تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816931220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خانه.های مسکونی زیرزمینی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:



شاید علت این موضوع باشد که معماران و طراحان به این نتیجه رسید.ه.اند که دیگر نمی.توان در آسمان پیش رفت، بنابراین به سمت مرکز زمین در حرکت هستند! اما اگر برداشت شما از خانه.های زیر زمینی، خانه.های لانه خرگوش و تنگ و تاریک است، کاملا در اشتباه هستید؛ چراکه تا نبینید، باور نمی کنید!

1- خانه پنهان!

طراحی خانه.های زیر زمینی تبدیل به یکی از دشوارترین شاخه های معماری شده است، چراکه شما با ماده.ای سخت به نام سنگ و خاک در جنگ هستید به جای هوا!

اما نخستین شاهکار معماری خانه.های زیرزمینی، «خانه پنهان» در منچستر انگلستان است. این خانه 1400 متری به طور کامل در زیر سطح زمین ساخته شده است و بر روی آن نیز باغی وجود دارد. نکته جالب در طراحی این منزل، نورگیری آن از تمام سقف ها است؛ یعنی با اینکه بر روی سقف خاک و ریشه درختان وجود دارد، اما این خاک، نور را از خود عبور می دهد و «خانه پنهان» در طول روز از تمام سقف ها نورگیری می کند؛ در حالی که شما بر روی زمین فقط یک باغ میوه و گل مشاهده می کنید!






شما با پرداخت 3 میلیون و 100 هزار دلار، صاحب این باغ و البته خانه و طبقات زیر آن می شوید.

منبع روشنایی دیگر این خانه بسیار روشن، حفره مرکزی آسانسور خانه است. آسانسور این خانه با استفاده از شیشه طراحی شده، یعنی اینکه ورودی منزل یا همان آسانسور، به قطری بزرگتر از قطر دستگاه بالابر ساخته شده است تا نور به راحتی به داخل نفوذ کند.








بخش رویایی این خانه، اتاق خواب آن است، چرا که یک در مخفی برای آن تعبیه شده است؛ البته دری که به استخر طبقه پایین راه دارد! بله، در طبقه منهای 2، استخر داخلی وجود دارد و یک راه فوری برای سر خوردن و افتادن در استخر نیز طراحی شده است.











نکته جالب این است که این طبقه نیز نورگیرهای بسیار خوب دارد. برای روشنایی این طبقه دو پاسیو و گلخانه شیشه ای طراحی شده است که به باغ روی زمین راه دارند. در این طبقه نیز یک دفتر کار به همراه اتاق های خواب کوچکی ساخته شده اند که همه آنها دارای سرویس بهداشتی مجزا هستند.

2- غار لیما

این خانه به سفارش تعدادی از فیلسوفان بازنشسته که درباره فلسفه حیات بر روی زمین کار می کردند، ساخته شده است. هدف این مردان فلسفه، احتمالاً تفکر درباره دوران کاری خود بوده است!





این خانه غار مانند به شکل یک استوانه بر روی دامنه یک کوه در نزدیکی لیما، پایتخت پرو ساخته شده و بدین ترتیب این غار با استفاده از پنجره های سنگی خود همیشه نورگیر و روشن است. نکته جالب در طراحی داخلی این خانه، ابزار سنگی آن است. به عنوان مثال میز ناهار خوری این غار با استفاده از تراش سنگی که متصل به دیوارهای آن است، ساخته شده است و می توان گفت که این خانه، یک مجموعه «صنایع دستی» است.










این خانه دارای 3 اتاق خواب در طبقه همکف بوده و دو اتاق نیز ویژه میهمانان در طبقه منهای یک طراحی شده است.

3- خانه زمین

برخی دولت ها از جمله دولت کره جنوبی به هیچ عنوان اجازه قطع درختان جنگل های کشور خود را نمی دهند، به همین دلیل یک معمار کره ای برای اینکه هنر و سلیقه خود را ثابت کند، بدون قطع کردن حتی یک اصله درخت، در دل جنگل واقع در شمال شهر سئول، یک تونل درست است که به «خانه زمین» معروف شده است.











سلیقه معمار این خانه در طراحی محوطه ورودی به همگان ثابت می شود، چراکه بدون داشتن آدرس، یافتن آن خانه محال به نظر می رسد؛ چون شکل در ورودی نیز به رنگ درخت و چوب است. ترکیب رنگ چوب نیز در طراحی جزء به جزء خانه که به سبک ژاپنی ساخته شده اند نیز به کار گرفته شده است.







4- خانه سیلو

معروف ترین خانه زیر زمینی، «خانه سیلو» واقع در نزدیکی شهر نیویورک آمریکا است. این منزل که دو میلیون و 300 هزار دلار ارزش گذاری شده است، بر روی سقف خود یک باند فرودگاه اختصاصی دارد. طراحی داخلی این خانه نیز به سبک مدرن انجام شده است.





این خانه زیرزمینی دو طبقه، 5 هزار مترمربع مساحت دارد که ایمن ترین منزل ایالات متحده آمریکا نیز لقب گرفته است. تمام دیوارهای اصلی این پناهگاه از جنس فولاد و به قطر 50 سانتی متر ساخته است که نفوذ به آن را غیرممکن ساخته است. البته رعایت نکات امنیتی باعث شده است که این خانه از روی زمین هیچ نورگیری نداشته باشد و تمام منابع نوری آن مصنوعی شوند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن