تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819758227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي مهر /اجماع اصلاح طلبان ؛ عبور از خاتمي و كروبي به شرط وحدت بر مير حسين


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اختصاصي مهر /اجماع اصلاح طلبان ؛ عبور از خاتمي و كروبي به شرط وحدت بر مير حسين
اظهار نظر يك منبع آگاه در طيف اصلاحات حاكي از آن است كه پس از به نتيجه نرسيدن رايزنيهاي گسترده با سيدمحمد خاتمي براي اعلام قطعي كانديداتوري و انتشار اخباري مبني بر آمادگي تلويحي مير حسين موسوي براي ورود به صحنه انتخابات، گروهها و چهره هاي اصلي اين جناح سياسي به اجماع رسيده ان تا به شرط وحدت روي مير حسين از خاتمي و كروبي عبور كنند.

به گزارش خبرنگار سياسي مهر عليرغم رايزنيهاي گسترده اصلاح طلبان براي كانديداتوري سيدمحمد خاتمي در انتخابات رياست جمهوري دهم و برگزاري جلسات متعدد براي متقاعد ساختن وي، رئيس دولت اصلاحات همچنان بر اين موضوع تاكيد دارد كه مطمئنا به عنوان كانديدا از سوي اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري دهم حاضر نخواهد شد ولي از تلاش براي راي آوردن چهره مقبول و محبوبي دفاع خواهد كرد!

خاتمي البته بر اين موضوع كه شرايط حضور وي به عنوان كانديدا در انتخابات رياست جمهوري دهم مهيا نيست تاكيد دارد و معتقد است كه شرايط مورد درخواست او تا خرداد 88 محقق نخواهد شد ولي در عين حال بر حضور خود به عنوان حامي كانديداي واحد اصلاح طلبان در انتخابات آينده تاكيد ورزيده و بر اين باور است كه آنان براي پيروزي بايد تنها با يك كانديداي واحد به ميدان بيايند.

گزينه اصلحي كه خاتمي براي اصلاح طلبان در نظر گرفته است ميرحسين موسوي است كه به عقيده وي علاوه بر خوشنامي ؛ "هم ظرفيت فوق العاده بالايي در بدنه نظام دارد، هم مورد پسند نخبگان است ، هم از اقبال عمومي برخوردار است و هم توان و تجربه لازم " براي عهده دار شدن مسئوليت مهم رياست جمهوري اسلامي ايران را داراست. گويا سخنان خاتمي و جلساتي كه از چند ماه پيش با ميرحسين داشته كارگر افتاده است كه بنابر برخي اخبار تكذيب نشده، ميرحسين موسوي حدود يك هفته قبل و پس از رايزنيهاي خاتمي نامه اي به وي نوشته و اعلام كرده كه تنها در صورت عدم كانديداتوري او به عنوان نامزد انتخابات رياست جمهوري در انتخابات خرداد 88 حاضر خواهد شد اما اگر او بيايد از وي حمايت خواهد كرد.

البته از يك زاويه نمي توان چندان نسبت به حضور ميرحسين موسوي در انتخابات رياست جمهوري آينده خوش بين بود مگر اينكه شرايط كشور از نظر وي تغيير كرده باشد. در دوره هاي قبلي انتخابات هم صحبتهايي به خصوص از سوي اصلاح طلبان با او انجام شد و تقريبا ميرحسين را نسبت به حضور در انتخابات نهم رياست جمهوري متقاعد كرده بودند اما در نهايت ارزيابي و جمع بندي آخرين نخست وزير جمهوري اسلامي ايران عدم نامزدي در انتخابات بود. مساله اي كه با ارسال نامه اي به رسانه ها از سوي خود وي فيصله يافت.

از سوي ديگر و در سطح احزاب اصلاح طلب، آنان در كارگروه خود ضمن بررسي مدلهاي ائتلاف گزينه هاي ديگري از جمله مهدي كروبي، محمدعلي نجفي و محمدرضا عارف را به عنوان آلترناتيوهاي بعد از خاتمي و ميرحسين موسوي در نظر گرفته اند. اين در حالي است كه محمدعلي نجفي رغبت چنداني به كانديداتوري ندارد و در روزهاي اخير در گفتگو با يكي از خبرگزاريها اعلام كرده كه قطعا در انتخابات رياست جمهوري نامزد نخواهد شد.

به گزارش مهر ، اگر مير حسين موسوي و خاتمي به صحنه نيايند، با توجه به ضعيف بودن احتمال كناره گيري كروبي به نفع عارف حتي در صورت انتخاب عارف به عنوان كانديداي شوراي حكميت، تنها دو گزينه براي اصلاح طلبان باقي مي ماند كه آنها را وادار مي كند كه يا با دو كانديدا يعني كروبي و عارف در انتخابات آينده حضور يابند و يا اينكه در نهايت اصلاح طلبان به منظور تامين نظر سيد محمد خاتمي و انتخاب يك كانديداي واحد مهدي كروبي را به عنوان گزينه نهايي نامزدي خود در بهمن ماه معرفي كنند و سعي كنند تا با حمايت چهره هاي برجسته خود از جمله خاتمي زمينه موفقيت كروبي را در انتخابات فراهم كنند.

البته راه سومي هم در كارگروه اصلاح طلبان مطرح شده است، اينكه آنها ضمن جلب نظر برخي اصولگرايان منتقد و طيف سنتي اصولگرايان، زمينه ايجاد دولت وحدت ملي كه از سوي علي اكبر ناطق نوري مطرح شده بود (وكرباسچي هم از آن دفاع كرد) را فراهم كنند و در نهايت كانديداي دولت ائتلافي كه مورد تائيد اكثر چهره ها و گروههاي اصلاح طلب و بخش وسيعي از اصولگرايان است را معرفي كنند.

نهايتا اينكه به نظر مي رسد اظهارات كوتاه يك منبع آگاه جناح اصلاح طلب به "مهر" مبني بر "اجماع اكثر گروهها و چهره هاي شاخص اين طيف سياسي براي عبور از خاتمي و كروبي به قيمت وحدت روي مير حسين موسوي" با توجه به شرايط سياسي روز قابل تامل باشد.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن