واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: خبرگزاري فارس: دبير چهارمين همايش انجمن زنان مدير كارآفرين گفت: فرهنگ حوزه فرابخشي است كه در تمام شئون زندگي بشر راه دارد و تمام جوامع بشري، توسعه خود را مديون فرهنگ جامعهشان هستند. به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، اكرم منتظر الظهور در چهارمين همايش انجمن زنان مدير كارآفرين گفت: انجمن زنان كارآفرين از بدو تأسيس در سال 83، تاكنون 3 هزار همايش برگزار كرده و امسال نيز چهارمين همايش خود را با عنوان كارآفريني فرهنگي زنان برگزار كرده است. وي اظهار داشت: از آن جايي كه جوامع بشري توسعه يافتگي خود را مديون فرهنگ جامعه هستند با توجه به اين مهم در نظر داريم تا كارآفريني فرهنگي را رواج دهيم. ما در انجمن بحث فرهنگ را در حوزههاي مختلف ارائه ميدهيم و از الگوهايي در اين زمينه كمك گرفتهايم. پري صابري، پيشكسوت تئاتر نيز با موضوع كارآفريني در تئاتر در اين همايش سخنراني كرد و گفت: من 40 سال از عمر خود را وقف شناخت و ارائه تئاتر كردم. وي همچنين در اين همايش ضمن تشريح دوران كودكي و رشد خود به بيان انگيزهاش براي ورود به دنياي تئاتر پرداخت. مليحه سعيدي، آهنگساز و نوازنده نيز در اين همايش با موضوع «تجربه كارآفريني در موسيقي» سخنراني كرد و گفت: با تجربهاي كه در تئاتر دارم فكر ميكنم انسان يك روح ملكوتي است كه از خداوند جدا شده و بايد به او بپيوندد. وي اضافه كرد: انسان در درجه اول بايد يك نمونه يا الگو باشد و اگر هر انساني در زندگياش فكر كند كه چه هدفي دارد حتماً به آن هدف خواهد رسيد. سعيدي اظهار داشت: نه هنر و نه علم انتهايي ندارد اما انسان ميتواند با اعتقادي كه دارد خود را به بالاترين نقطه برساند. سعيدي گفت: من به موسيقي از دو بعد تكنيك و بعد معنوي آن نگاه ميكنم. رخشان بنياعتماد، كارگردان سينما نيز در اين همايش گفت: ورود من به سينما مطلقاً به خاطر شيفتگي به سينما نبود و از طريق ديگري وارد سينما شدم كه آن مسير زندگي، تجربههاي نوجواني و جوانيام بود. وي ادامه داد: شرايطي كه در دوران نوجواني و جواني در آن قرار گرفتم نعمتي بود كه بر سر تصادف در موقعيتي با محروميتهاي جامعه روبرو شدم. خودم آنقدر محروم نبودم اما در مسيري قرار گرفتم كه به شدت حساسيتهايم را بالا برد. اين حساسيتها بخشي از دوران نوجواني و جوانيام را تلخ كرد. بني اعتماد با اشاره به اينكه فيلمسازي مطلقاً شغل نيست بلكه زندگي است، تصريح كرد: براي كارگردان شدن سه شرط لازم بود نمونه كار، تجربه كار و تحصيلات سينمايي. من هر سه را داشتم و با اين سه شرط وارد گفتوگو با تهيهكنندگان شدم و آغاز به كار كردم. مرجان شيخالاسلامي، مدير خبرگزاري ميراث فرهنگي نيز در اين مراسم گفت: بعد از 11 سال تحصيل و كار كردن در مطبوعات و رسانه، خبرگزاري ميراث فرهنگي را در سال 81 با پيشنهاد و حمايت اساتيد اين حوزه راهاندازي كردم. وي اظهار داشت: به خاطر زن بودن مجبور شدم از خيلي از امتيازها بگذرم و در نهايت وقتي يك كار تحسين برانگيز انجام ميدهم ميگويند يك كار مردانه است. مدير خبرگزاري ميراث فرهنگي افزود: آنچه كه از خانمها در كار ديدم دقت بسيار بود. دقت و ظرافتي كه به كار ميبردند و در طرحهاي توسعه ما ميتوانند بسيار مؤثر باشند. شيخالاسلامي ادامه داد: معتقد نبودم كه خبرگزاري ميراث فرهنگي بايد در حوزه تخصصي آن كه فرهنگ است كار كند و آنچه برايم اصل بود اين بود كه اگر مطلبي را توليد ميكنيم در درون جامعه تأثيرگذار بوده و اساس فكري داشته باشد. شيخالاسلامي افزود: آنچه مدنظر ما بود اعتلا و شناساندن فرهنگ ملي و آن چيزي بود كه باعث مباهات ملي است به هر حال خبرگزاري يك رسانه بود و فقط فعاليت فرهنگي صرف كافي نبود. وي اضافه كرد: آن چيزي كه در مسيري كه يك كارآفرين شروع ميكند نكتهاي بسيار با اهميت است بعد از اعتقاد و انگيزه، نوآوري، خلاقيت فردي و كار گروهي است اما متأسفانه در ايران ما كسي را در اين زمينه تربيت نميكنيم. شيخالاسلامي تصريح كرد: زناني كه كارآفرين هستند هنرشان در تربيت آدمها است و قطعاً كساني كه كار ميكنند اگر در مقطعي موفق بودهاند حتماً دوران بحراني را پشت سر گذاشتهاند. شيخالاسلامي در پايان گفت: ما مدير زن رسانه در ايران و هيچ جاي دنيا نداريم. اين تجربه تجربه جالبي نيست و من زني را كه اين كار را انجام بدهد پيدا نكردهام. انتهاي پيام/ز
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 295]