تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837585034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طبقات مختلف ارواح


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: آیا ارواح مساوی هستند یا بین آنها سلسله مراتبی وجود دارد؟
ارواح به تناسب کمالی که به آن دست یافته اند در طبقات مختلف قرار داردند.

آیا تعداد معینی از طرقات یا درجات کمال در بین ارواح وجود دارد؟
تعداد طبقات نامحدود است , زیرا بین این طبقات مرز مشخصی وجود ندارد و بهمین خاطر است که انسان می تواند تقسیمات را با اراده افزایش یا کاهش دهد مع ذالک اگر خصوصیات عمومی را در نظر بگیریم ارواح را به سه اصل کاهش داد.
در ردیف اول می توان ارواحی را قرار داد که به کمال رسیده اند : ارواح پاک . ارواح ردیف دوم به وسط نردبان رسیده اند : میل به مال و مشغله آنها بوده است. ردیف آخر در پایین نردبان هستند : ارواح غیر کامل , خصوصیت آنها جهل و میل به شر است و همه شهوات جسمی پیشرفت آنها را به عقب می اندازند.

آیا ردیف دوم تمایلی جز به خوبی ندارند , آیا قدرت انجام آن را هم دارند؟
آنها این قدرت را بر طبق درجه کمالشان خواهند داشت : بعضی ها علم دارند بعضی دیگر خرد , و برخی دیگر مهربانی ولی باز هم بایستی امتحاناتی را بگذرانند.

آیا تمام ارواح ردیف سوم ضرورتا بد هستند؟
نه برخی از آنها نه مرتکب خوبی شده اند و نه بدی , عده ای دیگر برعکس از بدی لذت می برند و هر موقع فرصتی بیابند از انجام آن ارضاء می شوند. و بعد , ارواح سبک مایه یا احمق که بیشتر مزاحم اند تا بد و بیشتر از شیطنت لذت می برند تا از موذی گری و بیشتر هدفشان مسخره کردن مردم و خندیدن است.

طبقات روحی

ملاحظات مقدماتی
طبقه بندی ارواح مبتنی بر درجه تکامل آنهاست و مبتنی بر صفاتی است که بدست آورده اند و یا نقص هایی است که هنوز باید از خود دور کنند.
این طبقه بندی مطلق نیست , هر طبقه خصوصیات مشخصی ندارد مگر در یک کل , انتقال از درجه ای به درجه دیگر محسوس نیست و همچنین طبقه بندی ارواح مبتنی بر حدود و ثغور است , و اختلاف آنها مانند نیروهای طبیعی و رنگهای رنگین کمان از میان می رود و این اختلافات در دوره های مختلف زندگی انسان کم می شود . می توان کم و بیش طبقاتی بزرگ از ارواح را بوجود آورد , طبق نقطه نظری که انسان یک شی را مورد ملاحظه قرار می دهد اینجا نیز مانند تمام نظامها , طبقه بندی علمی وجود دارد: این نظامها می توانند کم و بیش کامل و منطقی باشند و برای درک انسان آسان باشند , اما هرچه باشد ژرفای علم را تغییر نمی دهند . ارواحی که در این مورد از آنها سوال می شود در طبقات مختلف و بدون آنکه به نتیجه ای منجر شود , فرق می کنند . انسان ها خود را به این تناقض آشکار می آرایند بدون آگاهی از این که ارواح هیچ اهمیتی به امور قراردادی نمی دهند , از نقطه نظر آنها اندیشه هر چیزی را در بر میگیرد. آنها شکل , انتخاب لغت , طبقه بندی , و خلاصه در یک کلمه نظامها را به ما وامی گذارند.
ما نباید هرگز از نظر ارواح دور داریم که بین ارواح و همچنین بین انسانها نابخردان بسیاری وجود دارند و باید کاملا به این امر توجه داشته باشیم که آنها چون ارواح اند ضرارتا نباید همه چیز را بدانند . هر طبقه بندی , روشن مندی , تجزیه و تحلیل و شناخت عمیق موضوع را ایجاب می کند . بنابراین در جهان ارواح آنهایی که شناخت محدود تری دارند مانند جاهلان روی زمین , فاقد درک کامل و ناتوان از طرح ریزی یک نظام هستند آنها هر طبقه ای را فقط بطور ناقص می شناسند و می فهمند , برای آنها تمام ارواحی که عالی تر از آنها هستند در طبقه اول قرار دارند بی آنکه بتوانند اختلاف در دانش ظرفیت و اخلاقی که آنها را از هم متمایز می کند تشخیص بدهند , درست مانند انسان وحشی در میان انسانهای متمدن حتی آنهایی که این توانائی را دارند طی تکاملشان از نقطه نظر آنها تفاوت وجود دارد , بخصوص وقتی که یک تقسیم و یک طبقه بندی علی الاصول مطلق نیست . لینه , ژوسیو , تورن فور , هر یک روش خود را دارند و علم گیاه شناسی بخاطر روش مختلف آنها تغییر نکرده است زیرا که آنها نه گیاه را اختراع کرده اند و نه خصوصیات آنرا , فقط تشابهاتی را بین آنها مشاهده کرده اند که روح یا طبقه خود را تشکیل داده اند. ما بدین ترتیب عمل کرده ایم , نه ارواح را اختراع کرده ایم و نه خصوصیاتشان را , ما آنها را دیده ایم , ما آنها را بر مبنای سخنانشان و اعمالشان مورد قضاوت قرار داده ایم , سپس آنها را بر طبق اطلاعاتی که داده اند طبقه بندی می کنیم.
ارواح به سه مرتبه اصلی یا به سه بخش بزرگ تقسیم می شوند , در خصوص آخرین مرتبه یعنی ارواحی که در پایین ترین طبقه هستند ارواح غیر کامل می باشند از خصوصیات آنها این است که ماده بر روحشان مسلط است و تمایل به بدی دارند. آنها که در طبقه میانی هستند خصوصیاتشان این است که روحشان بر ماده مسلط است و میل به خوبی داند : آنها ارواح خوب هستند و سرانجام مرتبه اول شامل ارواح پاک است یعنی آنهایی که به عالی ترین درجه کمال رسیده اند.
بنظر ما این طبقه بندی کاملا منطقی است و ویژگیهای کاملا متمایزی را نشان می دهد ما باید فقط از طریق بخش های فرعی اختلافات اساسی و کلی را مشخص کنیم ما اینکار را با کمک ارواح کرده ایم که تعالیم خیر خواهانه آنها هرگز به خطا نمی رود.
به کمک این تابلو مقام و مرتبه یا بلندی و پستی ارواحی را که با آنها می توانیم ارتباط برقرار کنیم تعیین می کنیم و در نتیجه درجه اعتماد و احترامی را که آنها لایق اش هستند تعیین می نمائیم این کلید علم روحی است زیرا تنها از این طریق می توانیم به مسائل خارق العاده ناشی از عدم تساوی فکری و اخلاقی ارواح پی ببریم با این وجود به ما نشان می دهند که ارواح همیشه بطور انحصاری به فلان طبقه خاصی تعلق ندارند پیشرفت آنها بتدریج خاصل می شود و اغلب در یک طریق است و آنها می توانند خصوصیات طبقات متعدد را بدست آورند که آن را از زبان و عملشان می توان فهمید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن