تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821042649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اثر تورمي كمتراز 20 درصد در نتيجه اجراي طرح تحول اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: اثر تورمي كمتراز 20 درصد در نتيجه اجراي طرح تحول اقتصادي
پاشايي گفت: تورم يك شاخص است كه 24 شاخص ديگر را در درون خود جاي داده است، اگر با اجراي اين سياست، يكي از شاخصها افزايش يابد، بعد از يك افق، تورم كاهش خواهد يافت.
معاون اقتصادي بانك مركزي با اعلام اينكه اثر تورمي اجراي مناسب طرح تحول اقتصادي كمتر از 20 درصد خواهد بود، گفت: اگر اجراي اين طرح مديريت نشود، آثار مخربي در پي خواهد داشت.
رامين پاشايي فام امروز در نشستي با خبرنگاران در خصوص طرح تحول اقتصادي و هدفمند كردن يارانه ها در وزارت امور اقتصادي و دارايي، از بررسي آثار طرح تحول اقتصادي بر متغيرهاي كلان اقتصادي همچون بيكاري، تورم، صاردات و واردات خبرداد.
معاون اقتصادي بانك مركزي از توسعه روشهاي موجود براي بررسي طرح تحول اقتصادي خبرداد و تصريح كرد: پس از يك سال كار مداوم بر روي اين طرح و آثار آن، هم اكنون يك نوآوري جديد و قابل استفاده ايجاد شده است.
به گفته وي با اجراي طرح تحول اقتصادي يك جريان فيزيكي كالايي و تغييرات قيمتي در سطح كلان اتفاق خواهد افتاد، همچنين مباحثي همچون نقدينگي، مسائل پولي، ارزشگذاري پول ملي، نحوه بازتوزيع يارانه ها، رفورم پولي در اين طرح بررسي شده و اميد است با مديريت صحيح طرح آثار منفي آن به حداقل برسد.
پاشايي فام از تهيه طرحهاي مختلفي براي بررسي آثار طرح بر روي متغيرهاي كلان اقتصادي خبرداد و در مورد اثر طرح بر روي تورم، گفت: تورم يك شاخص است كه 24 شاخص ديگر را در درون خود جاي داده است، اگر با اجراي اين سياست، يكي از شاخصها افزايش يابد، بعد از يك افق، تورم كاهش خواهد يافت.
وي با اشاره به سناريوهاي مختلف هدفمند كردن يارانه ها، تصريح كرد: اگر در اثر اجراي اين سياست منافعي از مردم كاسته شود و ما بتوانيم بيش از اين رقم را تامين كنيم، سطح زندگي مردم تغييري نخواهد كرد.
معاون اقتصادي بانك مركزي با تاكيد بر اينكه منبع مالي اجراي طرح ديده شده است، افزود: زمانيكه اين طرح بخواهد اجرا شود، بايد منابع آن در اختيار مردم و در حساب آنها بدون حق برداشت، باشد. به هر حال اجراي طرح تحول اقتصادي باعث تغيير قيمتها خواهد شد.
وي از افتتاح حساب براي واريز ميزان يارانه ها به حساب سرپرست خانوار در آينده اي نزديك خبرداد و تصريح كرد: مشكل ساختاري در بحث اجراي طرح تحول، تورم است؛ بنابراين بايد مشكل تورم حل شود و پايه پولي نيز تغيير كند.
پاشايي فام بر كاهش ارتباط بودجه جاري دولت به نفت به منظور جلوگيري از تاثير پذيري خالص دارايي هاي بانك مركزي از اين ناحيه تاكيد كرد و اظهارداشت: اگر اجراي طرح تحول مديريت نشود، آثار مخربي در پي خواهد داشت، اما تصور مي شود كه مي توان اين طرح را مديريت كرد كه در اين صورت آثار تورمي آن كمتر از 20 درصد خواهد بود و اين طرح در افقي حدودا 14 ماهه به نتيجه خواهد رسيد.
وي مديريت تورم را كاري اساسي و اصولي برشمرد و افزود: در بخش نقدينگي نيز بايد به موقع و به اندازه، حجم پول را كنترل كنيم و ابزارهاي بازتوزيع را در اختيار مردم قرار دهيم.
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن