تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820072830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تظاهرات هزاران طرفدار حماس عليه تحركات ضدانساني ماموران امنيتي محمود عباس


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: تظاهرات هزاران طرفدار حماس عليه تحركات ضدانساني ماموران امنيتي محمود عباس
هزاران تن از اعضا و طرفداران جنبش مقاومت اسلامي «حماس» در استان رفح واقع در جنوب نوارغزه در اعتراض به اقدامات سركوبگرانه سرويس هاي امنيتي محمود عباس عليه مبارزان گروه هاي مقاومت راهپيمايي كردند.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، شركت كنندگان در راهپيمايي با سر دادن شعارهايي در محكوميت جنايت هاي سرويس هاي امنيتي عباس عليه اعضا و طرفداران حماس از خيابان هاي مختلف شهر عبور كرده و در مقابل مسجدالهدي تجمع كردند.
شيخ «منصور بريك» در جمع راهپيمايان به ايراد سخنراني پرداخت و گفت، محمود عباس بايد از حمله و بازداشت شهروندان فلسطيني در كرانه باختري خودداري كند و همچنين به همكاري با اشغالگران اسرائيلي پايان دهد.
وي خطاب به دولت مصر نيز تاكيد كرد كه قاهره بايد در ميانجيگري ميان فتح و حماس رعايت عدالت و بي طرفي را بكند و سعي در اعمال فشار عليه حماس نداشته باشد. منصور بريك خطاب به رژيم صهيونيستي نيز گفت كه مبارزان جنبش حماس همواره آماده مقابله با حملات نظاميان رژيم صهيونيستي هستند و اين رژيم هيچگاه نخواهد توانست نوارغزه را تحت سيطره خود درآورد.
از سوي ديگر «فوزي برهوم» سخنگوي حماس مسئوليت كامل شكست مذاكرات قاهره را برعهده محمود عباس و جنبش فتح دانست و گفت: حماس بر اين باور است كه آنان به خواسته هاي صهيونيست ها و آمريكا گردن نهاده اند تا تمامي تلاش ها در اين زمينه را از بين ببرند.
«اسماعيل هنيه» نخست وزير منتخب دولت فلسطين نيز رهبران فتح را مسئول مانع تراشي در روند مذاكرات ملي دانست و گفت، بازداشت اعضاي جنبش حماس مانع واقعي بر سر راه مذاكرات ملي است و مقامات فلسطيني در كرانه باختري در تصميم گيري هاي امنيتي شان هرگز مستقل عمل نمي كنند.
وي در عين حال اعلام كرد كه دولت وي آماده است تا تشكيل كشور مستقل فلسطين در كنار اسرائيل را براساس مرزهاي 1967 بپذيرد.
همچنين تيپ هاي ناصر صلاح الدين شاخه نظامي كميته هاي مقاومت مردمي فلسطين تاكيد كردند كه محمود عباس مسئول شكست مذاكرات ملي در قاهره است زيرا با آزادي زندانيان سياسي دركرانه باختري موافقت نكرده است.
شرايط حماس
جنبش حماس شرايط خود را براي شركت در گفت وگوهاي ملي فلسطين اعلام كرد. روزنامه عربستاني عكاظ ملاحظات جنبش حماس در مورد پيش نويس گفت وگوهاي ملي را اعلام كرد.
عكاظ نوشت، جنبش حماس خواستار مذاكره با اسرائيل نيست زيرا نشست هاي گفت وگوي ملي را تنها براي احياي وحدت ملي فلسطينيان مي داند.
شرط بعدي حماس اعتراض به بند نخست پيش نويس گفت وگوهاي ملي است كه مبتني بر برگزاري همزمان انتخابات رياست تشكيلات خودگردان و مجلس قانونگذاري فلسطين است چرا كه اين مسئله به تمديد دوره رياست ابومازن منجر خواهد شد.
به نوشته عكاظ تمديد دوره رياست ابومازن بايد تنها از طريق توافق ملي يا صندوق هاي راي صورت گيرد.
حماس همچنين با اين مسئله كه مقاومت بايد در چارچوب ملي قرار گيرد مخالف است زيرا اين مسئله مقاومت را كه حق ملت فلسطين در مقابله با اشغالگري است از بين مي برد. اصلاح سازمان آزادي بخش فلسطين و مقابله با اقدامات سرويس هاي امنيتي عباس كه به بازداشت و اقدامات خشونت آميز با طرفداران حماس مي پردازند از ديگر شرايط جنبش حماس است.
نشست كميته چهارجانبه
اعضاي كميته كاري چهارجانبه صلح خاورميانه متشكل از اتحاديه اروپا، روسيه، سازمان ملل و آمريكا كه در شرم الشيخ مصر گردهم آمده اند روز گذشته در مورد صلح ميان اسرائيل و فلسطين به بحث و تبادل نظر پرداختند.
اعضاي اين كميته از اسرائيل خواستند تا ساخت شهرك هاي يهودي نشين در سرزمين هاي اشغال شده فلسطينيان را متوقف سازد.
محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين و تزيپي ليوني وزيرخارجه رژيم صهيونيستي در اين نشست سخنان كوتاهي ايراد كردند.
كاندوليزا رايس نيز در اين نشست اذعان داشت كه دو طرف بعيد است تا پايان دوران رياست جمهوري بوش تا 20 ژانويه به توافق دست يابند.
فروپاشي اسرائيل
شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي با بيان اينكه درگيري هاي داخلي اين رژيم افزايش يافته هشدار داد كه اسرائيل در حال فروپاشي است.
وي با اشاره به فروپاشي برخي كشورها از جمله اتحاد جماهير شوروي، چكسلواكي و يوگسلاوي اظهار داشت اختلافات داخلي اين رژيم شدت يافته و در صورتي كه جلو اين وضعيت گرفته نشود عواقب خطرناكي به دنبال خواهد داشت.
سايررويدادها
¤نماينده جنبش حماس در لبنان گفت، در حال حاضر بيش از 400 عضو حماس در زندان هاي دستگاه هاي امنيتي حكومت خودگردان در كرانه باختري زنداني هستند.
¤استاد علوم سياسي دانشگاه النجاح تاكيد كرد، حماس برخلاف تشكيلات خودگردان از سلاح خود براي جنگ با رژيم صهيونيستي استفاده مي كند.
¤ يك دادگاه صهيونيستي يكي از نمايندگان منتخب مردم فلسطين را به علت نامزدي از سوي حماس براي انتخابات پارلماني به 40 ماه زندان محكوم كرد.
¤ رئيس جمهور تركيه در پاسخ به دعوت رژيم صهيونيستي به سرزمين هاي اشغالي سفر خواهد كرد.
¤پسر بن لادن و همسر انگليسي اش پس از بازجويي در فرودگاه قاهره از مصر اخراج شدند.
¤وزيران خارجه آمريكا و روسيه در حاشيه اجلاس شرم الشيخ روابط دوجانبه و تحولات منطقه اي را بررسي كردند.
¤شركت كنندگان در كنفرانس قاهره خواستار تحت پيگرد قرار دادن جنايتكاران جنگي صهيونيست شدند.
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن