تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820166495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرستاده ويژه بشار اسد:حزب حاكم سوريه آماده همكاري با احزاب ايراني است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فرستاده ويژه بشار اسد:حزب حاكم سوريه آماده همكاري با احزاب ايراني است
فرستاده ويژه رئيس جمهور سوريه به نخستين كنگره حزب اعتماد ملي اعلام كرد كه حزب حاكم سوريه آماده همكاري با احزاب و سازمانهاي ايراني و هماهنگي با آنها براي تقويت روابط دوستانه و برادرانه دو كشور دوست در راه منافع دو دولت است .

به گزارش خبرگزاري مهر،‌ فرستاده ويژه بشار اسد در سخنراني خود در نخستين كنگره حزب اعتماد ملي كه امروز در تهران برگزار شد، گفت : قدرداني فراوان حزب و ملت عربمان در سوريه از ملت دوست ايران و رهبري جمهوري اسلامي ايران را تقديم وتاكيد مي كنم كه فرهنگ مشتركمان كه همانا دين مبين اسلام ستون محكم و اساسي آن است ما را به هم پيوند داده است.

وي ادامه داد :‌علاوه بر آن روابط استراتژيك بين دو كشور كه پايه گذاران آن دو رهبر تاريخي - حضرت آيت الله العظمي امام خميني (ره) و رهبر فقيدمان پريزيدنت حافظ الاسد بوده اند و در دوره جانشينان خلف شان حضرت آيت الله العظمي سيد علي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران و پريزيدنت بشار الاسد هر روز مستحكم تر مي شود.

فرستاده وي‍ژه بشار اسد تاكيد كرد :‌ از طرف ديگر ديدگاه مشترك مان نسبت به مسائل بين المللي و منطقه اي به عنوان نمونه اي از روابط محكم ميان دو كشور و ايستادگي در برابر طوفانهاي سياسي منطقه مصداقيت اين روابط را با ثبات مي رساند.

وي گفت :‌ دعوت رهبري حزب شما از رهبري حزبمان جهت شركت در اين كنگره نشان از علاقه صادقانه و برادرانه براي برقراري روابطي بر پايه احترام متقابل همكاري و گفتگوي دو حزب در مورد مسائل منطقه و اهتمام دو حزب و دو ملت براي دستيابي به اين اهداف است.

فرستاده ويژه بشار اسد تصريح كرد :‌ ما براي دبير كل حزب شما آيت الله شيخ كروبي احترام فراواني قايل هستيم و به مبارزه شرافتمندانه وي در روند انقلاب اسلامي ايران احترام مي گذاريم كه اين مسئله شرايط مثبتي را براي برقراري روابطي برادرانه بين دوملت دوست و برادر و در نتيجه بين دو حزبمان جهت خدمت به مسائل دو كشور مهيا كرده است و در مسير اين روابط ، امكان رابطه با ديگر احزاب ايراني دوست كه طبق قوانين موجود فعاليت مي كنند فراهم شده كه نتيجه آن ارتقا سطح روابط سياسي ويژه بين دو ملت و كشور است.

وي در بخش ديگري از سخنراني خود خاطر نشان كرد :‌ فشارهايي كه ايران از طرف آمريكا و اسرائيل با آن مواجه است و نيز تهديدهاي مكرر عليه ايران به بهانه پرونده هسته اي- دليلي است براهداف تجاوزگرانه آمريكا و نشاني از خوي جنگ طلبي اين كشور و خطري مضاعف براي منطقه ونشانه بي اعتنايي آنها به قوانين بين المللي است .

وي افزود :‌ در اين راستا تجهيز اسرائيل به هواپيماهاي دور برد- ايجاد سيستم بسيار پيشرفته رادار و انجام مانورهاي جنگي از جمله اهداف آمريكا است، در صورتي كه ايران همواره بر صلح جويانه بودن برنامه هسته اي و نيز بر انجام تعهداتش از طريق گفتگو و پيگيري راه حل سياسي و ديپلماتيك- بدور از زبان تهديد - اصرار داشته است در حاليكه استفاده از راههاي نظامي نه تنها نتيجه مخرب آن دامن منطقه را خواهد گرفت ، بلكه به ساير مناطق ديگر جهان نيز سرايت خواهد كرد.

فرستاده ويژه رئيس جمهور سوريه گفت :‌اشغال افغانستان - و آنچه بر عراق گذشت- و آنچه در سرزمينهاي فلسطين از محاصره گرفته تا گرسنگي مردم فلسطين - و نيز ادامه اشغال جولان و مزارع شبعا و ادامه تهديد بر عليه ايران و مقاومت لبنان و اتهامات باطل ضد سوريه به بهانه حمايت ازتروريست و ديگر اتهامات كه خود دليل برايجاد تنش در منطقه مي باشد ثابت مي نمايد كه دولت كنوني آمريكا با توجه به ورشكستگي خود درافغانستان و عراق و لبنان و نيز فلسطين اعتقاد به آرامش در منطقه نداشته و اقدام به بازنگري به سياستهايش نخواهد كرد، بلكه براساس شواهدي كه وجود دارد سياست جنگ طلبانه و دخالت در منطقه را در راس تصميمات خود قرار داده بدون اينكه به عواقب دهشتناكي كه حكايت از وقوع جنگي جديد در منطقه دارد توجه كند.

وي ياد آور شد : بحران مالي كنوني كه جهان را در بر گرفته و نتايج آن موجب سقوط بازارهاي مالي بزرگ گرديده نشاني از شكست سياست متكبرانه و استكباري در حل مشكلات ملتها و ندادن كمك به كشورهاي نيمه مشترك وعقب مانده جهت مقابله با خطرات اين بحران ونتايج دهشتبار آن براي وضع معيشتي و اقتصادي اين ملتها- وظيفه داريم همبستگي خود را در اين راستا مستحكم تر كنيم.

وي ادامه داد :‌ همچنين وظيفه داريم براي مقابله با طوفانهاي وحشي جهانگرايي كه مي خواهد هويتمان را به يغما ببرد و اصول و افكارمان را خراب وعقايدمان را به بازي بگيرد به مقابله برخيزيم كه اين امر ميسر نمي گردد جز با استحكام اراده و تقويت عزت نفس و حمايت از امكانات روحي و عقلاني خود بدون دنباله روي و شيفتگي بظاهر جهاني سازي و منطق پوچ آن.

نماينده ويژه بشار اسد گفت : آنچه در منطقه گذشت و مي گذرد پايان تاريخ نيست بلكه بايد با اميد فراوان به آينده نگريست. آنچه را كه مقاومت لبنان بر دشمن صهيونيستي در جنگ ژوئيه 2006 محقق ساخت، جهان را متحير ساخت و ديدگاهها را به توازن نيروها به نفع نيروهاي مومن و نيز به حق آزادي و برقراري جامعه عدل و مساوات و صلح و دوستي تغيير داد.

وي تاكيد كرد:‌ سوريه به رهبري پريزدنت بشار الاسد و بعنوان رئيس دوره اي كنفرانس سران عرب - همراه با نيروهاي دوست و هم پيمان سعي در تقويت همكاري مشترك و وحدت عمل براي مقابله با نيروهاي متكبر دارد تا منطقه بتواند با خطرها و چالش هاي پيش رو كه سرنوشتمان را از لحاظ فكري و روحي و عقايد و نيز سرزمين تهديد مي كند مقابله كند.

وي گفت :‌ صلح عادلانه وكامل - كليد امنيت و ا ستقرار تمامي ملتهاي منطقه است ،‌ صلحي كه بر اساس خروج دشمن ازتمامي سرزمينهاي اشغالي در جولان و مزارع و كشتزارهاي شبعا و تشكيل دولت مستقل فلسطين به پايتختي قدس شريف و خروج نيروهاي اشغالگر از افغانستان وعراق و با حفظ وحدت وكيان ملت سودان و عدم فشار با شعار حل بحران دارفور جامه عمل بخود بپوشاند.

فرستاده ويژه رئيس جمهور سوريه افزود : ما به صلحي عادلانه درمنطقه مان فكر مي كنيم و خواهان بر چيدن سلاح هاي خطرناك كشتار دسته جمعي و بخصوص انبارهاي هسته اي اسرائيل مي باشيم تا مردم منطقه به جاي جنگ و كشتارها وخرابي ها - در سايه امن و استقرار دو اصل رفاه و پيشرفت زندگي كنند.

وي تاكيد كرد : بار ديگر تاكيد مي كنم حزب بعث عربي سوسياليست سوريه آماده همكاري با احزاب و سازمانهاي دوست و هماهنگي با آنها براي تقويت روابط دوستانه و برادرانه دو كشور دوست در راه منافع دو دولت مي باشد.

وي خاطرنشان كرد :‌ ما بايد از تاريخ و جهاد پدران و نياكان مان درس بگيريم و با گامهاي استوار بسوي هدف هاي بزرگ مان حركت كنيم. و بايد عامل انساني الهام بخش نبردمان برعليه ظلم و نيروهايي باشد كه شكست حتمي نصيب آنهاست و نيز پيشرفت علمي و اجتماعي و باز كردن درهايمان بروي تحولات مثبت قادر است ما را براي رسيدن به اهدافمان در حال و آينده كمك كند.

فرستاده ويژه رئيس جمهورسوريه خطاب به كروبي به عنوان دبيركل حزب اعتماد ملي گفت:‌ شك ندارم كه همپيماني استراتژيك ما بر اساس دوستي و محبت و منافع مشترك دو ملت به مثابه الگويي براي ديگران خواهد بود زيرا كه هر روز بيشتر و بيشتر اهميت اين هم پيماني براي حمايت از حقوق تهديد شده مان و آرزوهاي عادلانه مان براي رسيدن به جامعه پيشرفته وعدالت نمايانگر مي شود.

وي افزود : كشورعزيز شما و رهبر فرزانه آن حضرت آيت الله العظمي سيد علي خامنه اي دامت بركاته و همچنين رئيس جمهور عزيزتان جناب آقاي احمدي نژاد و رئيس جمهور جوان ما جناب دكتر بشار الاسد كه با سياست درهاي باز بداخل و خارج كشور ما را چراغي روشن و حزبمان را اميدي براي بازسازي و سوق مملكت بسوي آينده اي بهتر قرار داده، همه اين بزرگواران بهترين ضمانت براي پيمان استراتژيك مان مي باشد.
 پنجشنبه 25 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن