنار این فشارها جوانان ما در عرصه های مختلف به پیشرفت خیره کننده ای رسیدند این حرکت ها خود پیامهایی را به کشورهای دیگر منتقل کرد، بر این اساس همان جنگ نرمی که علیه کشور ما به راه انداخته بودند ملت ما با تحمل این فشارها و در عین حال پیشرفت کشور در عرصه های گوناگون تبدیل به حربه ای علیه خودشان شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: در حقیقت آنها دیدند که یک ملت همه فشارها را تحمل کرده و در همه عرصه ها خودنمایی می کند به طوری که در بحث علمی سرآمد است، مشارکت مردمی حداکثری دارد ، از استقلال واقعی برخوردار است، رشد اقتصادی بالایی دارد، براعتقاد خود استوار است و در معادلات امروز دنیا نقش تعیین کننده ای دارد.

وی با بیان اینکه اگر واقعا می خواهیم ببینیم که نقش جمهوری اسلامی ایران در معادلات بین المللی چیست باید فرض را بر این بگذاریم که اگر در جهان امروز جمهوری اسلامی ایران نبود چه اتفاقی می افتاد ، گفت: اگر در دنیای امروز جمهوری اسلامی ایران نبود دیگر هیچ مانعی برای برنامه ریزی های غرب ، برای گسترش سلطه در جهان وجود نداشت و وضعیت منطقه به گونه ای دیگر بود، حتی وضعیت رژیم صهیونیستی نیز طور دیگری بود، به همین دلیل است که فشارها بر کشور ما کم نشده است بلکه روز به روز افزایش پیدا می کند.

مهمانپرست افزود: ایران اگر کشور تاثیرگذاری نبود چه دلیلی داشت که این همه برای ما به ناحق مانع ایجاد کند و در حق ملت ما ظلم کند، اگر کشوری بودیم که خاصیتی نداشتیم آنها برنامه های خود به راحتی دنبال می کردند و دیگر کاری به ما نداشتند، بنابراین معلوم است که افکار و ایده های ملت ما به کشورهای دیگر منتقل شده است به طوری که تاریخ انقلاب یک درس و الگو برای سایر کشورها شده است، هم اکنون ما نتیجه آن را در کشورهای منطقه و شمال آفریقا می بینیم، این همان چیزی است که غربی ها از آن می ترسیدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه به نقشه آمریکا برای انحراف جریان بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و شمال آفریقا اشاره کرد و افزود: در حقیقت نظام سلطه نمی توانست حرکت انقلابی خودجوش مردم منطقه و بخش هایی از شمال آفریقا را متوقف کند اما به این نتیجه رسید که در حین حرکت انحراف ایجاد کند بنابراین ابتدا همه سعی خود را کرد تا این بیداری اسلامی به محل اصلی نیروهای آمریکایی و صهیونیستی منتقل نشود و سپس تلاش کردند در برخی از کشورها حرکت های تصنعی ایجاد کنند به طوری که برخی از کشورها که از نظر آنان کشور هدف بودند اگر حرکتی هم در اقلیت این کشورها وجود داشت دامن بزنند.

مهمانپرست در بیان تشریح حرکت نظام سلطه برای ایجاد فتنه در کشور ما گفت: آنها چون در تونس و مصر جمعه های خشم انتخاب می شد در کشور ما هم سه شنبه ها را انتخاب کردند که این حرکت را از سه شنبه 25 بهمن شروع کردند تا بگویند اکثریت مردم با نظام مخالفند و هر سه شنبه ای که می گذرد مخالفت مردم با نظام بیشتر می شود تا بعد بتوانند برنامه های خود را پیاده کنند اما خوشبختانه به لطف الهی و هوشیاری مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران این موضوع در ایران شکل نگرفت.

وی اضافه کرد: آنها وقتی دیدند در 22 بهمن جمعیت 40-50 میلیونی در سراسر کشور با حضور در صحنه از رهبری و نظام دفاع می کنند هیچ گاه نمی توانند با گروه های 40-50 نفره به اهداف خود برسند، بعد از آن بود که همه تمرکز خود را بر روی سوریه آوردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور گفت: در حقیقت به هر میزان که مردم کشوری بر مدار استقلال خود حرکت کنند به همان میزان خود را از حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی دور می کنند، این برای آنها خیلی خطرناک بود و آنها تصمیم گرفتند که خط مقاومت را بشکنند و بر این اساس کشور سوریه را هدف قرار دادند و وقتی حرکتی صورت می گیرد و شعارهایی داده می شود مشاهده می کنید که اهداف سیاسی پشت سر آن بوده است.

مهمانپرست در بیان مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران نسبت به ملتهای منطقه گفت: ما همواره اعلام کرده ایم که باید به مطالبات مردم توجه شود و اگر این مطالبات مسالمت آمیز است نباید سرکوب شود و تا حد ممکن باید این مطالبات را برآورده کرد، اما اگر اقلیتی در کشوری خواسته ای داشته باشد و کشورهای غربی سعی کنند خواسته آن اقلیت را بر اکثریت تحمیل کنند دیگر این دموکراسی نیست بلکه دیکتاتوری اقلیتی بر اکثریت است و باید با هوشیاری دقت کنیم و ببینیم انگیزه های اصلی پشت این حرکت ها چیست.

وی در ادامه با طرح این سئوال که آیا واقعا کشورهای غربی و به ویژه آمریکا مدعی حقوق بشر هستند و آیا واقعا به دنبال ایجاد دموکراسی هستند، گفت: اوباما چندی پیش سخنرانی کرد و گفت می خواهیم فصل نوینی را در خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز کنیم و دستگاه وزارت امور خارجه مسئول اجرای سیاستهای ایجاد فصل نوین در خاورمیانه خواهد بود در واقع معنای فصل نوین این است که دوره ای تمام شد و دوره جدیدی می خواهد آغاز شود یعنی حضور آمریکا در منطقه با چهره ای جدید.

مهمانپرست با بیان اینکه طی سالهای گذشته ما سی و یک انتخابات برگزار کردیم، این سئوال را مطرح کرد که ما در منطقه خود چند کشور را داریم که در طول تاریخ عمر خود انتخابات برگزار کرده اند و از سویی دیگر نیز آمریکایی ها گفته اند که این کشورها متحدان ما هستند پس ادعای حمایت از دموکراسی توسط آمریکایی ها یک دروغ بزرگ است.

وی اضافه کرد: اگر آنها واقعا مدعی حقوق بشر هستند چرا وقتی گزارشگر سازمان ملل متحد از کشتار بیرحمانه 5 هزار زن و کودک در غزه به عنوان یک جنایت جنگی یاد کرد این کشورها حتی حاضر نشدند به صورت ظاهری این حرکت رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه آنها حقوق بشر و مبارزه با تروریسم به عنوان ابزاری برای اعمال سیاست های خود به کار می برند، گفت: اگر آنها با تروریسم مخالفند پس چطور عبدالمالک ریگی که در حدود 400 نفر از مردم بیگناه سیستان و بلوچستان را به قتل رسانید با پایگاههای آمریکایی ها در پاکستان و قرقیزستان مرتبط بود؟

مهمانپرست با بیان اینکه منافقین نیز حداقل 12 هزار از مردم بیگناه ما را به شهادت رسانده اند به طوری که پرونده آنها به هیچ وجه قابل دفاع نیست، گفت: چطور می شود که آنها تلاش می کنند منافقین را از لیست تروریست ها خارج کنند به طوری که کشورهای غربی نه تنها آنها را به عنوان تروریست نمی شناسند بلکه تبدیل به محل فعالیت منافقین علیه کشور ما شده است.

وی در ادامه به چهره جدید آمریکا برای نقش آفرینی در تحولات منطقه اشاره کرد و افزود: اوباما در سخنرانی خود گفت ما دیگر از دیکتاتورها حمایت نمی کنیم بلکه در کنار مردم هستیم، این در حالی است که آنها می خواهند برای انحراف مطالبات مردم اقداماتی انجام دهند و تلاش کنند که این موج بیداری اسلامی به سمتی هدایت شود که منافع آنها را کمتر تهدید کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در حقیقت آنها تا زمانی از دیکتاورها حمایت می کنند که منافع شان را تامین کنند اما اگر ببینند که منافع شان با شکل جدیدی از تحولات تامین خواهد شد بسیار راحت دیکتاتورها را کنار می گذارند. این باید یک درس برای همه کشورهای منطقه باشد، کشورها باید متوجه باشند که به خاطر تامین منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی مردم خود را سرکوب نکنند زیرا نمی توان به آمریکاییها التماس کرد.

مهمانپرست اضافه کرد: کشورها باید برای نقش آفرینی قوی باشند و برای اینکه قوی باشند باید مستقل باشند و برای اینکه قوی و مستقل باشند باید مردم را در کنار خود داشته باشند، اگر به مطالبات مردم پاسخ درستی داده شود کشورهای منطقه قدرتمند خواهد شد چرا که از حمایت مردمان خود برخوردار می شوند و می توانند با یک حرکت جمعی جلوی زیاده خواهی آمریکا و رژیم صهیونیستی بگیرند.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه باید با هوشیاری و درایت متوجه این فتنه ها باشند، گفت: آخرین فتنه برای گمراهی جریان بیداری اسلامی این بود که بگویند بین ایران و عراق و یا شیعه و سنی درگیری وجود دارد تا هم جریان بیداری اسلامی را منحرف کنند وهم فشاری به کشور ما بیاورند اما به لطف خدا و هوشیاری مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران این طراحی آنها نیز به نتیجه نرسید زیرا هم اکنون مردم دنیا و مردم منطقه بیدار شده اند و آنها از مقاومت ملت ما در برابر نظام سلطه درس گرفته اند و دوست دارند که در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند و دیگر فریب این پروژه های ایران هراسی را نمی خورند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد که از این پس شاهد کشورهای مقتدری باشیم که حمایت مردم خود را پشت سر خود دارند، همچنین کشورهای مستقلی که بتوانند در ثبات سیاسی منطقه نقش آفرینی کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن