تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817060258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خدایا! از خلقت افشین قطبی متشکریم!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:





شانس با قطبی خیلی یار است که تاریخ خلقت.ش در فوتبال ایران برمی.گردد به سال 1386؛ وگرنه این همه ناکامی و شکست ِ بی.صاحب، جان می.داد که به گردن او آویزان بشود و دور شهر گرداننده بشود تا عبرتی باشد برای سایرین؛ همین سایرینی که سی.سال ناکامی به بار آوردند و هنوز هستند و حالا جسم و جان علیل و ناقص این موجود سی.ساله را انداخته.اند گردن یک کودک سه ساله به نام افشین قطبی.

اهالی فوتبال ایران حتی اگر جمله.ی تیتر شده را مثل تماشاگران فوتبال روی پارچه ننوشته.اند، بدون شک، از خدا بابت حضور افشین قطبی در ایران متشکر هستند. چون دیگر به راحتی هر ندانم.کاری و ضعفی را می.توانند به گردن سرمربی فعلی تیم.ملی بیندازند و خیال.شان هم راحت باشد که نه جواب تندی در کار است، نه تهدید به افشاگری.
جایی برای پیرمردها نیست
آقای حاج.رضایی که خیلی دوست دارد کارشناسی فرهیخته و متفاوت باشد تا به حال چند باری در تحلیل.های.ش از فیلم.های سینمایی یاد کرده و بیش.تر از همه به فیلم برادران کوئن یعنی جایی برای پیرمردها نیست، اشاره داشته است؛ اشاره.ای که می.تواند جهت.ش به سمت خود او هم برگردد و حضور چند دهه.ای و بی.فایده.ی ایشان را به عنوان مربی و کارشناس یادآور بشود.
شاید تلخ باشد اماحقیقت دارد که کارشناس روشن.فکر ما، همیشه مرد سوم و چهارم کسانی بوده که از آن.ها به عنوان سردمداران فوتبال سنتی یاد می.شود.
از دستیار سومی علی پروین در فاجعه.ی دوحه 1993 تا مشاوره دادن به امیر قلعه.نویی.
الف-یادآوری
آقای حاج.رضایی در اولین فصل حضور قطبی از حامیان.ش بود و بعد از باخت بحث.برانگیز چهار بر یک پرسپولیس مقابل استقلال اهواز و حمله.ی لیدرها به قطبی، از سرمربی آن زمان پرسپولیس خواست که برای حفظ شان.ش فوتبال ایران را ترک کند.
ب-و اما حالا...
حالا اما گویا افشین قطبی بی.شان شده و حضورش برای فوتبال احترام زایل.کن ما، مخرب است. آقای حاج.رضایی می.گوید رفتن قطبی به نفع فوتبال ایران است و نمی.گوید ایشان به عنوان کارشناس و دیگران برای بعد از قطبی چه تصمیمی گرفته.اند که در آن منافع فوتبال ایران لحاظ شده باشد. آیا با رفتن قطبی، اردوی اتریش کیفیت.ش ارتقا پیدا می.کند یا ما از بازی کردن با ارمنستان به دیدار با تیم ملی اسپانیا قدم می.گذاریم؟ رفتن قطبی به عنوان قطب شر قرار است مثل فیلمفارسی.ها یک.باره همه.چیز را درست و دنیا را امن و مشکلات را مرتفع کند؟
باد ما را با خود خواهد برد؟!
پرویز مظلومی از سه بازی برای استقلال چهار امتیاز کسب کرده و تحت فشار است. پس طبیعی.ست وقتی نمی.تواند با سازمان لیگ به خاطر برنامه.ریزی اشتباه.ش رو در رو بشود، وقتی نمی.تواند در مقابل بت ذهنی طرفداران استقلال یعنی امیر قلعه.نویی شانسی داشته باشد، به سراغ کوتاه.ترین دیوار برود و کاسه کوزه.های باخت داده و نتیجه. نگرفتن.های احتمالی را سر افشین قطبی بشکند؛ بی.آن.که یادش باشد که از 5 گلی که تیم.ش در سه بازی به ثمر رسانده، سه گل توسط بازیکن ملی.پوش.ش یعنی میلاد می.داودی زده شده است.
الف-کاشانی عامل قهرمانی
کاشانی با اخراج نکردن قطبی بعد از باخت چهار بر یک مقابل استقلال اهواز باعث قهرمانی پرسپولیس شد.
این جمله را پرویز مظلومی گفته است.
امیدواریم که امسال فتح.الله هم همین نقش را در استقلال ایفا کند و پرویز خان را با هر نتیجه.ای که کسب می.کند در سمت.ش نگه دارد تا استقلال بدون امیر قلعه.نویی هم قهرمان را تجربه کند.
ب-یادآوری
البته در مورد افشین قطبی هیچ مدرکی نه موجود است نه قابل استناد. حضور در آفریقای جنوبی که هیچ، قهرمان کردن پرسپولیس هم که میلیون.ها نفر شاهدش بودند، به نام قطبی نوشته نخواهد شد.
استیلی و مرزبان و کاشانی.ها-حبیب و داود که تدارک پرسپولیس در آن فصل بود- همه عامل قهرمانی بوده.اند اما سرمربی تیم هیچ نقشی در آن موفقیت نداشته است. فقط برای یادآوری ذکر می.شود که مدیریت قهرمانی.آور آقای کاشانی در آن سال، با اهمال و سهل.انگاری، موجب شد که 6 امتیاز از امتیازاتی که قطبی برای پرسپولیس آورده بود، دود بشود برود هوا، پنداری که از اول نبوده!
نقطه سر خط!
این شیر آسیا...
خلقت قطبی برای فوتبال ایرانی این حسن را هم دارد که گذشته.اش را به کل فراموش کرده است. فوتبالی که امروز همه دم از قدرت و بزرگی.اش می.زنند و اعتقاد دارند توسط افشین قطبی کوچک شده، محض اطلاع دوستان، در این سی سال یک.بار هم قهرمان جام ملت.های آسیا نشده است و تنها دو بار از هشت بار ممکن توانسته به جام.جهانی صعود کند. فوتبالی که از بزرگی.اش باد به غبغب بزرگان می.افتد، با بلاژویچ و ایویچ هم به بن.بست خورد و در کار ِ زار چنین موجودی، هم بهترین مربی لیگ برتر یعنی امیر قلعه.نویی ماند، هم علی دایی به عنوان پرافتخارترین فوتبالیست ایرانی.
الف-خودنشکن.های آینه.شکن
در فیلم سنتوری سکانسی است که پدر علی با دیدن وضعیت پسرش معتادش شروع می.کند به انتقاد از رفتار و اخلاق او؛ علی برمی.گردد و نگاهی به پدر می.اندازد و می.گوید برو خودت.و اصلاح کن.
این جمله را فوتبال ایرانی و سرنشینان سی.ساله.اش باید روزی سی.بار تکرار کنند تا شاید امیدی به بهبود اوضاع و احوال باشد.
ب-یادآوری
نرفتن به جام.جهانی 2010 تمام و کمال بر گردن قطبی؛ چون تیم ما با آقای دایی که عالی نتیجه گرفته بود! قهرمان نشدن در جام.ملت.های پیش.رو هم باز به گردن قطبی. باقی ناکامی.ها را چه کسی گردن می.گیرد؟ حذف در مرحله..ی گروهی ِ جام ملت.های 92. باخت به کره.جنوبی در یک.چهارم نهایی جام ملت.های قبلی. نرفتن به جام.جهانی 90 و 94 و 2002. مقصر این ناکامی.ها چه کسی یا چه کسانی هستند؟ این مقصرین از فوتبال ایران کنار رفته.اند یا هنوز حضور دارند؟
فقط به مقدماتی جام.جهانی 94 و خوردن سه گل از کره و چهار گل از عربستان اشاره می.کنیم. علی پروین سرمربی بود و حالا هم مدعی درجه. یک تیم پرسپولیس. ناصر ابراهیمی هنوز مربی.گری می.کند و دو دستیار دیگر، یکی مایلی.کهن است سرمربی فعلی سایپا و دیگری امیر حاج.رضایی.ست؛ کارشناس همیشه.گی تمام مسابقات فوتبال؛ داخلی و خارجی، همه رقمه.
شانس با قطبی خیلی یار است که تاریخ خلقت.ش در فوتبال ایران برمی.گردد به سال 1386؛ وگرنه این همه ناکامی و شکست ِ بی.صاحب، جان می.داد که به گردن او آویزان بشود و دور شهر گرداننده بشود تا عبرتی باشد برای سایرین؛ همین سایرینی که سی.سال ناکامی به بار آوردند و هنوز هستند و حالا جسم و جان علیل و ناقص این موجود سی.ساله را انداخته.اند گردن یک کودک سه ساله به نام افشین قطبی.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن