تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821201901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انواع غذاها و موسيقي ايراني در جشنواره جاده ابريشم سوريه توجه همگان را به خود معطوف كرد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: انواع غذاها و موسيقي ايراني در جشنواره جاده ابريشم سوريه توجه همگان را به خود معطوف كرد
دمشق / واحد مركزي خبر / فرهنگي تصوير دارد 1387/7/24
كشورهاي شركت كننده در هفتمين جشنواره جاده ابريشم در سوريه شب گذشته انواع غذاها و موسيقي محلي و سنتي خود را در شهر حلب به نمايش گذاشتند كه در اين ميان غذاها و موسيقي محلي و سنتي ايران بيش از ساير كشورها مورد توجه قرار گرفت.
به گزارش واحد مركزي خبر از دمشق / در بخش جشنواره غذاها كه با حضور 13 كشور شركت كننده برگزار شد ، آشپزهاي آسيايي و اروپايي انواع غذاهاي محلي كشور خود را در معرض ديد عموم گذاشتند كه بخش ميز ايران با شش نوع غذا و يك نوع سالاد يكي از پر بيننده ترين بخش هاي اين جشنواره بود.
براساس اين گزارش ، چلو كباب كوبيده ، برگ ، جوجه كباب ، كشك بادمجان ، خورشت قيمه ، سوپ جو و سالاد كاهو با خيار و كوجه فرنگي غذاهاي ايراني بود كه پس از افتتاح آن با حضور ثامر الحجه استاندار حلب و هياتي از كشورمان با استقبال خوب حاضران روبرو شد و كمتر از يك ساعت به پايان رسيد.
همچنين برخي مراجعه كنندگان به ميز غذاهاي ايراني با مشاهده ظرف هاي خالي غذا تاسف خود را از اينكه نتوانستند به موقع مراجعه و از غذاهاي ايراني به ويژه چلوكباب كوبيده معروف ايران تناول كنند ،اعلام مي كردند.
اين در حاليست كه به گفته توكلي آشپز كشورمان در اين جشنواره 50 كيلو برنج ، 20 كيلو گوشت براي پخت عذاي ايراني در نظر گرفته شده بود اما ما فكر نمي كرديم كه استقبال تا اين حد باشد.
براساس اين گزارش ، برخي بازديدكنندگان در مصاحبه با خبرنگار واحد مركزي خبر غذاهاي ايراني را با طعمي لطيف و دلپذير و آنرا منحصر به فرد اعلام كردند.
در ادامه برنامه هاي پيش بيني شده وزارت گردشگري سوريه گروه هاي موسيقي شركت كننده در جشنواره جاده ابريشم در قلعه تاريخي حلب به اجراي برنامه هاي هنري خود پرداختند.
گروه موسيقي صبا از استان فارس دو برنامه موسيقي سنتي و عرفاني اجرا كرد كه مورد استقبال گرم حاضران قرار گرفت.
علاوه بر گروه موسيقي صبا از كشورمان گروه هاي موسيقي از اندونزي ، هند و اسپانيا نيز به اجرا برنامه پرداختند.
129
254
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن