تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820717690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احساس همدردي با كودكان در كاهش روند بيماري كليوي آنها مؤثر است


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: احساس همدردي و دادن روحيه در كاهش روند بيماري كليوي كودكان مؤثر است و والدين در اين بهبودي نقش بسزايي دارند.






مصطفي شريفان فوق تخصص كليه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: زماني كه براي نخستين بار نارسايي مزمن كليه در فرزندتان تشخيص داده شد، شما بسيار ناراحت شده و دچار استرس فراوان ميشويد، اين امر طبيعي است ، ميبايست اين مسئله را قبول كنيد كه فرزندتان دچار بيماري كليوي است پس سعي كنيد با اين مسئله كنار آمده و آن را بپذيريد.
وي افزود: وظيفه كليه در يك فرد سالم تصفيه خون از مواد زائد و همچنين خارج كردن مايعات اضافي از بدن است در صورتي كه كليه ديگر قادر به كار كردن نباشد عمل تصفيه خون از مواد زائد توسط دياليز انجام شده كه بهترين آن دياليز صفاقي است .
شريفيان خاطرنشان كرد: آگاه بودن والدين و خبر دادن كودكان به والدين از بيماري خود هنگام بروز دل درد ، سردرد، اسهال و تب شديد ضروري است .
شريفيان افزود: احساس همدردي و دادن روحيه به كودك، اطلاعات كافي در مورد بيماري و دياليز صفاقي ، تماس با پرستار و پزشك در واقع بروز بي اشتهايي ، تب يا استفراغ و مصرف انواع غذاها زير نظر پزشك از نكاتي هستند كه بايد از سوي والدين رعايت شوند .
* شستشوي صحيح دستها از پيدايش عفونت جلوگيري ميكند
شستشوي صحيح دستها از بروز عفونت جلوگيري كرده و براي كاهش خشكي پوست بطور مرتب از مواد مرطوب كننده استفاده كنيد .
مصطفي شريفيان فوق تخصص كليه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: شستن دستها پيش از انجام هر تعويض كانتر و شستن محل خروج كانتر هنگام دياليز ضروري است .
اين متخصص كليه خاطرنشان كرد: دستها را خيس كرده ، مايع شوينده را برروي آنها بريزيد .
شش مرحله شستن دستها را انجام داده و پس از شستشو دستها را با دستمال كاغذي خشك كنيد براي جلوگيري از خشكي پوست بطور مرتب از مواد مرطوب كننده استفاده كنيد و ناخنها را پاكيزه و كوتاه نگهداريد./د







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن