تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817082672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: تكنولوژي همانند تيغي در دست جراح و زنگي مست است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: تكنولوژي همانند تيغي در دست جراح و زنگي مست است
خبرگزاري فارس: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تكنولوژي مثل همان ابزار و تيغي است كه در دست يك جراح حاذق حيات مي‌آفريند و در دست زنگي مست موجب حادثه مي‌شود‌.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، محمدحسين صفارهرندي‌ در مراسم اختتاحيه دومين نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال در تالار وحدت گفت: بخش رسانه‌هاي ديجيتال و آنچه كه جمع انبوهي از تماشاگران و مراجعه‌كنندگان را به مدت 10 روز در مصلي به خود مشغول كرد؛ ذهن دست‌اندكاران فرهنگي را متوجه اين موضوع ساخت كه ما بايد با شتاب بيشتري به سمت فناوري‌هاي ديجيتال برويم تا بيشترين سهم و بهره را اين صنعت داشته باشيم.
وي اظهار داشت: بحث خبث باطني تكنولوژي اگرچه ظاهراً امر قريبي به نظر مي‌رسد اما از نگاه‌ اهل نظر مطرح شده است و معتقدند كه تكنولوژي در ذات خود يك نوع پليدي دارد كه در مصيب‌‌هاي ما ظهور و بروز مي‌كند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد:‌ عده‌اي اين نظريه را دارند كه بشر امروز گرفتار بسياري از دردسرهاي بزرگ است كه وام‌دار زندگي مدرن است و مدرنيته محصول تكنولوژي است اما بنده طرفدار اين نظريه نيستم و معتقدم كه تكنولوژي مثل همان ابزار و تيغي است كه در دست يك جراح حاذق حيات بيافريند و در دست زنگي مست حادثه خواهد آفريد‌.
صفار‌هرندي ادامه داد: اين مثال بسيار ساده و قديمي طبيعتاً جوابگوي بسياري از شبهات است اما گاهي به واسطه غلبه جريان مفسده موجود در ساحت فناوري‌هاي نوين انسان به خود يادآور مي‌شود كه مبادا ما اشتباه مي‌كنيم و ترويج تكنولوژي و مهار آن، رها كردن فاجعه آفريني به صورت انتخاب شده و به دست خود ما باشد.
وي خاطرنشان كرد: بعضي از متفكران صاحب نام درباره سينما همين نظر را دارند آن‌ها معتقدند خاستگاه سينما جايي بيرون از فرهنگ ماست و لذا اگر سينما بخواهد در اوج خود ظاهر شود حتماً منطبق بر آيين ما نخواهد بود.
صفارهرندي افزود: اگرچه به مطلق سينما به حالت تقدس نگاه نمي‌كنم و معتقدم پايه‌هاي خير و شر را با هم دارد اما در مجموع فكر مي‌كنم در اين صنعت هنري، هنر صنعتي و اين زيباترين جلوه هنر كه پيش مي‌رويم مي‌توانيم آن را در استخدام آرمان‌ها و ايدئولوژي خود بگيريم و بهره مناسب ببريم.
وي اظهار داشت: درباره فناوري ديجيتال اين مسئله آسان‌تر قابل بيان است كه اگر فناوري سينما با تأخير بسيار و با فاصله غيرقابل پر كردن ميان ما و صاحبان اين فناوري به دست ما رسيده علي‌القاعده ما همواره احساس اين فاصله را مي‌كنيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در مورد فناوري‌هاي نوين از جمله فناوري ديجيتال، وب‌سايتها، وبلاگ‌ها، وبلاگ‌نويسي و امثال آن‌ها ما اين فاصله را به مثابه يك فاصله عميق شناسايي نكرديم و نمي‌كنيم و در اين موضوع نسبت ما با اين مسئله حياتي و اساسي در زندگي بشر نبست نزديكتري است و براي قيد زدن بر اين فناوري ابزارهاي فراواني در دست ماست.
وي ادامه داد: نبايد از اين تكنولوژي بترسيم چرا كه آن‌چه حرف اول و آخر را در اين حوزه مي‌زند ابزار و تكنولوژي است و ما دارندگان قوي اين پيام هستيم.
صفارهرندي اظهار داشت: در توليد پيام هيچ احساس كمبودي نسبت به ديگران نمي‌كنيم حتي در فاصله معنادارتري كه به لحاظ علم و فناوري ميان ما و ديگران برقرار بود.
وي گفت: شاهديم كه وقتي كه اراده يك ملت مي‌جنبد و شتابان وارد عرصه مي‌شود مي‌تواند جبران مافات كند و امروز ما هر جا كه اراده كرده‌ايم توانستيم نام خود را در ميان ناباوران علم و فناوري ثبت كنيم و بدرخشيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اين‌كه نكته بسيار اساسي در اين عرصه نقش‌آفريني بزرگ جوانان در فناوري‌هاي نوين و ديجيتال‌ است، اضافه كرد: حتي نوجوانان و كودكان نيز در اين عرصه نقش‌آفرين هستند و بارها شنيده‌ايم كه قوي‌ترين هكرهاي دنيا كه كارهاي اعجاب‌آوري كردند از اين رده‌‌هاي سني بوده‌اند؛ سال گذشته اين هنرمندي را نوجواني 13 ساله انجام داد كه با ورود به شبكه سري پنتاگون توانسته بود كه بخش قابل توجهي از آنچه كه در شبكه‌هاي فناوري اطلاعات ديجيتال بزرگ‌ترين قدرت فني، اقتصادي و نظامي عالم موجود است را هك كند و موجب اخلال در اين شبكه شود.
وي ادامه داد: براي حضور در اين عرصه معذوريات ابتدايي كه براي ورود به ساير فناوري‌ها نياز است احتياج نداريم ما امكان ابتدايي را به خوبي در اختيار داريم و به لحاظ تفكر و شايستگي‌هايي اين علم و فناوري كارشناسان كشور چيزي كم ندارند.
صفارهرندي تصريح كرد: اين فناوري ديگر براي ما غريب نيست و احساس نزديكي بيشتري نسبت به آن مي‌كنيم و يك امتياز نسبت به ديگران داريم كه پيام است. توليد انديشه و فرهنگ در جامعه ما نسبت به جوامع اصلي صاحب اين تكنولوژي قطعاً بسيار فراوان‌تر است زيرا ما با ابتدايي‌ترين ابزارها توانستيم پيام خود را در گستره وسيعي از عالم منتشر كنيم و در مقام قياس با ديگران مي‌بينيم كه پيام ما بهتر دريافت شده و تأثير گذاشته است كه به علت قدرت و قواي ما در فناوري نيست بلكه به علت قوت پيام است.
وي ادامه داد: اگر در همين نكته توقف بكنيم اين قضاوت كه اين تكنولوژي جهنمي است رنگ مي‌بازد. اين تكنولوژي در خدمت انديشه‌هاي والاي بشري است و ابزاري براي توسعه انديشه صلح‌آميز، پيوند دادن دل‌هاي پراكنده به يكديگر و وسيله‌اي براي تقبيح شر در دنيا و همچنين اين‌كه ملت‌ها و جوامع بازگشت دوباره به گذشته خود كنند، است. اين‌ها را ما از صدقه سر فناوري‌هاي ديجيتال تجربه مي‌كنيم و مي‌دانيم اگر اين فناوري نبود پيام ما را در گستره كنوني به اقصي نقاط جهان منتقل نشده بود و نمي‌شد.
صفارهرندي افزود: لذا به كساني كه با احتياط به سراغ حمايت از اين عرصه ‌رفتند مي‌گوييم كه نبايد فرصت را از دست داد و بايد با احتياط به سمت آن رفت و پيوست امنيتي را در اين عرصه به معني مطلق براي خانواده‌ها و همه قشرهاي جامعه به ارمغان آورد.
وي گفت: بايد پيوست‌ امنيتي اين فناوري را در كنار آن داشته باشيم آن وقت خواهيم ديد كه زندگي ما در كنار اين فناوري زيباتر خواهد بود.
صفارهرندي با تقاضا جدي و اساسي از همه پيشگامان، فعالان، صاحب‌نظران و سرمايه‌گذاران اين عرصه اضافه كرد: اكنون كه چنين نگاه مهرباني نسبت به اين فناوري در ميان اقشار مختلف مردم ايجاد شده بايد از اين فرصت استفاده مثبت كنيم‌ و كار را در محيطي سالم پيش ببريم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: خدا را شاكريم كه امسال نمايشگاهي به اين وسعت در مصلي تهران برگزار شد كه بدون ترديد براي خيلي‌ها غيرقابل باور بود كه در فاصله دو ساعت چنين نمايشگاهي تقديم ملت شود.
وي تصريح كرد: اين نمايشگاه ملي 11 روز مورد استقبال مردم قرار گرفت و تقريباً با هيچ امر ناملايم و ناروايي‌ به صورت متعلق مواجه نشد و ما هيچ مشكلي نداشتيم و در همان محيطي كه پرتنش، دغدغه، هياهو و آزاردهنده و نگران كننده است نمايشگاهي با اين عظمت برگزار شد.
صفارهرندي افزود:‌ تمام كساني كه در اين مدت به نمايشگاه مراجعه كردند اعم از بزرگان، مسئولان، خانواده‌ها، دانش‌آموزان و... زبان به تحسين گشودند و معناي روشن اين اتفاق اين است كه ما بايد بيشتر از گذشته خود را با اين فناوري نزديك كنيم و باك، بيم و هراسي از ورود در اين عرصه به دل‌هاي خود راه ندهيم و حمايت‌هاي دولت، رياست جمهوري و ساير دستگاه‌ها و مجلس نويدبخش همين موضوع است كه از اين پس شاهد پشتوانه‌ قوي‌تري براي ورود به اين عرصه هستيم.
انتهاي پيام/ر
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن